Skocz do zawartości

Problem z kominem


Recommended Posts

Napisano
Witam!!
Mam takowy problem, kupiliśmy z zona ze 3-4 lata temu domek parterowy wymieniliśmy grzejniki na alu instalacja w miedzi piec został był jeszcze na gwarancji po poprzednich właścicielach. W tym roku z racji ze zima była lekka piec chodził miedzy 40 a 50 stopni no i na kominie pokazały się plamy dosyć śmierdzące. Zaglądałem w komin jest czysty, ale na ściankach komina jest taka mokra maź. Moje pytanie czy komin nadaje się do użytkowania czy czeka mnie jego wymiana a jeśli tak to, co polecacie zrobić nowy przyklejony do budynku czy remontowa/wymienić obecny?
Gość mhtyl
Napisano
Jaki to piec? na paliwo stałe? I jaki masz komin?
Domniemywam, że piec na paliwo stałe a komin z cegły a osad to kondensat a przyczyna to za niska temperatura i dlatego się wytrącił kondensat na ścianach kominach.
Można go dalej użytkować, tylko będzie cuchło niemiłosiernie. Powiedz jeszcze gdzie jest ten komin, czy w środku budynku czy gdzieś z boku., na ścianie zewnętrznej domu.
Napisano
Cytat

Witam!!
Mam takowy problem, kupiliśmy z zona ze 3-4 lata temu domek parterowy wymieniliśmy grzejniki na alu instalacja w miedzi piec został był jeszcze na gwarancji po poprzednich właścicielach. W tym roku z racji ze zima była lekka piec chodził miedzy 40 a 50 stopni no i na kominie pokazały się plamy dosyć śmierdzące. Zaglądałem w komin jest czysty, ale na ściankach komina jest taka mokra maź. Moje pytanie czy komin nadaje się do użytkowania czy czeka mnie jego wymiana a jeśli tak to, co polecacie zrobić nowy przyklejony do budynku czy remontowa/wymienić obecny?


na chwilę obecną
pal mocniej
ociepl komin w części nieogrzewanej
kondensatu będzie mniej
i pomału zabieraj na komin systemowy
Gość arturo72
Napisano
Cytat

na chwilę obecną
pal mocniej
ociepl komin w części nieogrzewanej
kondensatu będzie mniej
i pomału zabieraj na komin systemowy


Radzisz mu,żeby więcej kasy wywalal kominem palac mocniej ?
Oj ty nie życzliwy ludziom icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Radzisz mu,żeby więcej kasy wywalal kominem palac mocniej ?
Oj ty nie życzliwy ludziom icon_smile.gif


radzę mu jak zmniejszyć ilość kondensatu
jak wstawi odpowiednio duży bufor to dobrze napali (wysoko temperaturowo) co któryś dzień zamiast codziennie i długotrwale na niskich.
jak komin ociepli to będą mniejsze straty i nim się dym wychłodzi na tyle by się skraplać będzie poza kominem.
a przypominam pytanie było na temat kondensatu a nie jak najoszczędniej ogrzewać dom.
Gość mhtyl
Napisano
Ocieplenie na nic się tu zda jeżeli najpierw nie zbije tynku i nie zabezpieczy komina przed wydostawaniem się kondensatu. Wysoka temperatura teraz w kominie spowoduje smród nie do zniesienia bo kondensat będzie ochoczo wyłaził na zewnątrz.
Napisano
Cytat

Ocieplenie na nic się tu zda jeżeli najpierw nie zbije tynku i nie zabezpieczy komina przed wydostawaniem się kondensatu. Wysoka temperatura teraz w kominie spowoduje smród nie do zniesienia bo kondensat będzie ochoczo wyłaził na zewnątrz.


nie tak znowu ochoczo
smród zależny od ilości kondensatu w kominie
zbić tynk
jasne i proste
położyć w to miejsce nowy też się da
tylko że nie zabezpieczy
i po niedługim czasie masz powtórkę
zaszpachlować klejem do płytek
lepiej
ale czas do czasu się tylko wydłuży problem pozostanie nadal
zabezpieczyć 100%
oczywiście że się da
tylko do wcześniejszych sposobów koszty rosną
Gość mhtyl
Napisano
Przerabiałem to kilka lat temu i uwierz mi, że da się zabezpieczyć, tanio i dobrze.
Zbić tynk, wydłubać fugi (nie do końca oczywiście) przez które przelazł kondensat na głębokość 3-6 cm, potem wypełnić fugi klejem do płytek elastycznym tak aby licowały z cegłami, potem całość posmarować folia w płynie i ponownie klej.
Całość robiłem szerokość komina + około 0,5 m po każdej stronie komina. Odpukać jak na razie spokój.
A dla pewności o ile to wizualnie nie będzie przeszkadzało domownikom można po pomalowaniu folią w płynie dać płytki ceramiczne na klej elastyczny.
Napisano
Cytat

Przerabiałem to kilka lat temu i uwierz mi, że da się zabezpieczyć, tanio i dobrze.
Zbić tynk, wydłubać fugi (nie do końca oczywiście) przez które przelazł kondensat na głębokość 3-6 cm, potem wypełnić fugi klejem do płytek elastycznym tak aby licowały z cegłami, potem całość posmarować folia w płynie i ponownie klej.
Całość robiłem szerokość komina + około 0,5 m po każdej stronie komina. Odpukać jak na razie spokój.
A dla pewności o ile to wizualnie nie będzie przeszkadzało domownikom można po pomalowaniu folią w płynie dać płytki ceramiczne na klej elastyczny.


mhmmmm

zbiłem klej elastyczny
zaszpachlowałem zamzajerem
na to walnąłem tynk gipsowy
i gładź
czemu zbijałem klej
bo przelazło po latach - ale zawsze
czemu teraz zdecydowałem się na gips zamiast warstwy betonu ?
bo zrobiłem to dobrze i mam to w nosie .
Gość mhtyl
Napisano
Jakbyś to potraktował folią w płynie to wystarczyłby klej elastyczny.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...