Skocz do zawartości

Meble ogrodowe - olejowanie czy lakierowanie


Recommended Posts

Napisano
Olejowanie jest lepsze, a czemu? bo przy następnym malowaniu/odnawianiu nie będziesz musiała zdzierać starej powłoki jak w przypadku lakierowania.
Napisano
Cytat

Ile warstw jest należy nałożyć by ochrona drzewa była dobra


A to już wg skazań i zaleceń producenta. Na pewno uzależnione to będzie od tego z jakiego rodzaju drewna są wykonane te meble.
Można jeszcze pomalować drewnochronem albo coś podobnego do drewnochronu tylko nosi nazwę, że jest to impregnat specjalnie do mebli ogdrodowych i jak dobrze pamiętam to ma go w swojej ofercie Altax.
Napisano
Tylko ja doczytałem, że ten olej jest na bazie wody. Jak na mój chłopski rozum to olej w wodzie się nie rozpuszcza więc nie wiem jakim cudem może takie coś być. Ale firma z tego co wyczytałem dość poważna więc i środek tez powinien być ok.
W zasadzie to po pierwszej warstwie (jakby gruntującej) należy całość przetrzeć papierem ściernym drobnym aby usunąć nierówności i potem nanieść drugą warstwę ale ostrożnie bo ona już tak nie będzie wsiąkała w drewno jak przy malowaniu pierwszej i mogą porobić się zacieki. Jeżeli po drugiej efekt będzie nie zadowalający można pomalować trzeci raz.
Napisano
Cytat

Położyłam dzisiaj ....
stół 2 warstwy
ławki na razie 1 warstwa.

ładnie to wygląda, olej mam bezbarwny


Tylko za grubo nie dawaj tego oleju bo wyjdą zacieki. Lepiej dać cieńsza warstwę i pomalować o jeden raz więcej niż za grubą.
Napisano
Cytat

mnie się udało i zakupiłam meble do ogrodu ze strony http://wwt.pl/ mam teraz naprawdę fajnie urządzony ogród


Chłopie! Ale kto tu pyta gdzie kupić meble? Jesteś już na tyle długo tu na forum że powinieneś wiedzieć że takich rzeczy się nie robi jakie ty zrobiłeś.
Napisano
Cytat

Tylko ja doczytałem, że ten olej jest na bazie wody. Jak na mój chłopski rozum to olej w wodzie się nie rozpuszcza więc nie wiem jakim cudem może takie coś być. [...]


Ależ bardzo często się z tym spotykasz icon_smile.gif . Potocznie to się nazywa emulsja icon_wink.gif
Napisano
Cytat

A takie olejowanie trzeba powtarzać corocznie?


Powinno się powtarzać co roku, ale jak meble ogrodowe poza sezonem są chowane pod jakieś zadaszenie to raczej nie ma potrzeby olejować co roku.
Napisano
Cytat

Lakierowane dłużej potrzyma, więc ja wybieram tę metodę.


Ile dłużej? Rok? dwa lata?
Tylko przy następnym malowaniu zajedziesz się przy zdzieraniu starej warstwy a przy olejowaniu wystarczy jak tylko umyjesz i możesz malować.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A jakie ławki będą najlepsze do ogrodu? Podobają mi się takie w parkowym stylu, połączenie drewnianego siedziska i metalowego obramowania. Coś takiego tu widziałam http://www.art-metal.pl/ . Ale czy będzie to pasować do ogrodu?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
ja też jestem bardziej za olejowaniem, chociaż dopiero się przymierzam do tego... czasu ciągle brakuje. Po pierwsze to, że nie zmieni się kolor drewna a po drugie to, że nie będzie śmierdziało przy malowaniu (nie toleruję zapachów lakierów itd). Czy się mylę? nidgy nie używałam oleju, ale patrząc na skład i fakt, że jest niby (?) naturalny to nie powinien śmierdzieć... i naprawdę nie trzeba szlifować po roku? no to wybór - czy co roku olejować bez szlifowania czy raz przelakierować i mieć spokój na 2 - 3 lata a potem się zajechać...?

Cytat

Ile dłużej? Rok? dwa lata?
Tylko przy następnym malowaniu zajedziesz się przy zdzieraniu starej warstwy a przy olejowaniu wystarczy jak tylko umyjesz i możesz malować.



Hmmm jako, że dość leniwa ze mnie istota chyba wybór padnie na olej... planuję kupić meble z dużą ilością załamań i żlobień, toż bym padła przy czyszczeniu co dwa lata....
A z olejem na 10000% nie trzeba?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Zdecydowanie olejowanie - doskonale chroni przed wilgocią, przebarwieniami, tłustymi plamami. Osobiście zawsze olejuję meble na początku sezonu, ale wiem, że można też robić to pod koniec sezonu.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Też jestem za olejowaniem. Trzeba co jakiś czas powtarzać ale efekt jest dobry. Drewno jest miłe w dotyku, ma ładnie podkreślone słoje. Wykończenie jest półmatowe co mi bardzo odpowiada bo nie lubię błyszczących powierzchni. Ja używałem olej Vidaronu.

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

To prawda, jeżeli będziemy powiedzmy co 2 lata odnawiać strukturę drewna i olejować ją, to tego typu meble spokojnie posłużą nam przez dłuższy okres czasu, polecam też chować je w bezpiecznym miejscu przed zimą i działaniem mrozu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...