Skocz do zawartości

powietrzna pompa ciepła


Recommended Posts

Napisano
Proszę o opinie czy ogrzewanie domu+CW powietrzną pompą ciepła Panasonic jest wystarczające i nie wymaga dodatkowego źródła ciepła.

Domo powierzchni użytkowej 110m2 +garzaż ogrzewany 30m2 -(ocieplenie 20cm styropian, okna trzy szybowe, wełna na stropie lekkim 30 cm, ściany keramzytobeton).




Gość arturo72
Napisano
Cytat

Proszę o opinie czy ogrzewanie domu+CW powietrzną pompą ciepła Panasonic jest wystarczające i nie wymaga dodatkowego źródła ciepła.

Domo powierzchni użytkowej 110m2 +garzaż ogrzewany 30m2 -(ocieplenie 20cm styropian, okna trzy szybowe, wełna na stropie lekkim 30 cm, ściany keramzytobeton).


Jest wystarczające i nie wymaga dodatkowego źródła ciepła.
Nasluchales się idiotyzmow od ludzi nie mających zielonego pojęcia o tym lub naczytales się bredni w zidiocialych poradnikach budowlanych a ze budowa domu to dla Ciebie jak z foremek z piaskownicy to sie nie dziwię takim dylematom a więc mówi Ci to osoba,która czeka 4 sezon grzewczy z pompą powietrze-woda i właśnie od panasa.
Napisano
Cytat

Jest wystarczające i nie wymaga dodatkowego źródła ciepła.
Nasluchales się idiotyzmow od ludzi nie mających zielonego pojęcia o tym lub naczytales się bredni w zidiocialych poradnikach budowlanych a ze budowa domu to dla Ciebie jak z foremek z piaskownicy to sie nie dziwię takim dylematom a więc mówi Ci to osoba,która czeka 4 sezon grzewczy z pompą powietrze-woda i właśnie od panasa.




OK, dzięki za szybką odp.

Jaki typ wybrać i jakie zasilanie 1 czy 3 fazowe.

Na co zwrócić uwagę i jaką cenę wynegocjować.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

OK, dzięki za szybką odp.

Jaki typ wybrać i jakie zasilanie 1 czy 3 fazowe.

Na co zwrócić uwagę i jaką cenę wynegocjować.


Przede wszystkim musisz poznać swój dom bo sądzę,że nie znasz tego co budowales.
Czyli obciążenie cieplne jakie posiada Twój dom ?
Od tego zależy dobór KAŻDEGO źródła ciepła w tym pompy ciepła.
Jak poznasz tą wartość możemy dalej dyskutować,inaczej nie ma sensu bo nie wiesz czego dokładnie potrzebujesz.
Napisano
Cytat

Przede wszystkim musisz poznać swój dom bo sądzę,że nie znasz tego co budowales.
Czyli obciążenie cieplne jakie posiada Twój dom ?
Od tego zależy dobór KAŻDEGO źródła ciepła w tym pompy ciepła.
Jak poznasz tą wartość możemy dalej dyskutować,inaczej nie ma sensu bo nie wiesz czego dokładnie potrzebujesz.




W projekcie jest podane:
CO+CW=1806 kWh/rok
Gość arturo72
Napisano
Cytat

W projekcie jest podane:
CO+CW=1806 kWh/rok


Powyżej jeśli już to jest błędne zapotrzebowanie na energię a nie obciążenie cieplne domu.
Błędne ponieważ na cwu 1 osoba zużywa ok.1000kWh na rok.
Obciążenie cieplne domu wyrażone jest W lub w kW.
Zrób OZC czyli audyt energetyczny domu z którego dowiesz się jaką moc grzewczą potrzebuje dom i jego urządzenie grzewcze w kW oraz ile energii dom potrzebuje do ogrzewania w kWh i przystąpimy do dalszej rozmowy bo wciąż nie ma sensu dyskutować bo nie znasz tych podstawowych parametrów decydujacych o doborze źródła ciepła,w tym przypadku pompy p-w.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Powyżej jeśli już to jest błędne zapotrzebowanie na energię a nie obciążenie cieplne domu.
Błędne ponieważ na cwu 1 osoba zużywa ok.1000kWh na rok.
Obciążenie cieplne domu wyrażone jest W lub w kW.
Zrób OZC czyli audyt energetyczny domu z którego dowiesz się jaką moc grzewczą potrzebuje dom i jego urządzenie grzewcze w kW oraz ile energii dom potrzebuje do ogrzewania w kWh i przystąpimy do dalszej rozmowy bo wciąż nie ma sensu dyskutować bo nie znasz tych podstawowych parametrów decydujacych o doborze źródła ciepła,w tym przypadku pompy p-w.





Mam takie dane:
Zapotrzebowanie na energię końcową EK=57,02-57,50 kWh (m2/rok).


Możesz coś doradzić - taką mam mieć pompę ATLANTIC POMPA CIEPŁA ALFEA EXTENSA 10 522887 - 10kW.
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Mam takie dane:
Zapotrzebowanie na energię końcową EK=57,02-57,50 kWh (m2/rok).


Możesz coś doradzić - taką mam mieć pompę ATLANTIC POMPA CIEPŁA ALFEA EXTENSA 10 522887 - 10kW.


Masz fajne dane icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Proszę o opinie czy ogrzewanie domu+CW powietrzną pompą ciepła Panasonic jest wystarczające i nie wymaga dodatkowego źródła ciepła.

Domo powierzchni użytkowej 110m2 +garzaż ogrzewany 30m2 -(ocieplenie 20cm styropian, okna trzy szybowe, wełna na stropie lekkim 30 cm, ściany keramzytobeton).



Witam,

Pompa ciepła może być wykorzystywana jako jedyne źródło ciepła w budynku, gdyż przy temperaturze poniżej -20°C jej praca jest wspomagana poprzez wbudowany dogrzewacz elektryczny. Zachęcam również do sprawdzenia oferty pomp ciepła marki Buderus Logatherm WPL AR, które dostępne są w zakresie mocy 6-14kW

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...