Skocz do zawartości

z czego budować!? porotherm 25, czy z suporeksu


Recommended Posts

Napisano
nie wiem co kupić suporeks za 14 zł/szt. lub porotherm 25 za 10zł/szt. myślę sobie że jeżeli mam tak przepłacać to wolę porotherm, bo to jednak ceramika a koszt m2 prawie taki sam. proszę szanownych forumowiczów o radę!!! jutro mam dać odpowieź. projekt mam na ytonga! icon_cool.gif icon_sad.gif
Napisano
Też się nad tym kiedyś zastanawiałem. Suporeks jest do d. (mało wytrzymały, "głośny" itd), porotherm jest chyba przereklamowany (oprawić w tym kołki masakra i obecnie drogi). Wybrałem silikaty na tradycyjną spoinę. Mam ścianę dwuwarstwową i izolacyjność termiczna ścian jest obojetna w tym przypadku (1 cm więcej ocieplenia i się wyrównuje). Cena silikatów i suporeksu jest porównywalna.
Napisano
Masz Tornado recję, ale pod warunkiem, że ciepło w silikacie będzie płyneło jak w podręczniku, prostopadle do izolacji termicznej. A co będzie jeżeli ciepło z Twojego domu, podręczików nie czytało? Jeżeli teraz zgodnie z prawami natury silikat odprowadzi ciepło przez fundament, do gruntu pod dom? Przecież grunt kilkadziesiąt razy lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Ściana stanowi izolację termiczną tylko w "fizyce budowli", Muratorze.... W naturze izolacja termiczna zatrzymująca ciepło to termos, który by był skuteczny musi być suchy jednakowo gruby i ZAMKNIĘTY!!!
Napisano
Panie Brzęczykowski to jaki w końcu materiał wg. Pana jest lepszy porotherm czy sylikaty. Ja mam zamiar jednak zdecydować się na porotherm 25 plus styropian 15 " genderka'.proszę o odpowiedź icon_lol.gif icon_twisted.gif
Napisano
Przy nie izolowaniu domu trudno powiedzieć, bo tak, silka jest od porotermu znacznie lepszym przewodnikiem (choć i poroterm do izolatorów się nie zalicza), więc bardzo sprawnie odprowadzi ciepło z domu przez fundament do gruntu. Poroterm trochę wolniej będzie ciepło do gruntu odprowadzał, ale za to nie zabezpieczony hydroizolacją od środka szybciej spowoduje zawilgocenie ściany, jest bardziej porowaty.
Oba rozwiązania są stare (z lat 90') i nie nadają się już dziś, a za parę lat.... szkoda gadać.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam wszystkich Forumowiczów

Męczą mnie podobne problemy. W projekcie mam Porotherm 25+14cm styropian. Zastanawia mnie jednak konstrukcja tego pustaka. W pustakach Porotherm 30 i grubszych szczeliny ustawione są dłuższym bokiem równolegle do lica ściany, natomiast w P25 jest odwrotnie. tzn dłuzszy bok szczelin jest prostopadły do lica ściany.Kiedyś czytałem, że takie ustawienie szczelin(jak w P25) jest niekorzystne. Jeżeli tak jest to nie wiem po co takie produkują. Byc może w przypadku ściany dwuwarstwowej jest to nieistotne bo pustak jest elementem konstrukcyjnym, a za termike odpowiada styropian ??. Czy ktoś pomoze mi rozwiązać ten problem? Z góry dziękuję.
Napisano
Układ szczelin, a więc i ciepłochronność pustaka ceramicznego przy grubości 25 cm nie ma większego znaczenia, gdyż i tak wymaga on ocieplenia. Natomiast mniej korzystne ich ustawienie może wynikać po prostu z technologii produkcji, ale również wpływa na większą odporność strony licowej na uszkodzenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...