Skocz do zawartości

Remont bardzo małej łazienki (3m2)


Recommended Posts

Napisano
Dzień dobry! Chciałabym prosić o wskazówki w urządzaniu małej łazienki (3m2). Chciałabym zamienić wannę na prysznic, zamontować kibelek na stelażu. Umywalka zostanie tylko wymieniona na nową. Poza tym układ mógłby zostać mniej więcej taki jak na zdjęciu icon_wink.gif
Jeżeli by to było możliwe chciałabym także umieścić tu pralkę (będę kupować nową). Niestety byłby ogromny problem z umieszczeniem jej gdzie indziej niż w łazience icon_wink.gif
Ponadto prosiłabym o pomoc w wybraniu kolorystki płytek. Czy biało-piaskowe lub biało-szare by się sprawdziły? Czy łazienka nie będzie wyglądała zbyt smutno? Czy może "ożywić" ją jakimś wyraźnym akcentem, np turkusowym?
Prosiłabym chociaż o sugestie lub ewentualnie zdjęcia z pomysłami.

W załączeniu przesyłam zdjęcia i plan łazienki.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Proponowałbym najpierw spróbować pobawić się samemu tj. użyć programu do urządzania wnętrz.
Wystarczy wtedy podać wymiary pomieszczenia, zaznaczyć drzwi i ewentualne okna, a później możesz już próbować zmieścić w łazience cały osprzęt. Pamiętaj tylko o uwzględnieniu dopływu wody i spadków dla odpływów kanalizacyjnych. Najlepiej, aby wszystkie te rury udało Ci się jakoś schować lub zaprojektować wyposażenie tak, żeby połączenia te były jak najkrótsze. Warto też pozostawić jakąś przestrzeń manewrową przy każdym z urządzeń.
Kolory płytek powinny się sprawdzić, jasne optycznie powiększają pomieszczenie.

Jak będziesz miała przygotowane coś konkretnego, to wtedy łatwiej doradzić icon_smile.gif
Napisano
Generalnie biorąc, to ta łazienka nie jest taka bardzo mała, jak na blokowe warunki - jest taka średnia - robiłem dużo mniejsze...

Te rury wychodzące ze ściany przy sedesie, to pewnie doprowadzenie wody do kuchni...
Robisz remont łazienki, ale musisz wziąć pod uwagę też co zrobić z resztą rur w mieszkaniu!

Na przeciwko drzwi masz wszystkie piony wod/kan, z sedesem nie bardzo się odsuniesz od tego pionu.
Blok masz dość stary, po odkryciu pionów, po zburzeniu ścianki ukrywającej te piony okaże się, czy masz możliwość ingerencji w ustawienie trójników w pionie. Piony mogą być jeszcze wykonane z rur żeliwnych...

Nie pokazałeś co jest pod sufitem, czy odprowadzenia od urządzeń sąsiada z góry są wewnątrz Twojej łazienki. Czy Twój sąsiad, mieszkający pod Tobą remontował swoją łazienkę w ostatnich latach - to może być istotne, gdybyś musiał coś przebudowywać z Twoimi odpływami...
Napisano
Teraz zainteresuj się jak to ma wyglądać ta wymiana - jeśli dobrze pochodzisz, myślę, że dałoby się wymóc/wyprosić taki układ odpływów - przez odpowiednią wysokość na pionie, żeby dało się w miejscu ulokowania brodzika wykonać odpływ liniowy i kabinę prysznicową walk-in bez brodzika - jest ona modna i wygodna icon_lol.gif
Napisano
Cytat

A jak w takim rozwiązaniu wygląda izolacja w podłodze? Bo rozumiem, że są jakieś specjalne rozwiązania



Jest oczywiście hydroizolacja, ale trudno w dzisiejszych czasach i stosowanych technologiach nazywać ją jakąś specjalną... Każdy dobry fachowiec wykona ją prawidłowo i skutecznie! Nie będziesz chyba tego robić sama?
Jeśli nie możesz wstawić zdjęcia sufitu w łazience, to chociaż opisz go z grubsza - czy pod sufitem wisi rura nad sedesem i umywalką i wchodzi w "słupek" za sedesem. Niektórzy obudowują te rury, ale i tak widać gdzie i czy są te rury... U Ciebie pewnie nie są obudowane, bo łazienka była robiona w latach osiemdziesiątych, może dziewięćdziesiątych - bardzo się mylę?
Napisz na którym piętrze jest Twoje mieszkanie, daj jak najwięcej informacji, bo one są potrzebne do oceny całości sprawy, nie daj się ciągnąć za język icon_confused.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jasne, beżowo-piaskowe płytki, sprawdzą się w takim wnętrzu znakomicie, bo nie przytłoczą pomieszczenia i nadadzą mu (w przeciwieństwie do aktualnego) ciepły i naturalny charakter. W takiej łazience, warto wykładać ceramika tylko te fragmenty ścian, które narażone są na bezpośredni kontakt z wodą. Pozostałe ściany, lepiej byłoby pomalować farbą przeznaczoną do malowania ścian łazienek. Doda to wnętrzu lekkości i sprawi, że nie będzie laboratoryjnie sterylne. Szara kolorystyka płytek wprowadzi do łazienki nowoczesny styl, warto może wtedy industrialnie zaaranżować wnętrze wybierając odpowiednie oświetlenie i dodatki? To dwie zupełnie odmienne koncepcje prowadzące do zgoła odmiennych efektów końcowych w których jednak punktem wyjścia jest kolor.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
  • 7 miesiące temu...
Napisano

Polecam kupić płytki w kolorze szarym - będą wyglądały o wiele lepiej niż beżowe. Dodatkowo radzę wymienić światło w łazience na mocniejsze. Obecnie masz bardzo ciemne pomieszczenie i to wygląda według mnie dość smutno. Dobrze oświetlona powierzchnia będzie prezentowała się nowocześnie. Jeżeli szukasz jakiegoś ożywienia to możesz osiągnąć to na przykład poprzez meble łazienkowe lub poprzez odpowiednie dodatki w jakimś bardziej żywym kolorze.

  • 5 tygodnie temu...
Napisano

może zamiast płytek wybierzesz tapetę? takie zmywalne idealnie nadają się to łazienki, sa odporne na wodę i wysokie temperatury, a można wybrać takie z efektem głębi, które będa powiększały optycznie małe pomieszczenie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...