Skocz do zawartości

Historia edycji

Draagon

Draagon


Się wyniki rozjechały

1) Nie montuj filtrów przed badaniem wody.

2) Wodę badaj najwcześniej 2-3 miesiące po uruchomieniu studni.

3) Pojemniki  do pobrania wody dostaniesz w sanepidzie - uważaj by nie wylać z nich odczynników.

4) Badaj: żelazo, mangan - jak płytka studnia ( do 15m) to jeszcze zanieczyszczenia biologiczne

 

Ta stacja 4 elementowa to chwyt marketingowy - moja "łódź podwodna" - jak widać 2 filtry mechaniczne ( sznurki 20 i 5 uq - cena po 5 zł/szt) - obecnie bym zrobił 1 filtr - jak się 2 filtry zapchają to woda w kranie ciurkiem leci...- potem stacja odżelazująca Viessman-a ( dobrana po wynikach badań z sanepidu - worki do soli wchodzą 5 - po 22 zł/szt - starcza na rok ) - na sam koniec ( u góry) miejsce na filtr węglowy ( na biologiczne zanieczyszczenia ) - i to spokojnie wystarcza.

Tylko ja bym ci radził w przypadku studni mieć POŚ lub przyłącze do kanalizacji- bo inaczej szambo płukanką z odżelazacza szybko zapełnisz.


 

PS.

Mnie badania wody wyniosły ok 280 zł

 

Draagon

Draagon

1) Nie montuj filtrów przed badaniem wody.

2) Wodę badaj najwcześniej 2-3 miesiące po uruchomieniu studni.

3) Pojemniki  do pobrania wody dostaniesz w sanepidzie - uważaj by nie wylać z nich odczynników.

4) Badaj: żelazo, mangan - jak płytka studnia ( do 15m) to jeszcze zanieczyszczenia biologiczne

 

Ta stacja 4 elementowa to chwyt marketingowy - moja "łódź podwodna" - jak widać 2 filtry mechaniczne ( sznurki 20 i 5 uq - cena po 5 zł/szt) - obecnie bym zrobił 1 filtr - jak się 2 filtry zapchają to woda w kranie ciurkiem leci...- potem stacja odżelazująca Viessman-a ( dobrana po wynikach badań z sanepidu - worki do soli wchodzą 5 - po 22 zł/szt - starcza na rok ) - na sam koniec ( u góry) miejsce na filtr węglowy ( na biologiczne zanieczyszczenia ) - i to spokojnie wystarcza.

Tylko ja bym ci radził w przypadku studni mieć POŚ lub przyłącze do kanalizacji- bo inaczej szambo płukanką z odżelazacza szybko zapełnisz.


 

PS.

Mnie badania wody wyniosły ok 280 zł

Barwa" PN-EN ISO 78X7:2012 Metoda 1) < 5 mg/l Pt -

434/S/HK

Mętność* PN-EN ISO 7027:2003 rozdz. 6 11 ± 1** NTTJ 1

434/S/HK

Stężenie jonów wodoru (pH) PN-EN ISO 10523:2012

7.1 ±0,1**

t.p. 24,0°C

6.5 - 9.5

434/S/HK

Przewodność elektryczna właściwa

(PEW) PN-EN 27888: 1999 508 ±25**

t.p. 24,8°C

uS/cm

w temp. 25"C 2500

434/S/HK

Zapach' PB/L-13 wyd. 1

zdn.23.03.06r.

N na zimno

brak -

434/S/HK

Smak* PB/L-13 wyd. 1

zdn.23.03.06r.

N nie badano -

434/S/HK

Amonowy jon PN-ISO 7150-1:2002 część 1 0.13 ±0.01 " mg/l 0.50

434/S/HK

Mangan PB/L-07 wyd. 2 z dn. 31.07.2006r. 157 ±20** Mg/1 50

434/S/HK

Żelazo PN-ISO 6332: 2001 1440 ± 144** ug/1 200

434/S/HK

Twardoś ć og. (CaCOs) PN-ISO 6059:1999 252 ± 15** mg 1 60 - 500

434/S/HK

Liczba bakterii grupy coli

w lOOml PN-EN ISO 9308-1:2014-12

0 jtk 0

434/S/HK

Liczba Escherichia coli w lOOml

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...