Skocz do zawartości

Rekuperacja - otwarte kwetie


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie,

Jestem  w trakcie finalizowania zmian w projekcie "Dom w Jabłonkach G2" z biura Archon.

Zdecydowałem się na rekuperację, ale jako że architekt musi przewidzieć przeloty w stropie (strop lany) zostałem przymuszony do pozbierania ofert na rekuperację i muszę się zdecydować i podpisać umowę w celu otrzymania szczegółów niezbędnych architektowi.

Z tego też powodu zwracam się do drogich forumowiczów o porady w poniższych kwestiach.

1. Jakie przewody? Sztywne Spiro czy elastyczne PeFlex/Neoflex itp? Plusy i minusy obu rozwiązań?

2. Chciałbym ukryć przewody wentylacyjne parteru w posadzce piętra - czy polecacie takie rozwiązanie? Wiem że i w przypadku Spiro i flexów jest to możliwe.

3. Mam oferty na kilka różnych central: a) Aeris/Zehnder 350; b) Thessla Green AirPAck 300 lub 400; c) Mistral Smart 300EC; d) Vitovent 300-W. Co byście polecili?

Z góry dzięki za pomoc. No i prosiłbym bez reklamodawców!

 

Napisano
29 minut temu, misiekgr napisał:

1. Jakie przewody? Sztywne Spiro czy elastyczne PeFlex/Neoflex itp? Plusy i minusy obu rozwiązań?

Gorąco polecam te elastyczne tworzywowe ukryte w stropie. Tylko, żeby nie dali Ci zamiast nich peszli Arot bo i o takich przekrętach słyszałem. Spiro na pierwszy rzut oka mogą wyjść taniej, ale jak doliczy się do tego kolanka, więcej pracy to te elastyczne tworzywowe wychodzą konkurencyjnie mimo, że trzeba doliczyć puszki sprężne i rozprężne. DO tego spiro nie schowasz w wylewce bo tam są średnice rzędu 125mm. Przy spiro możesz mieć efekt głuchego telefonu pomiędzy pomieszczeniami, przy elastycznych tego efektu nie ma albo jest dużo mniejszy. 

Co do wyboru centralki to polecam zainteresować się jeszcze marką Vallox.

Napisano

Dzieki za odzew.

Co do ukrycia w posadzce to i tak mam problem bo w projekcie tylko 5cm styropianu, a rury srednice zewnętrzną maja 7,5cm. Tak czy siak problem. Ewentualnie zwiekszac grubość styro...

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Rekuperacja to tylko dodatek do wentylacji mechanicznej.

Ewentualne oszczędności to tylko bonus do komfortu - komfortu, bo zimą nie pizga po nogach, a wentylacja jest. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...