Skocz do zawartości

Pompa ciepła powietrze-woda RDI-12S


Recommended Posts

Napisano
Witam

Jestem na etapie kończenia systemu c.o. i c.w.u.
Planuję zainstalowanie pompy ciepła powietrze-woda do domu o pow. ok. 180m2.
Nie chciałbym wydać więcej na instalację pompy ciepła niż ok. 20 tys. zł.
Znajomy poleca inverterową pompę Rotaberg RDI-12S.

Nie chciałbym kupić jakiegoś badziewia.
Proszę o opinie na temat tej pompy od użytkowników.
Napisano
Cytat

Witam

Jestem na etapie kończenia systemu c.o. i c.w.u.
Planuję zainstalowanie pompy ciepła powietrze-woda do domu o pow. ok. 180m2.
Nie chciałbym wydać więcej na instalację pompy ciepła niż ok. 20 tys. zł.
Znajomy poleca inverterową pompę Rotaberg RDI-12S.

Nie chciałbym kupić jakiegoś badziewia.
Proszę o opinie na temat tej pompy od użytkowników.


Witam, Chętnie pomożemy w doborze pompy ciepła, ale sama powierzchnia nic nam nie mówi - jakie masz zapotrzebowanie na ciepło? na cwu? Może masz w projekcie moc urządzenia grzewczego? Napisz coś więcej...

Widziałeś może ofertę firmy Viessmann na pompy ciepła typu powietrze woda?
Ja polecam Ci wybrać firmę, która może się pochwalić referencjami, która ma rozbudowany serwis i atrakcyjne warunki gwarancji!
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam

Jestem na etapie kończenia systemu c.o. i c.w.u.
Planuję zainstalowanie pompy ciepła powietrze-woda do domu o pow. ok. 180m2.
Nie chciałbym wydać więcej na instalację pompy ciepła niż ok. 20 tys. zł.
Znajomy poleca inverterową pompę Rotaberg RDI-12S.

Nie chciałbym kupić jakiegoś badziewia.
Proszę o opinie na temat tej pompy od użytkowników.



Witam,

Jeżeli dalej zastanawia się Pan nad wyborem sprawdzonej powietrznej pompy ciepła, chciałbym polecić rozwiązanie dostępne w ofercie marki Junkers, jakim jest Supraeco A SAO. Takie rozwiązanie dzięki rewersyjnej pracy pozwoli również na pracę w funkcji chłodzenia budynku w sezonie letnim. Pompa ciepła Supraeco A SAO może funkcjonować w temperaturach sięgających -20°C, a także niższych dzięki dogrzewaczowi elektrycznemu uzupełniającemu pracę sprężarki.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...