Skocz do zawartości

Problem z izolacją poziomą ścian


msroka

Recommended Posts

Witam.Mam problem z izolacją poziomą ścian , ponieważ majstry zalały chudziaka wyżej niż jest izolacja (mieszkanie parterowe).Co w takiej sytuacji zrobić?Znajomy budowlaniec mówi ,że tak nie może zostać i doradza kucie chudziaka i wylanie nowego z 5 cm niżej żeby odsłonić izolację i połączyć izolację masą bitumiczną z nowym chudziakiem .Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Link do komentarza
Bo tak jest jak się wylewa chudziaka po postawieniu ścian, wtedy nie dość, że w każdym pomieszczeniu inna wysokość to jeszcze pojawiają się takie kwiatki jak tu opisywany.
Jak fachmany zawaliły to n ie kują i pokrywają ze własnych środków jak nie umieją używać poziomicy i sznurka traserskiego.
Przecież jak wylali Ci wyżej niż powinni to skutkuje to tym, że będziesz miał pomieszczenia niższe niż w projekcie zakładając, że kolejne warstwy dasz tak jak przewiduje projekt, a jak będziesz chciał uzyskać wysokość z projektu to będziesz musiał odchudzić ocieplenie podłogi a to nie za bardzo jest wskazane.

A jak u Ciebie z poziomem wód gruntowych?
Link do komentarza
Zresztą co tu dużo gadać, po mojemu jak pisałem, zpaprali robotę to niech naprawiają.
Nie wiem czy to coś pomoże ale gdyby przy ścianie odkuło się taki margines 5-10 cm aż do izolacji poziomej a potem położyć papę pionowo do ściany na zakład z tą izolacją, potem zalać betonem i po tym tą papę ze ściany położyć na chudziaka to niby ciągłość izolacji by była, ale jak to się będzie miało do wytrzymałości posadzki nie wiem.
To tylko taka czysto teoretyczna porada.
Link do komentarza
Na utworzenie izolacji na zakład po skuciu podkładu raczej trudno liczyć, gdyż papa, folia ulegną uszkodzeniu podczas demontażu. W praktyce również prawidłowo wykonana izolacja pozioma z czasem często ulega przerwaniu na skutek osiadania budynku.

W opisanej sytuacji problem rozwiąże wycięcie rowka wzdłuż ścian wstawienie papy, folii chroniącej przed bocznym podsiąkaniu, wypełnienie szczeliny np. zaprawą wodoszczelną, bitumem, a następnie ułożenie izolacji podpodłogowej wywiniętej na ściany do poziomu docelowej podłogi.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...