Skocz do zawartości

pytanie o szpachlowanie i gruntowanie


cosima

Recommended Posts

Napisano
Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif


A po co chcesz szpachlować tynk gipsowy? Są jakieś ubytki, jest popękany czy coś w tym stylu?
Najpierw się gruntuje.
Gruntuje się gruntem takim jaki zaleca producent, wtedy nie ma rozczarowań jak coś się nie uda.
Otwór drzwiowy można płytami tylko w tym przypadku koszty mogą być większe niż użyło by się np bloczków z bk bo będzie dużo odpadów które zostaną choćby płyta gk, profile ale z drugiej strony odpada tynkowanie.
Aby nie było widać pęknięć używa się siatki i masy szpachlowej.
Napisano
śmig z megaronu , tani , łatwy w nakładaniu , aby miec więcej czasu przy nakładaniu grunt najpierw bo to co masz na scianach chłonie szybko ze szpachli , tynk pewnie z MP75...
Napisano
Cytat

A po co chcesz szpachlować tynk gipsowy? Są jakieś ubytki, jest popękany czy coś w tym stylu?
Najpierw się gruntuje.
Gruntuje się gruntem takim jaki zaleca producent, wtedy nie ma rozczarowań jak coś się nie uda.
Otwór drzwiowy można płytami tylko w tym przypadku koszty mogą być większe niż użyło by się np bloczków z bk bo będzie dużo odpadów które zostaną choćby płyta gk, profile ale z drugiej strony odpada tynkowanie.
Aby nie było widać pęknięć używa się siatki i masy szpachlowej.



Jestem perfekcjonistką i widzę w tynku jakieś wgłębienia i w kilku miejscach takie jakby purchawki, które mogą nie zostać pokryte przez farbę, więc dlatego pomyślałam o gładzi gipsowej.
I dzięki za poradę w sprawie tego otworu - myślałam, że opcja z bloczkami będzie droższa, a tu taka niespodzianka.
Napisano
Gładzie mają być szlifowane, a powierzchnia sprawdzana światłem lampy skierowanym wzdłuż powierzchni ściany.
Dobrą masą jest STABILL, jest to gładź na bazie dolomitowej, o wielkości ziaren 30-krotnie mniejszych niż ma np. cement (nie mylić z piaskiem).
Napisano
Grunt przed gładzią i grunt przed malowaniem.
Dowiadywałaś się ile położenie gładzi będzie kosztowało wraz z materiałem?
Jak się dowiesz tego to zejdziesz na ziemię icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Grunt przed gładzią i grunt przed malowaniem.
Dowiadywałaś się ile położenie gładzi będzie kosztowało wraz z materiałem?
Jak się dowiesz tego to zejdziesz na ziemię icon_smile.gif




Wiem, że położenie gładzi jest kosmicznie drogie, co mnie zdziwiło mocno. Ściany i sufity już kiedyś malowałam z dobrym efektem, więc może i z gładzią sobie bym poradziła. Pewnie wszyscy panowie teraz z krzeseł pospadali ze śmiechu, ale ja nawet lubię tego typu prace w ramach odpoczynku od tego, co robię na co dzień icon_smile.gif
No chyba że jest jakaś inna możliwość na wygładzenie ścian?
Napisano
Nie święci garnki lepią.
najważniejsze to chcieć i si,e tego nie bać. Najwyżej coś niecoś sknocisz, ale przecież nikt od razu nie rodzi się fachowcem przez duże F icon_biggrin.gif
Jeżeli masz tynki gipsowe to te pęcherzyki czy jak tam je nazwać to przy takich tynkach nie powinno się stać ale nie jest to jakaś wielka skaza, może tak być.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif



Szanowna Pani,

przed nałożeniem gładzi na tynk gipsowy powierzchnię trzeba zagruntować gruntem dedykowanym przez producenta wybranej gładzi. Rekomenduję wykorzystanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...utz-fs20-finisz oraz gruntu ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt polimerowy uniwersalny: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...unt-uniwersalny

Po nałożeniu gładzi, jej przeszlifowaniu i odpyleniu, ścianę przed malowaniem należy zagruntować. Jeśli chodzi o zamurowanie otworu drzwiowego, to można tu wykorzystać płyty kartonowo-gipsowe montowane na stelażu aluminiowym. Krawędzie płyty, które są przycięte należy zagruntować ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...oko-penetrujacy, a po wyschnięciu na spoinę nałożyć masę z włóknem szklanym ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...lputz-fx23-flex Po wyschnięciu powierzchnię całej ściany należy wyszpachlować, np. przy użyciu ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Szanowna Pani,

przed nałożeniem gładzi na tynk gipsowy powierzchnię trzeba zagruntować gruntem dedykowanym przez producenta wybranej gładzi. Rekomenduję wykorzystanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...utz-fs20-finisz oraz gruntu ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt polimerowy uniwersalny: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...unt-uniwersalny

Po nałożeniu gładzi, jej przeszlifowaniu i odpyleniu, ścianę przed malowaniem należy zagruntować. Jeśli chodzi o zamurowanie otworu drzwiowego, to można tu wykorzystać płyty kartonowo-gipsowe montowane na stelażu aluminiowym. Krawędzie płyty, które są przycięte należy zagruntować ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...oko-penetrujacy, a po wyschnięciu na spoinę nałożyć masę z włóknem szklanym ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...lputz-fx23-flex Po wyschnięciu powierzchnię całej ściany należy wyszpachlować, np. przy użyciu ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka




Super icon_smile.gif Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź icon_smile.gif Wszystko łopatologicznie wytłumaczone.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Super icon_smile.gif Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź icon_smile.gif Wszystko łopatologicznie wytłumaczone.


Sama instrukcja nic się nie zda jak nigdy się tego nie robiło, trzeba mieć jeszcze umiejętności.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Panie ekspert Śnieżka ....te materiały które pan tak ładnie zarekomendował są o kant doopy ......


Szanowny Panie,
przykro nam, że nisko ceni Pan rozwiązania marki Śnieżka, spotykamy się bowiem z wieloma pozytywnymi opiniami użytkowników na ich temat. Nikogo nie zmuszamy do wykorzystywania rekomendowanych wyrobów, wpisy mają charakter porad.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Nie wszystkie Wasze produkty są do bani , miałem na myśli materiały pod nazwą Acryl Putz , czyli szpachle , farby Śnieżka ma całkiem dobre , często z nich korzystam i polecam klientom .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
    • No, jaki??? Czym jest pokryta ta wiata? 
    • Służebności? Czyli jest możliwość dojazdu inną drogą? Po naszej drodzę, która ma w najwęższym miejscu 3m jest dojazd do 3 działek, każda działka to inny właściciel. Ostatnie wydanie pozwolenie to jakieś 5 lat temu. Oczywiście do każdej z działek jest służebność. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...