Skocz do zawartości

Przepisanie pozwolenia na budowę


Recommended Posts

Napisano

Witajcie,

Mam problem z przepisaniem pozwolenia na budowe. Mam dwa pytania:

Pierwsze
Czy jest ono wymagane w przypadku współwłasności. Czyli jeżeli pozwolenie na budowie było wydane na 4 osoby a po kilku latach 2 z 4 osób oddało swoje części pozostałej 2 osób. To czy istnieje wymóg przepisania pozwolenia na budowę? Bo w Art. 40 jest wyraźnie napisane stary inwestor i nowy . A tutaj nie ma nowych inwestorów i trochę dziwne przepisywać pozwolenie na budowę na osoby które na nim widniały? Niestety nie znalazłam żadnego artykułu na ten problem.

Drugie pytanie czy można robić wpisy w dzienniku budowy jeżeli nie zostało przepisane pozwolenie na budowy.

Przykład działka z domem od 2010 zmieniła właścicieli było 4 a pozostało dwóch /pozostali zrzekli się swojej cześći na rzecz dwóch. Czy od 2010 roku mogą być wpisy w dzienniku budowy jak np. nie posiada sie przepisanego pozwolenia na budowę.?

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano
"Stosunki" właścicielskie nie mają nic do ważności decyzji o pozwoleniu na budowę.
Można budować - byleby zgodnie z PnB.

Nie mniej jednak z innych niż PB powodów, należy sytuację unormować, poprzez cesję PnB na "fizycznego" właściciela działki, przez poprzedników.

Ps. Art.40 mówi tylko o obowiązku "organu".
Napisano
Cytat

"Stosunki" właścicielskie nie mają nic do ważności decyzji o pozwoleniu na budowę.
Można budować - byleby zgodnie z PnB.

Nie mniej jednak z innych niż PB powodów, należy sytuację unormować, poprzez cesję PnB na "fizycznego" właściciela działki, przez poprzedników.

Ps. Art.40 mówi tylko o obowiązku "organu".



Czyli nie można tego ominąć wysyłając do Starostwa Wniosek o wykreślenie inwestorów z PNB. Dzwoniłam np do nadzoru i mówili , że w takiej sytuacji nie przepisuje się. Każdy mówi co innego i bądź tu mądry.

Przepisanie PNB przez poprzednich właścicieli jest niemożliwe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...