Skocz do zawartości

Zakup domku w stanie deweloperskim


Recommended Posts

Napisano
Zastanawiamy się nad kupnem domu wolnostojącego w stanie deweloperskim. Nie orientujemy się zupełnie w temacie, dlatego prosimy o opinie odnośnie zastosowanych materiałów do budowy tego domu. Dane pobraliśmy ze strony dewelopera. Prosimy też o podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie domu.

  • Ściany budynku murowane cegłą ceramiczną, ocieplone styropianem gr 15 cm, od zewnątrz otynkowane tynkiem akrylowym;
  • Dach budynku wykonany z konstrukcji drewnianej, kryty membraną + dachówka, docieplenie dachu między krokwiami wełna 20cm gr;
  • Strop gęstożebrowy TERIVA;
  • Ściany wewnętrzne wykończone tynkiem gipsowym, w łazience cementowo – wapiennym;
  • Posadzki jastrychowe układane i zacierane mechanicznie;

Instalacje wewnętrzne:
  • Elektryczna podtynkowa;
  • Wodno-kanalizacyjna (bez białego montażu);
  • Centralnego ogrzewania z piecem gazowym dwufunkcyjnym + grzejniki + sterownik ;
  • Instalacja gazowa,


Wykonanie przyłącza instalacji zewnętrznych:
Inst. wodna, elektryczna, gazowa;

Przyłączenie do kanalizacji sanitarnej;
Chodnik przed budynkiem (dojście do budynku);
Stolarka okienna z PCV w kolorze białym;
Parapety (zewnętrzne stalowe i wewnętrzne z PCV);
Stolarka drzwiowa tj. drzwi wejściowe do budynku;
Brama garażowa (w wersji domu z garażem);

Za wszystkie wskazówki, opinie i uwagi serdecznie dziękujemy. :-)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Zastanawiamy się nad kupnem domu wolnostojącego w stanie deweloperskim. Nie orientujemy się zupełnie w temacie, dlatego prosimy o opinie odnośnie zastosowanych materiałów do budowy tego domu. Dane pobraliśmy ze strony dewelopera. Prosimy też o podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie domu.

  • Ściany budynku murowane cegłą ceramiczną, ocieplone styropianem gr 15 cm, od zewnątrz otynkowane tynkiem akrylowym;
  • Dach budynku wykonany z konstrukcji drewnianej, kryty membraną + dachówka, docieplenie dachu między krokwiami wełna 20cm gr;
  • Strop gęstożebrowy TERIVA;
  • Ściany wewnętrzne wykończone tynkiem gipsowym, w łazience cementowo – wapiennym;
  • Posadzki jastrychowe układane i zacierane mechanicznie;

Instalacje wewnętrzne:
  • Elektryczna podtynkowa;
  • Wodno-kanalizacyjna (bez białego montażu);
  • Centralnego ogrzewania z piecem gazowym dwufunkcyjnym + grzejniki + sterownik ;
  • Instalacja gazowa,


Wykonanie przyłącza instalacji zewnętrznych:
Inst. wodna, elektryczna, gazowa;

Przyłączenie do kanalizacji sanitarnej;
Chodnik przed budynkiem (dojście do budynku);
Stolarka okienna z PCV w kolorze białym;
Parapety (zewnętrzne stalowe i wewnętrzne z PCV);
Stolarka drzwiowa tj. drzwi wejściowe do budynku;
Brama garażowa (w wersji domu z garażem);

Za wszystkie wskazówki, opinie i uwagi serdecznie dziękujemy. :-)



Dom typowo deweloperski,bez patrzenia na komfort użytkowania przez nabywce inwestora czyli słabo izolowany co w przyszłości czyli w przypadku podwyżek cen energii odbije się na rachunkach za ogrzewanie,sądzę,że nie ma wodnej podlogowki a grzejniki ścienne nie sa komfortowe w użytkowaniu.
Czyli tzw.typowka i nic poza tym icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...