Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Ja płaciłem:
- robocizna 55zł za m2 (194m2) - i tak jak się umówiłem z ekipą tak wzięli 55*194
- materiały 18000 + drewno na więźbę (ale tego już dokładnie nie pamiętam)

województwo świętokrzyskie dane z 2013r z tym, że większość fachmanów wołała wtedy od 75 do 85 za metr2

A cha, nie napisałem: dachówka betonowa
Napisano
Chcesz aby Ci tu wróżyli z fus.
Nie podałeś okolicy gdzie ten dach ma powstać, jaki ten dach ma spadek, ile kominów, ile okien dachowych, czy krokwie mają być heblowane a końcówki frezowane itd
Sam nie wiesz jaki ten dach jest a chcesz aby ktoś Ci napisał ile będzie kosztował, sorki ale bądź poważny jak chcesz aby Cię tu traktowali poważnie.
Napisano
  Cytat

Jak w temacie - znajomy pyta, jakie mogą być przybliżone koszty wykonania dachu. Ma ktoś jakieś świeże dane?

Rozwiń  

u mnie 10 tysięcy
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Dach czterospadowy 230m2,dachówka ceramiczna angobowana z rynnami 18tys.zł,robocizna 14tys.zł,więźba 8m3 ok.5tys.zł,pierdoły,gwoździe,kątowniki itp.1tys.zł+2 wyłazy dachowe jakieś 0,6tys.zł i folia paroizolacyjna ok.0,5tys.zł.
Koszt 1m2=165zł

Budowa 2013r Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Dach czterospadowy 230m2,dachówka ceramiczna angobowana z rynnami 18tys.zł,robocizna 14tys.zł,więźba 8m3 ok.5tys.zł,pierdoły,gwoździe,kątowniki itp.1tys.zł+2 wyłazy dachowe jakieś 0,6tys.zł i folia paroizolacyjna ok.0,5tys.zł.
Koszt 1m2=165zł

Budowa 2013r

Rozwiń  

 


Wydaje mi się to dosyć dużo, ale może takie są ceny... zresztą nie jestem ekspertem. Zastanawiam się natomiast czy lepiej wybrać dachówkę ceramiczną czy cementową? A może lepsza byłaby blachodachówka? Pozdrawiam!

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
to różnie, zależy czego oczekujesz czy ma byc dach stromy czy płaski, dzisiaj sporo osob robi tez dachy zielone vo wg mnie jest fajnym rozwiazaniem. Bauder robi takie zielone dachy, roślinność jest blisko, mozna sobie zrobic wyjscie na dach i posiedziec na trawce
Napisano
  Cytat

!0 tysięcy? TO chyba na garażu:)

Rozwiń  

Za 0 tysięcy to nawet na garażu nie położysz.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jesli dach dwuspadowy  to jeszcze kwestia jaka dachówka zostanie użyta. Jeśli jakaś płaska montowana z przesunięciem, to trzeba liczyć dodatkowo dachówki połówkowe i elementy szczytowe, lub dachówki skrajne, co mocno podniesie koszt. Można też wykonać obróbki szczytów z blachy.  Następnie kwestia samego materiału.. czy wybierze się ten za 30zł za m2 czy ten za 90zł.  Pozostaje jeszcze kwestia czy dach będzie miał pełne deskowanie,  papę, czy może membranę dachową. WYkonastwo też ma widełki cenowe. Także dach może wyjść 25k zł, albo 95k zł. 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Dnia 5.05.2017 o 08:19, martor napisał:

Jesli dach dwuspadowy  to jeszcze kwestia jaka dachówka zostanie użyta. Jeśli jakaś płaska montowana z przesunięciem, to trzeba liczyć dodatkowo dachówki połówkowe i elementy szczytowe, lub dachówki skrajne, co mocno podniesie koszt. Można też wykonać obróbki szczytów z blachy.  Następnie kwestia samego materiału.. czy wybierze się ten za 30zł za m2 czy ten za 90zł.  Pozostaje jeszcze kwestia czy dach będzie miał pełne deskowanie,  papę, czy może membranę dachową. WYkonastwo też ma widełki cenowe. Także dach może wyjść 25k zł, albo 95k zł. 

Rozwiń  

Wkurzają mnie takie odpowiedzi. Oczywistym jest, że chodziło mi o przybliżony koszt wykonania dachu. Jak ktoś ma ochotę to może sobie położyć nawet złoto na chałupie, ale jednak normą to nie jest:)

Napisano

To prawda, ale nawet wybierając ten sam rodzaj pokrycia, można zapłacić zupełnie inną cenę. Bez problemu znajdziemy dachówkę ceramiczną za 30-40 zł/m kw., ale i za dwukrotnie więcej. Te ręcznie formowane kosztują nawet ponad 200 zł/m kw. Podobne różnice występują w przypadku blachy dachowej. Oczywiście pokrycie to nie jedyny element kosztorysu dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...