Skocz do zawartości

Uszkodzona płytka - Naprawa


Przemo5936

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Mam pytanie dotyczace płytek konkretnie mam położone płytki na schodach do piwnicy i w nich nie ma listew tylko płytki szlifowane pod kątem na rogach nieszcześliwy upadek płytki spowodował odprysk na rogu dwóch płytek macie jakis sposob na naprawe takich rzeczy? wiem że moge zrobić to fugą ale na płytkach (są one białe) jest wzór jakby słoje drewna i płytki są w połysku fuga będzie matowa. Macie jakieś pomysły i rady w jaki sposób mogę to naprawić.?
Napisano
Odkuć i przykleić nowe - wiem, że to banał ale innej rady nie widzę. Zawsze możesz bawić się w maskowanie np listwami ale to już nie będzie to samo. A fuga to tak jak sam pisałeś - będzie płytka "łatana".
Napisano
Cytat

nieszcześliwy upadek płytki spowodował odprysk na rogu dwóch płytek



Co to za płytka upadła? Kiedy? Jesteś w trakcie układania płytek, czy jakaś płytka upadła w trakcie "eksploatacji" schodów?

Przy projektowaniu i układaniu glazury, terakoty oprócz "urody" koniecznie trzeba brać pod uwagę praktyczne strony icon_rolleyes.gif ...
Błędem jest wykonywanie właśnie takich szlifowanych płytek w miejscach wybitnie narażonych na uszkodzenia: właśnie schody, narożniki w miejscach wzmożonego ruchu z możliwością przemieszczania się z ciężkimi przedmiotami (typu wiadro z węglem), obrobienie okien (na których się planuje - czasem nie planuje - stawianie doniczek, butelek...), półki w łazience pod lustrem (gdzie stawia się - raz delikatniej, raz mniej - szklane buteleczki, słoiczki)... Tu powinno się wzmacniać się te miejsca niekoniecznie plastikowymi listwami - są różne inne, bardziej "trendy"...

A na teraz faktycznie należy wymienić płytki, tak jak radzi Qubacen, ale może już bez szlifowania - z czasem wymienisz całe schody (czego właściwie Ci nie życzę), bo zgodnie z prawem Murphy'ego, coraz komuś coś upadnie i zapas płytek zapasowych będzie się zmniejszał icon_confused.gif
Napisano
Wiem że na schodach sie tak nie powinno robic przez czesty ruch i obciążenia ale zona sie uparła że jej się tak podoba i tak chce i zadne argumenty nie docierały od chodzenia nic nie peklo tylko ta nieszczesna plytki tym bardziej boli fakt ze to była ostatnia plytka która miala byc polozona i taki niefart. No nic wymienie te plytke poki sa jeszcze nie pofugowane to bedzie latwiej.
Napisano
Zafuguj jak najszybciej - to trochę wzmocni te osłabione przez zeszlifowanie kantu brzegi płytek.
Napisano
Cytat

Zafuguj jak najszybciej - to trochę wzmocni te osłabione przez zeszlifowanie kantu brzegi płytek.


Dzisiaj wymienie uszkodzone płytki a w poniedziałek pofuguje całe schody.
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...