Skocz do zawartości

Stan surowy otwarty a montaż okien?


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Chciałam sie dowiedzieć ile czasu po postawieniu domu w stanie surowym otwartym trzeba montowac okna i drzwi?
Wiem, ze dom powinien się "przewietrzyć" ale ile powinno to wietrzenie trwać icon_confused.gif
Zajakies 3 tygodnie będziemy mieli juz postawiony dach.
Ja o wstawieniu okien myslałam na poczatku lipca, nie za wczesnie??
Prosze o odpowiedź.
Pozdrawiam, Bajla
Napisano
Cytat

Okna wstawia się po przykryciu domu dachem. Ewentualne wietrzenie wnętrz zapewnia ich częste otwieranie lub pozostawienie w pozycji uchylonej.



Ale jezeli sie tam nie przebywa cały czas, to przecież nie zostawie domu z otwartymi czy uchylonymi oknami na kilka dni z wiadomych powodów icon_smile.gif
To, zeby dobrze dom się przewietrzył okna ,ozna zamontować po jakimś czasie, więc własnie po jakim?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam,

JEżeli okna plastikowe , to nie ma to znaczenia. Przy drewnianych proponuje odczekac przynjamniej jak tej wilgoci nie bedzie widac na scianach.

Pozdrawiam
Napisano
Przeciez to nie chodzi o to zeby okna mialy sucho,tylko zeby sciany oddychaly i schly. Wiec nie ma wiekszego znaczenia czy okna drewniane czy plastiki. Kilka dni/tygodni musisz odczekac a jest to tez zalezne od pory roku,warunkow na zewnatrz (czy nie leje caly czas akurat deszc).
Jezeli masz czas to poczekaj z miesiac, wydaje mi sie, ze to bedzie dobry czas na wyschniecie/przewietrzenie scian,stropow etc.

Pzdr.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Hehehe...
Nie przechodz przez ulice bo jak Cie samochod potraci to co wtedy zrobisz?
Demagogia czysta, nie mozna popasc w histerie.
Napisalem zeby odczekac az podeschnie wiec prosze zebys ustosunkowywal sie do calosci wypowiedzi a nie do wyciagnietego z kontekstu fragmentu bo nazywa sie to manipulacja icon_razz.gif

Pzdr.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam,

JEżeli okna plastikowe , to nie ma to znaczenia. Przy drewnianych proponuje odczekac przynjamniej jak tej wilgoci nie bedzie widac na scianach.

Pozdrawiam



No ma znaczenie i to duże. Tu chodzi by dom w srodku wysechł a jak wstawie okna i drzwi to nie będzie się szybko wietrzył. Dlatego pytam po jakim okresie od postawienia stanu surowego otwartego montuje sie okna i drzwi.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Chciałam sie dowiedzieć ile czasu po postawieniu domu w stanie surowym otwartym trzeba montowac okna i drzwi?
Wiem, ze dom powinien się "przewietrzyć" ale ile powinno to wietrzenie trwać icon_confused.gif
Zajakies 3 tygodnie będziemy mieli juz postawiony dach.
Ja o wstawieniu okien myslałam na poczatku lipca, nie za wczesnie??
Prosze o odpowiedź.
Pozdrawiam, Bajla



JA WSTAWIALEM OKNA PO 4 MIESIACACH BO TAK MI DORADZALI ALE TO KICHA JAK NIEBEDZIESZ TYNKOWAL OD RAZU TO NIEMASZ SIE OCO MARTWIC BYWALO ZE W JEDEN ROK SIE WPROWADZALI TO JEST ZA WCZESCIE BO DOM SIADA I POTEM WYCHODZA PROBLEBY PEKNIECIA ITP NIBY NA SCIANACH ZWALAJA NA TYNKI ALE DOMEK MUSI OSIASC Pozdrawiam i zycze POWODZENIA
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

JA WSTAWIALEM OKNA PO 4 MIESIACACH BO TAK MI DORADZALI ALE TO KICHA JAK NIEBEDZIESZ TYNKOWAL OD RAZU TO NIEMASZ SIE OCO MARTWIC BYWALO ZE W JEDEN ROK SIE WPROWADZALI TO JEST ZA WCZESCIE BO DOM SIADA I POTEM WYCHODZA PROBLEBY PEKNIECIA ITP NIBY NA SCIANACH ZWALAJA NA TYNKI ALE DOMEK MUSI OSIASC Pozdrawiam i zycze POWODZENIA


ale dom cale lata osiada to normalne
Napisano
Witam,mysle ze to osiadanie bardziej dotyczy gazobetonow niz ceramiki.
Ukladanie glazury jest faktycznie ryzykowne,ale nie dlatego ze dom osiada bo to jest normalne jak wspomnial przedmowca, ale samego materialu ktory musi sie ulozyc" albo "ugniesc" i na to potrzeba czasu. Ceramika ma wieksza scisliwosc a dom pracuje caly czas,nie tylko po budowie. Zalezy to od rodzaju gruntu,zim etc.
Pewnie najlepiej jest wykanczac na wiosne ;po pelym sezonie zimowym i wiosennych roztopach,wtedy na pewno dom osiadl tyle ile trzeba (naruszon grunt podczas prac)
Moze sie myle,ale mysle ze nie rozminalem sie zbytnio z prawda icon_confused.gif

Pzdr.
Napisano
Witam
A ja zakonczylem s.surowy jakos w czerwcu( zaczalem w lutym) teraz klada mi dachowke i to wszystko bedzie stalo do przyszlej wiosny - tj jak muraz mowi " jak budujesz dla siebie a nie na sprzedaz, to musi odstac przez zime, przemarznac, przewiac, a na wiosne/lato wysuszyc..." - wiec tak robie icon_smile.gif
pozdr.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Chciałam sie dowiedzieć ile czasu po postawieniu domu w stanie surowym otwartym trzeba montowac okna i drzwi?
Wiem, ze dom powinien się "przewietrzyć" ale ile powinno to wietrzenie trwać icon_confused.gif
Zajakies 3 tygodnie będziemy mieli juz postawiony dach.
Ja o wstawieniu okien myslałam na poczatku lipca, nie za wczesnie??
Prosze o odpowiedź.
Pozdrawiam, Bajla


Mąż mówi że jak wstawisz okna to musisz się wprowadzić bo ukradnąicon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cze.Okna wstawiamy po wykonaniu dachu i minimum po miesiącu od wykonania mokrych robót na bazie cementu.
typu tynki ,wylewki.Osiadanie budynku nie ma wpływu na okna /osadzane są przy pomocy pianki/.Pozdro

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...