Skocz do zawartości

Ocieplenie podłóg - zostawić?


erol

Recommended Posts

Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

A te 8cm XPS-a pod płytą betonową zostawić?


Nie wiem co masz na myśli płyta,jeśli chudziak to nie dawać wogóle.
Jeśli izolowana płyta fundamentowa tak jak w moim przypadku to jeśli nie chcesz mieć dużej akumulacji daj dam 10cm XPS a 10cm na płytę,ja mam pod płytą 20cm izolacji a na płycie już nie mam żadnej izolacji,nie widzę przekroju to nie wiem do czego się odnosić. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
"Wszystkie podłogi ocieplić dodatkowo polistyrenem ekstrudowanym o gr. 8cm, pod płytą betonową na gruncie"

Ja to rozumiem, że ten XPS układam na piasku, na to chudziak, potem folia, zwykły styro, folia i na to wszystko gładź. Płyty fundamentowej nie ma, są zwykłe fundamenty
Gość arturo72
Napisano
Cytat

"Wszystkie podłogi ocieplić dodatkowo polistyrenem ekstrudowanym o gr. 8cm, pod płytą betonową na gruncie"

Ja to rozumiem, że ten XPS układam na piasku, na to chudziak, potem folia, zwykły styro, folia i na to wszystko gładź. Płyty fundamentowej nie ma, są zwykłe fundamenty



W takim wypadku ja bym osobiście nie dawał XPS tylko dobrą izolację przeciwwilgociowa bo on ma takie właśnie zadanie.
Nie wiadomo jakie są także warunki gruntowe jeśli chodzi o wodę ale jak coś to drenaż wystarczy.
Napisano
Cytat

Czyli XPS nie służy do ocieplenia?
Co zamiast niego? Zwykła folia?


Wiesz co, szkoda mi Ciebie a raczej tego że słuchasz się nawiedzonego.
A do czego niby ma służyć XPS jak nie do ocieplenia?
Nawet w opisie masz
Cytat

"Wszystkie podłogi ocieplić dodatkowo polistyrenem ekstrudowanym o gr. 8cm, pod płytą betonową na gruncie"

że ocieplić a nie odizolować od wilgoci.
Jeżeli miałeś projekt robiony indywidualny z adopcją pod dane warunki to ja bym nie kombinował tylko zrobił tak jak jest w projekcie.
I chudej posadzki nie musisz żadna folia izolować aby nie wilgoci nie podciągnął kapilarnie bo to praktycznie jest nie możliwe, aby tak się działo to dom musiałby stać we wodzie.

I jeżeli nie dasz ocieplenia pod chuda to musisz zwiększy c ocieplenie pod gotową posadzką a to znowu wiąże się z obniżeniem poziomu chudej abyś zmieścił większą ilość - grubość ocieplenia nie powodując zmniejszenia wysokości pomieszczeń.

Tak na marginesie, kto robił ten projekt? Bo nie słyszałem aby na podłogę robić 5 cm gładź cementową.
Ogrzewanie jakie planujesz? Bo wg opisu nie widzę aby była to podłogówka.
Napisano (edytowany)
Cytat

Wiesz co, szkoda mi Ciebie a raczej tego że słuchasz się nawiedzonego.

No sory, nie jestem na forum na tyle długo by wiedzieć kto jest nawiedzony. Mam projekt - konsultuję go. W przeciwnym wypadku to po co jest to forum skoro wszystko można wyczytać z projektu
Cytat

Tak na marginesie, kto robił ten projekt? Bo nie słyszałem aby na podłogę robić 5 cm gładź cementową.

Sytuacja podobna do tej powyżej - to, że ty nie słyszałeś tzn, że jest to źle? Projekt kupiony w zwykłej pracowni projektowej, nic tam nie jest robione ekstra pode mnie. Nie będzie podłogówki, będą kaloryfery
A tak a propos gładzi - to na co ty kładziesz wykończenie podłogi? Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No sory, nie jestem na forum na tyle długo by wiedzieć kto jest nawiedzony. Mam projekt - konsultuję go. W przeciwnym wypadku to po co jest to forum skoro wszystko można wyczytać z projektu


Kto o zdrowych zmysłach doradzałby użycie jednego z najdroższych ociepleń jakim jest XPS do izolacji jeżeli można użyć o kilkaset razy tańszej folii.
Napisano
Cytat

Sytuacja podobna do tej powyżej - to, że ty nie słyszałeś tzn, że jest to źle? Projekt kupiony w zwykłej pracowni projektowej, nic tam nie jest robione ekstra pode mnie. Nie będzie podłogówki, będą kaloryfery
A tak a propos gładzi - to na co ty kładziesz wykończenie podłogi?


Dla jasności, czy ten projekt jest już po adaptacji czy to tylko książeczka z opisem?
Co do tej gładzi cementowej to może kwestia nazewnictwa ale z grubości wynika, że to jest posadzka cementowa grubości 5 cm. Brak ogrzewania podłogowego to w dzisiejszych czasach błąd i to uważam, że poważny.
Gładź kładzie się na ściany i na pewno nie w grubości 5 cm tylko w mm, a na podłogę a dokładnie w tym przypadku na wylewkę dajesz płytki, panele, parkiet to jest wykończenie podłogi.

A tak na marginesie to jeżeli chcesz podyskutować o tym projekcie to wklej jego skan lub zapodaj linka do niego wtedy większe grono się wypowie i będziesz miał bardziej czytelny obraz tego projektu i najlepiej jak założysz nowy temat.
Napisano
Cytat

najlepiej jak założysz nowy temat

W jakim dziale najlepiej założyć temat z projektem? W "Panel dyskusyjny o projektach" ? Nie jest zbytnio poczytny ten temat
Napisano
Cytat

W jakim dziale najlepiej założyć temat z projektem? W "Panel dyskusyjny o projektach" ? Nie jest zbytnio poczytny ten temat


W zasadzie sama nazwa mówi, że tam jego miejsce, ale i nawet jak w tym dziale "Konsultacje Redakcyjne" wstawisz temat a Redakcja uzna że nie w tym miejscu to sama go przeniesie w odpowiednie.
Nie martw się, że to mało poczytny dział, wszystko zależy od dyskusji i zaangażowania pytającego.

Co do tego projektu, dziwi mnie też różnica grubości ocieplenia w wiatrołapie względem reszty domu, po co utrudniać życie? Przecież wiatrołap nie ma kilkadziesiąt m2 aby było to podyktowane jakimś konkretnym zyskiem.
Napisano
Cytat

I chudej posadzki nie musisz żadna folia izolować aby nie wilgoci nie podciągnął kapilarnie bo to praktycznie jest nie możliwe, aby tak się działo to dom musiałby stać we wodzie.



Czyli na chudy beton nie trzeba np foli przed styro ?
Napisano
Cytat

Czyli na chudy beton nie trzeba np foli przed styro ?


Trzeba, nie doczytałeś. Nie trzeba folii pod chudziaka.
Napisano
jeżeli nie ma możliwości podciągniecia wilgoci przez chudziak to w jakim celu daje się izolację na niego, papę lub folię?
ps.nie pytam złośliwie a z ciekawości.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam, proponuję zamiast zwykłych wylewek cementowych zrobić jastrych anhydrytowy. Znacznie lepiej przewodzi on ciepło, jest twardszy i ma właściwości samopoziomujące. Oferujemy najlepszej jakości produkt wraz z wykonaniem, na które dajemy gwarancje.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Dnia 14.02.2016 o 11:24, erol napisał:

Ja to rozumiem, że ten XPS układam na piasku, na to chudziak, potem folia, zwykły styro, folia i na to wszystko gładź. Płyty fundamentowej nie ma, są zwykłe fundamenty

Przecież w opisie pisze że XPS jest pod płytą betonową na gruncie - nie fundamentowa, tylko pod podlogę. Przecież podłoga nie może opierać sie na ziemi, chudziaku, czy XPS... A potem na betonie  te wszystkie warstwy podłogi...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...