Skocz do zawartości

pytanie o szpachlowanie i gruntowanie


cosima

Recommended Posts

Napisano
Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif


A po co chcesz szpachlować tynk gipsowy? Są jakieś ubytki, jest popękany czy coś w tym stylu?
Najpierw się gruntuje.
Gruntuje się gruntem takim jaki zaleca producent, wtedy nie ma rozczarowań jak coś się nie uda.
Otwór drzwiowy można płytami tylko w tym przypadku koszty mogą być większe niż użyło by się np bloczków z bk bo będzie dużo odpadów które zostaną choćby płyta gk, profile ale z drugiej strony odpada tynkowanie.
Aby nie było widać pęknięć używa się siatki i masy szpachlowej.
Napisano
śmig z megaronu , tani , łatwy w nakładaniu , aby miec więcej czasu przy nakładaniu grunt najpierw bo to co masz na scianach chłonie szybko ze szpachli , tynk pewnie z MP75...
Napisano
Cytat

A po co chcesz szpachlować tynk gipsowy? Są jakieś ubytki, jest popękany czy coś w tym stylu?
Najpierw się gruntuje.
Gruntuje się gruntem takim jaki zaleca producent, wtedy nie ma rozczarowań jak coś się nie uda.
Otwór drzwiowy można płytami tylko w tym przypadku koszty mogą być większe niż użyło by się np bloczków z bk bo będzie dużo odpadów które zostaną choćby płyta gk, profile ale z drugiej strony odpada tynkowanie.
Aby nie było widać pęknięć używa się siatki i masy szpachlowej.



Jestem perfekcjonistką i widzę w tynku jakieś wgłębienia i w kilku miejscach takie jakby purchawki, które mogą nie zostać pokryte przez farbę, więc dlatego pomyślałam o gładzi gipsowej.
I dzięki za poradę w sprawie tego otworu - myślałam, że opcja z bloczkami będzie droższa, a tu taka niespodzianka.
Napisano
Gładzie mają być szlifowane, a powierzchnia sprawdzana światłem lampy skierowanym wzdłuż powierzchni ściany.
Dobrą masą jest STABILL, jest to gładź na bazie dolomitowej, o wielkości ziaren 30-krotnie mniejszych niż ma np. cement (nie mylić z piaskiem).
Napisano
Grunt przed gładzią i grunt przed malowaniem.
Dowiadywałaś się ile położenie gładzi będzie kosztowało wraz z materiałem?
Jak się dowiesz tego to zejdziesz na ziemię icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Grunt przed gładzią i grunt przed malowaniem.
Dowiadywałaś się ile położenie gładzi będzie kosztowało wraz z materiałem?
Jak się dowiesz tego to zejdziesz na ziemię icon_smile.gif




Wiem, że położenie gładzi jest kosmicznie drogie, co mnie zdziwiło mocno. Ściany i sufity już kiedyś malowałam z dobrym efektem, więc może i z gładzią sobie bym poradziła. Pewnie wszyscy panowie teraz z krzeseł pospadali ze śmiechu, ale ja nawet lubię tego typu prace w ramach odpoczynku od tego, co robię na co dzień icon_smile.gif
No chyba że jest jakaś inna możliwość na wygładzenie ścian?
Napisano
Nie święci garnki lepią.
najważniejsze to chcieć i si,e tego nie bać. Najwyżej coś niecoś sknocisz, ale przecież nikt od razu nie rodzi się fachowcem przez duże F icon_biggrin.gif
Jeżeli masz tynki gipsowe to te pęcherzyki czy jak tam je nazwać to przy takich tynkach nie powinno się stać ale nie jest to jakaś wielka skaza, może tak być.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif



Szanowna Pani,

przed nałożeniem gładzi na tynk gipsowy powierzchnię trzeba zagruntować gruntem dedykowanym przez producenta wybranej gładzi. Rekomenduję wykorzystanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...utz-fs20-finisz oraz gruntu ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt polimerowy uniwersalny: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...unt-uniwersalny

Po nałożeniu gładzi, jej przeszlifowaniu i odpyleniu, ścianę przed malowaniem należy zagruntować. Jeśli chodzi o zamurowanie otworu drzwiowego, to można tu wykorzystać płyty kartonowo-gipsowe montowane na stelażu aluminiowym. Krawędzie płyty, które są przycięte należy zagruntować ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...oko-penetrujacy, a po wyschnięciu na spoinę nałożyć masę z włóknem szklanym ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...lputz-fx23-flex Po wyschnięciu powierzchnię całej ściany należy wyszpachlować, np. przy użyciu ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Szanowna Pani,

przed nałożeniem gładzi na tynk gipsowy powierzchnię trzeba zagruntować gruntem dedykowanym przez producenta wybranej gładzi. Rekomenduję wykorzystanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...utz-fs20-finisz oraz gruntu ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt polimerowy uniwersalny: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...unt-uniwersalny

Po nałożeniu gładzi, jej przeszlifowaniu i odpyleniu, ścianę przed malowaniem należy zagruntować. Jeśli chodzi o zamurowanie otworu drzwiowego, to można tu wykorzystać płyty kartonowo-gipsowe montowane na stelażu aluminiowym. Krawędzie płyty, które są przycięte należy zagruntować ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...oko-penetrujacy, a po wyschnięciu na spoinę nałożyć masę z włóknem szklanym ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...lputz-fx23-flex Po wyschnięciu powierzchnię całej ściany należy wyszpachlować, np. przy użyciu ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka




Super icon_smile.gif Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź icon_smile.gif Wszystko łopatologicznie wytłumaczone.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Super icon_smile.gif Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź icon_smile.gif Wszystko łopatologicznie wytłumaczone.


Sama instrukcja nic się nie zda jak nigdy się tego nie robiło, trzeba mieć jeszcze umiejętności.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Panie ekspert Śnieżka ....te materiały które pan tak ładnie zarekomendował są o kant doopy ......


Szanowny Panie,
przykro nam, że nisko ceni Pan rozwiązania marki Śnieżka, spotykamy się bowiem z wieloma pozytywnymi opiniami użytkowników na ich temat. Nikogo nie zmuszamy do wykorzystywania rekomendowanych wyrobów, wpisy mają charakter porad.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Nie wszystkie Wasze produkty są do bani , miałem na myśli materiały pod nazwą Acryl Putz , czyli szpachle , farby Śnieżka ma całkiem dobre , często z nich korzystam i polecam klientom .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   Z tego co udało mi się wyszukać i zrozumieć, w celu uzyskania pozwolenia na budowę potrzebne są min. warunki przyłączenia mediów.   Czy ktoś orientuje się jak to jest w kwestii uzbrojonej działki budowlanej, czy chcąc uzyskać „pozwolenie na budowę” lub czy wykonując „zgłoszenie budowy” mimo wszystko będę potrzebował warunki przyłączenia mediów?   Pytanie wydaje się absurdalne bo przecież media są już na działce, ale prawo często niestety działa inaczej niż myślimy.   Pozdrawiam,
    • Budowa jest w toku, przynajmniej na papierach. Zostało wydane pozwolenie na budowę budynku jednorodzinnego, został założony dziennik budowy, na bramie wisi nawet tablica informacyjna oznajmiająca budowę domu, zostały zainstalowane skrzynki: elektryczna z prądem budowlanym, na geoportalu wszystko pięknie wrysowane... Papier przyjmie wszystko, a ciężki sprzęt jeździ sobie bezkarnie po drodze o ograniczonym tonażu, gdyż inwestor ma pozwolenie na przejazd ciężkim sprzętem ze względu na rozpoczętą inwestycję. 
    • A to Polska właśnie.      Wszystko się zgadza i powołujesz się na odpowiednie przepisy. Taka sytuacja jednak w tej chwili nie leży w kompetencjach PINB. Dopóki nie ma nic wybudowanego nie PINB a Wydział Budownictwa jest właściwym organem mającym obowiązek zająć się tą sprawą. Choć wydaje się to nieco dziwne, ale tak jest i musisz się zwrócić do właściwego organu. Do pisma warto dołączyć jakieś wyroki sądowe w podobnych sprawach, które znajdziesz bez problemu w necie, a także jakąś opinię prawną np. takie coś: https://prawobudowlane-blog-buniak.pl/samowolna-zmiana-zagospodarowania-terenu/ dlatego że Wydziały Budownictwa interpretują zapisy na które się wyżej powołujesz, bardzo dowolnie. Więc warto naprowadzić ich na właściwy tor rozumowania. Dla normalnie działającego Wydziału Budownictwa już samo utwardzenie całej działki powinno być dowodem na zmianę sposobu zagospodarowania niezgodnego z WZ i oczywiście do tego datowane zdjęcia, bo przed kontrolą zapewne ucieknie z pojazdami.   To co piszę nie jest teorią bo miałem dwa podobne do Twojego przypadki na dwóch niemal sąsiadujących ze sobą działkach. Jedna sprawa została definitywnie załatwiona, druga jest jeszcze w toku z dobrymi rokowaniami.    
    • W każdym piśmie cytuję art. 59 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym : Samowolna zmiana zagospodarowania terenu to pojęcie ukształtowane przez doktrynę i orzecznictwo, do którego stosuje się przepis art. 59 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Jest to faktyczna, funkcjonalna zmiana wykorzystywania terenu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.   ŻADEN URZĄD NIE ODNIÓSŁ SIĘ DO TEGO ARTYKUŁU 
    • Mam kopię pism do powiatowego, do Wojewódzkiego, do gminy... Nieoficjalnie powiedziano mi że nic nie zrobię bo facet ma dobre znajomości. Tak, mam całą teczkę pism. Dla nich nie ma problemu, inwestor jest uprzedzany o terminie wizyty, inwestor wywozi ciężki sprzęt z placu dzień wcześniej więc problemu nie ma. Dziwi mnie to, że nikt nie zwraca uwagi na maile ze zdjęciami, które przedstawiają inny obraz sytuacji. Wojewódzki inspektorat twierdzi, że powiatowy wykonuje czynności zgodnie z procedurami, zachowując terminy na odpowiedź na pisma, mimo iż od roku nie została podjęta w tej sprawie żadna decyzja. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...