Skocz do zawartości

Adaptacja stodoły


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam proszę zerknijcie na projekt i wypowiedzcie się czy jest to opłacalne i jakie koszty się z tą adaptacją wiążą , czy może bardziej opłaca się postawić nowy budynek? Nie wiem już sama co mam robić.......może ktoś z was przerabiał już takie cudo i będzie w stanie wspomóc mnie dobrą radą. Dodaje kilka fotek dla ułatwienia :-)
dwa pierwsze zdjęcia to stodoła w stanie obecny .

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Dwa kolejne to po adaptacji

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez roza89_17 (zobacz historię edycji)
Napisano
Czy się opłaca to zależy w jakim stanie obecnie jest ta stodoła.
Na rysunki nie widać stanu rzeczywistego, ale pamiętaj że taka przebudowa kosztuje prawie dwa razy więcej niż postawienie nowego.
Napisano
Cytat

Czy się opłaca to zależy w jakim stanie obecnie jest ta stodoła.
Na rysunki nie widać stanu rzeczywistego, ale pamiętaj że taka przebudowa kosztuje prawie dwa razy więcej niż postawienie nowego.


tutaj załączam ocenę stanu technicznego budynek jest dość "świeży"

DSC01446.jpg

Napisano
Sorki, umknął mi ten temat jakoś.
Z opisu wnioskuję, że stan jest dobry, zresztą co mi wnioskować jeżeli masz zrobiona ekspertyzę przez fachowca. icon_smile.gif
Jedynie co mogę doradzić, że koszt będzie na pewno wyższy aniżeli budowa od podstaw, bo budując nowy dom pomimo że musisz kupić materiał na mury (w przypadku stodoły wydaje Ci się że koszta ścian odejdą) to i tak zaoszczędzisz na czasie i na przeróbkach/ dopasowywaniu do istniejących już ścian.
Pisząc o kosztach mam na myśli wynajęcie jakiegoś wykonawcy. Jeżeli będziecie to robić metoda gospodarczą i własnymi siłami to oczywiście koszta będą mniejsze.
Trudno jednoznacznie wyliczyć, musisz sama podjąć decyzję co wg Ciebie bardziej się opłaca.
Czy robisz za swoje czy za kredyt, czy czas Cię goni bo nie masz gdzie mieszkać czy możesz poczekać.

Kiedyś stary murarz powiedział mi tak (bo też chciałem coś kupić do remontu) - stary dom to jest jak stara baba, ubierzesz ją w nowe ciuchy, wymalujesz, ale w środku i tak będzie stara icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Sorki, umknął mi ten temat jakoś.
Z opisu wnioskuję, że stan jest dobry, zresztą co mi wnioskować jeżeli masz zrobiona ekspertyzę przez fachowca. icon_smile.gif
Jedynie co mogę doradzić, że koszt będzie na pewno wyższy aniżeli budowa od podstaw, bo budując nowy dom pomimo że musisz kupić materiał na mury (w przypadku stodoły wydaje Ci się że koszta ścian odejdą) to i tak zaoszczędzisz na czasie i na przeróbkach/ dopasowywaniu do istniejących już ścian.
Pisząc o kosztach mam na myśli wynajęcie jakiegoś wykonawcy. Jeżeli będziecie to robić metoda gospodarczą i własnymi siłami to oczywiście koszta będą mniejsze.
Trudno jednoznacznie wyliczyć, musisz sama podjąć decyzję co wg Ciebie bardziej się opłaca.
Czy robisz za swoje czy za kredyt, czy czas Cię goni bo nie masz gdzie mieszkać czy możesz poczekać.

Kiedyś stary murarz powiedział mi tak (bo też chciałem coś kupić do remontu) - stary dom to jest jak stara baba, ubierzesz ją w nowe ciuchy, wymalujesz, ale w środku i tak będzie stara icon_biggrin.gif




witam icon_wink.gif w sumie masz rację z tą "starą babą" , projekt mam gotowy już od kilku dobrych lat ale jakoś nie jestem do końca przekonana czy to się opłaca . Może lepiej zburzyć do zera i postawić na starych fundamentach nowy budynek - tylko takie wyjście wchodzi w grę bo mam za małą powierzchnie działki żeby budować coś nowiusieńkiego . Mam 8 arów a zagospodarowanie przestrzenne wymaga 10
Napisano
Cytat

........... Mam 8 arów a zagospodarowanie przestrzenne wymaga 10



Sprawdź dokładnie ten zapis w MPZP - być może dotyczy to tylko nowych (po podziale) działek, a nie już istniejących.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...