Skocz do zawartości

w poszukiwaniu idealnego projektu


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc :-) Jestem zupelnym laikiem w temacie budownictwa.

Poszukuje idealnego projektu, chyba jak kazdy. Znalazlem juz 2 ktore sa bliskie ale to jeszcze nie to. Na razie moje typy to :
http://pracownia-projekty.dom.pl/arn_bakalia_2.htm lub
http://pracownia-projekty.dom.pl/dom_przy_...sowej_20_ce.htm
Domy bardzo podobne do siebie.

Moje zalozenia do projektu to:
- dom z uzytkowym poddaszem max 140 m2
- brak garazu ( moze byc altana lub bedzie osobny garaz w glebi dzialki)
- dach dwuspadowy z kalenica prostopadla do wejscia ew. w ksztalcie L. ( to kryterium ze wzgledu mozliwosc montazu kolektorow slonecznych - dzialka z wejsciem od pln )
- frontowa elewacja symetryczna wzgledem drzwi wejsciowych
- osobna kuchnia ( lub mozliwosc oddzielenia wraz z czescia jadalna)
- mile widziana mala spizarnia
- kominek jako og. awaryjne do ogrzewania gazowego
- technologia budowy scian ceramika (bez uzycia styropianu)
Dzialka: 13 ar, szerokosc 26m, wejscie od polnocy, wysokosc kalenicy 10m, powierznia zabudowy dzialki max 200m2,

Prosze bieglych w temacie o propozycje alternatywnych projektow. Ze wzgledu na ilosc tego w sieci mam juz metlik w glowie.

Pozdrawiam
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc :-) Jestem zupelnym laikiem w temacie budownictwa.

Poszukuje idealnego projektu, chyba jak kazdy. Znalazlem juz 2 ktore sa bliskie ale to jeszcze nie to. Na razie moje typy to :
http://pracownia-projekty.dom.pl/arn_bakalia_2.htm lub
http://pracownia-projekty.dom.pl/dom_przy_...sowej_20_ce.htm
Domy bardzo podobne do siebie.

Moje zalozenia do projektu to:
- dom z uzytkowym poddaszem max 140 m2
- brak garazu ( moze byc altana lub bedzie osobny garaz w glebi dzialki)
- dach dwuspadowy z kalenica prostopadla do wejscia ew. w ksztalcie L. ( to kryterium ze wzgledu mozliwosc montazu kolektorow slonecznych - dzialka z wejsciem od pln )
- frontowa elewacja symetryczna wzgledem drzwi wejsciowych
- osobna kuchnia ( lub mozliwosc oddzielenia wraz z czescia jadalna)
- mile widziana mala spizarnia
- kominek jako og. awaryjne do ogrzewania gazowego
- technologia budowy scian ceramika (bez uzycia styropianu)
Dzialka: 13 ar, szerokosc 26m, wejscie od polnocy, wysokosc kalenicy 10m, powierznia zabudowy dzialki max 200m2,

Prosze bieglych w temacie o propozycje alternatywnych projektow. Ze wzgledu na ilosc tego w sieci mam juz metlik w glowie.

Pozdrawiam


Po pierwsze czemu z poddaszem użytkowym ? Żadnych zalet.
Żeby była pow.użytkowa 140m2 to dom musi być o pow.po podłogach 160-170m2,wyższe koszty budowy.
Po drugie bez izolacji na ścianie to bardzo duży błąd.Od redukcji strat ciepła jest izolacja a nie materiał konstrukcyjny,wysokie koszty sciany 1W.Ceramika na ściany to tylko błąd.Materiał bez zalet,wysokie koszty.
Po trzecie kolektory słoneczne to duży błąd. Inwestycja nie opłacalna i szpeci dom.
Ogrzewanie gazowe to nie błąd ale można znacznie taniej i również bezobslugowo.
Nic nie było o systemie rozprowadzania ciepła to na przyszłość podpowiem,podlogowka w 100% i żadnych grzejników ściennych bo to byłby bardzo duży błąd. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...