Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Ja płaciłem:
- robocizna 55zł za m2 (194m2) - i tak jak się umówiłem z ekipą tak wzięli 55*194
- materiały 18000 + drewno na więźbę (ale tego już dokładnie nie pamiętam)

województwo świętokrzyskie dane z 2013r z tym, że większość fachmanów wołała wtedy od 75 do 85 za metr2

A cha, nie napisałem: dachówka betonowa
Napisano
Chcesz aby Ci tu wróżyli z fus.
Nie podałeś okolicy gdzie ten dach ma powstać, jaki ten dach ma spadek, ile kominów, ile okien dachowych, czy krokwie mają być heblowane a końcówki frezowane itd
Sam nie wiesz jaki ten dach jest a chcesz aby ktoś Ci napisał ile będzie kosztował, sorki ale bądź poważny jak chcesz aby Cię tu traktowali poważnie.
Napisano
  Cytat

Jak w temacie - znajomy pyta, jakie mogą być przybliżone koszty wykonania dachu. Ma ktoś jakieś świeże dane?

Rozwiń  

u mnie 10 tysięcy
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Dach czterospadowy 230m2,dachówka ceramiczna angobowana z rynnami 18tys.zł,robocizna 14tys.zł,więźba 8m3 ok.5tys.zł,pierdoły,gwoździe,kątowniki itp.1tys.zł+2 wyłazy dachowe jakieś 0,6tys.zł i folia paroizolacyjna ok.0,5tys.zł.
Koszt 1m2=165zł

Budowa 2013r Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Dach czterospadowy 230m2,dachówka ceramiczna angobowana z rynnami 18tys.zł,robocizna 14tys.zł,więźba 8m3 ok.5tys.zł,pierdoły,gwoździe,kątowniki itp.1tys.zł+2 wyłazy dachowe jakieś 0,6tys.zł i folia paroizolacyjna ok.0,5tys.zł.
Koszt 1m2=165zł

Budowa 2013r

Rozwiń  

 


Wydaje mi się to dosyć dużo, ale może takie są ceny... zresztą nie jestem ekspertem. Zastanawiam się natomiast czy lepiej wybrać dachówkę ceramiczną czy cementową? A może lepsza byłaby blachodachówka? Pozdrawiam!

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
to różnie, zależy czego oczekujesz czy ma byc dach stromy czy płaski, dzisiaj sporo osob robi tez dachy zielone vo wg mnie jest fajnym rozwiazaniem. Bauder robi takie zielone dachy, roślinność jest blisko, mozna sobie zrobic wyjscie na dach i posiedziec na trawce
Napisano
  Cytat

!0 tysięcy? TO chyba na garażu:)

Rozwiń  

Za 0 tysięcy to nawet na garażu nie położysz.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jesli dach dwuspadowy  to jeszcze kwestia jaka dachówka zostanie użyta. Jeśli jakaś płaska montowana z przesunięciem, to trzeba liczyć dodatkowo dachówki połówkowe i elementy szczytowe, lub dachówki skrajne, co mocno podniesie koszt. Można też wykonać obróbki szczytów z blachy.  Następnie kwestia samego materiału.. czy wybierze się ten za 30zł za m2 czy ten za 90zł.  Pozostaje jeszcze kwestia czy dach będzie miał pełne deskowanie,  papę, czy może membranę dachową. WYkonastwo też ma widełki cenowe. Także dach może wyjść 25k zł, albo 95k zł. 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Dnia 5.05.2017 o 08:19, martor napisał:

Jesli dach dwuspadowy  to jeszcze kwestia jaka dachówka zostanie użyta. Jeśli jakaś płaska montowana z przesunięciem, to trzeba liczyć dodatkowo dachówki połówkowe i elementy szczytowe, lub dachówki skrajne, co mocno podniesie koszt. Można też wykonać obróbki szczytów z blachy.  Następnie kwestia samego materiału.. czy wybierze się ten za 30zł za m2 czy ten za 90zł.  Pozostaje jeszcze kwestia czy dach będzie miał pełne deskowanie,  papę, czy może membranę dachową. WYkonastwo też ma widełki cenowe. Także dach może wyjść 25k zł, albo 95k zł. 

Rozwiń  

Wkurzają mnie takie odpowiedzi. Oczywistym jest, że chodziło mi o przybliżony koszt wykonania dachu. Jak ktoś ma ochotę to może sobie położyć nawet złoto na chałupie, ale jednak normą to nie jest:)

Napisano

To prawda, ale nawet wybierając ten sam rodzaj pokrycia, można zapłacić zupełnie inną cenę. Bez problemu znajdziemy dachówkę ceramiczną za 30-40 zł/m kw., ale i za dwukrotnie więcej. Te ręcznie formowane kosztują nawet ponad 200 zł/m kw. Podobne różnice występują w przypadku blachy dachowej. Oczywiście pokrycie to nie jedyny element kosztorysu dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...