Skocz do zawartości

Glazura bez tynku na porothermie


Recommended Posts

Witam,

W nowym domu z jakiegoś powodu nie ułożono tynków w łazienkach. Zastanawiam się teraz co z tym zrobić. Czy można układać glazurę bezpośrednio na gołym porotheremie? Ściany trzymają pion ale jest też trochę instalacji elektrycznej, które mogły trochę utrudnić układnie płytek. Wie może ktoś jak podejść do przygotowania takiego podłoża pod płytki? Wyżłobienia porothermu potraktować jakąś zaprawą wyrównawczą?

Czy raczej powinno się otynkować te ściany lub wyłożyć k-g?

 

 

 

 

Link do komentarza

Mijaj z daleka pomysły wykończenia łazienki na płycie g/k, jeśli naprawdę nie jest to konieczne...

Masz równą ścianę to po co kombinować - szkoda kasy i roboty!

Instalację elektryczną wpuść w ścianę, tak jak piszesz - wyrównaj zaprawą wyrównawczą - i po zagruntowaniu głęboko penetrującym gruntem oraz położeniu hydroizolacji w wymagających tego miejscach klej płytki. Jeśli jednak są większe nierówności ścian, to położyłbym cienką warstwę tynku cementowo-wapiennego - tak 5-10mm - i na to dopiero hydroizolacja i płytki

Chociaż jak sie tak zastanowiłem, to z instalacją pogadaj z dobrym elektrykiem, zanim zaczniesz coś robić...

Link do komentarza
1 godzinę temu, gaspode2 napisał:

 czy klej do glazury przyklei się bez problemu do porothermu?  Trzeba jakiś specjalny lub elastyczny klej?

Dobry klej przyklei się do niemal wszystkiego - takim np Atlasem PLUSEM kleiłem (po potraktowaniu gruntem sczepnym) płytki na stare płytki.

 

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Szanowny Panie, jeżeli ściany są równe to tak jak pisze forumowicz @stach- wystarczy wpuścić instalację elektryczną w ściany i wyrównać powierzchnię masą naprawczą, np. Knauf M1 Repair http://knauf.pl/produkty/knauf-m1-repair- Po wyschnięciu, powierzchnię należy zagruntować środkiem głęboko penetrującym, który poprawi przyczepność, np. Knauf Universalgrund http://knauf.pl/produkty/knauf-universalgrund- Następnie może Pan już kleić płytki – proszę tylko pamiętać o doborze odpowiedniego kleju w zależności od rodzaju płytek, które Pan wybierze. Inny klej sprawdzi się przy małych formatach kafli, inny przy płytkach wielkoformatowych. Więcej na ten temat może Pan przeczytać na naszej stronie http://knauf.pl/porady/jak-wybrac-odpowiedni-klej-do-plytek.

Jeżeli nie chce Pan układać płytek na całej ścianie, to wtedy może Pan albo otynkować powierzchnię – rekomendujemy zastosowanie tynku cementowo-wapiennego, albo wykorzystać płyty gipsowo-kartonowe.

Jeżeli będzie Pan miał jeszcze jakieś pytania, to bardzo chętnie na nie odpowiemy.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...