Skocz do zawartości

pytanie o szpachlowanie i gruntowanie


cosima

Recommended Posts

Napisano
Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif


A po co chcesz szpachlować tynk gipsowy? Są jakieś ubytki, jest popękany czy coś w tym stylu?
Najpierw się gruntuje.
Gruntuje się gruntem takim jaki zaleca producent, wtedy nie ma rozczarowań jak coś się nie uda.
Otwór drzwiowy można płytami tylko w tym przypadku koszty mogą być większe niż użyło by się np bloczków z bk bo będzie dużo odpadów które zostaną choćby płyta gk, profile ale z drugiej strony odpada tynkowanie.
Aby nie było widać pęknięć używa się siatki i masy szpachlowej.
Napisano
śmig z megaronu , tani , łatwy w nakładaniu , aby miec więcej czasu przy nakładaniu grunt najpierw bo to co masz na scianach chłonie szybko ze szpachli , tynk pewnie z MP75...
Napisano
Cytat

A po co chcesz szpachlować tynk gipsowy? Są jakieś ubytki, jest popękany czy coś w tym stylu?
Najpierw się gruntuje.
Gruntuje się gruntem takim jaki zaleca producent, wtedy nie ma rozczarowań jak coś się nie uda.
Otwór drzwiowy można płytami tylko w tym przypadku koszty mogą być większe niż użyło by się np bloczków z bk bo będzie dużo odpadów które zostaną choćby płyta gk, profile ale z drugiej strony odpada tynkowanie.
Aby nie było widać pęknięć używa się siatki i masy szpachlowej.



Jestem perfekcjonistką i widzę w tynku jakieś wgłębienia i w kilku miejscach takie jakby purchawki, które mogą nie zostać pokryte przez farbę, więc dlatego pomyślałam o gładzi gipsowej.
I dzięki za poradę w sprawie tego otworu - myślałam, że opcja z bloczkami będzie droższa, a tu taka niespodzianka.
Napisano
Gładzie mają być szlifowane, a powierzchnia sprawdzana światłem lampy skierowanym wzdłuż powierzchni ściany.
Dobrą masą jest STABILL, jest to gładź na bazie dolomitowej, o wielkości ziaren 30-krotnie mniejszych niż ma np. cement (nie mylić z piaskiem).
Napisano
Grunt przed gładzią i grunt przed malowaniem.
Dowiadywałaś się ile położenie gładzi będzie kosztowało wraz z materiałem?
Jak się dowiesz tego to zejdziesz na ziemię icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Grunt przed gładzią i grunt przed malowaniem.
Dowiadywałaś się ile położenie gładzi będzie kosztowało wraz z materiałem?
Jak się dowiesz tego to zejdziesz na ziemię icon_smile.gif




Wiem, że położenie gładzi jest kosmicznie drogie, co mnie zdziwiło mocno. Ściany i sufity już kiedyś malowałam z dobrym efektem, więc może i z gładzią sobie bym poradziła. Pewnie wszyscy panowie teraz z krzeseł pospadali ze śmiechu, ale ja nawet lubię tego typu prace w ramach odpoczynku od tego, co robię na co dzień icon_smile.gif
No chyba że jest jakaś inna możliwość na wygładzenie ścian?
Napisano
Nie święci garnki lepią.
najważniejsze to chcieć i si,e tego nie bać. Najwyżej coś niecoś sknocisz, ale przecież nikt od razu nie rodzi się fachowcem przez duże F icon_biggrin.gif
Jeżeli masz tynki gipsowe to te pęcherzyki czy jak tam je nazwać to przy takich tynkach nie powinno się stać ale nie jest to jakaś wielka skaza, może tak być.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przypuszczam, że moje pytania są trochę naiwne z punktu widzenia fachowca, ale dla to jednak problem, więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

1. Czym najłatwiej / najlepiej szpachlować ściany i sufity wykończone jednowarstwowym tynkiem gipsowym? Chodzi mi o materiał.
2. Jaka jest właściwa kolejność - wpierw szpachlowanie czy gruntowanie?
3. Czym najlepiej gruntować?
4. Chciałabym też zamurować otwór drzwiowy - jak w miarę tanio można to zrobić? Czy może płyty g-k, tylko co zrobić na złączeniu ściany z płytą żeby nie pękało?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie icon_smile.gif



Szanowna Pani,

przed nałożeniem gładzi na tynk gipsowy powierzchnię trzeba zagruntować gruntem dedykowanym przez producenta wybranej gładzi. Rekomenduję wykorzystanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...utz-fs20-finisz oraz gruntu ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt polimerowy uniwersalny: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...unt-uniwersalny

Po nałożeniu gładzi, jej przeszlifowaniu i odpyleniu, ścianę przed malowaniem należy zagruntować. Jeśli chodzi o zamurowanie otworu drzwiowego, to można tu wykorzystać płyty kartonowo-gipsowe montowane na stelażu aluminiowym. Krawędzie płyty, które są przycięte należy zagruntować ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...oko-penetrujacy, a po wyschnięciu na spoinę nałożyć masę z włóknem szklanym ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...lputz-fx23-flex Po wyschnięciu powierzchnię całej ściany należy wyszpachlować, np. przy użyciu ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Cytat

Szanowna Pani,

przed nałożeniem gładzi na tynk gipsowy powierzchnię trzeba zagruntować gruntem dedykowanym przez producenta wybranej gładzi. Rekomenduję wykorzystanie gładzi szpachlowej ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...utz-fs20-finisz oraz gruntu ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt polimerowy uniwersalny: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...unt-uniwersalny

Po nałożeniu gładzi, jej przeszlifowaniu i odpyleniu, ścianę przed malowaniem należy zagruntować. Jeśli chodzi o zamurowanie otworu drzwiowego, to można tu wykorzystać płyty kartonowo-gipsowe montowane na stelażu aluminiowym. Krawędzie płyty, które są przycięte należy zagruntować ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący: http://www.acrylputz.pl/produkty/grunty/op...oko-penetrujacy, a po wyschnięciu na spoinę nałożyć masę z włóknem szklanym ACRYL-PUTZ® FX 23 FLEX: http://www.acrylputz.pl/produkty/gladzie-i...lputz-fx23-flex Po wyschnięciu powierzchnię całej ściany należy wyszpachlować, np. przy użyciu ACRYL-PUTZ® FS 20 FINISZ.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka




Super icon_smile.gif Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź icon_smile.gif Wszystko łopatologicznie wytłumaczone.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Super icon_smile.gif Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź icon_smile.gif Wszystko łopatologicznie wytłumaczone.


Sama instrukcja nic się nie zda jak nigdy się tego nie robiło, trzeba mieć jeszcze umiejętności.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Panie ekspert Śnieżka ....te materiały które pan tak ładnie zarekomendował są o kant doopy ......


Szanowny Panie,
przykro nam, że nisko ceni Pan rozwiązania marki Śnieżka, spotykamy się bowiem z wieloma pozytywnymi opiniami użytkowników na ich temat. Nikogo nie zmuszamy do wykorzystywania rekomendowanych wyrobów, wpisy mają charakter porad.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka
Napisano
Nie wszystkie Wasze produkty są do bani , miałem na myśli materiały pod nazwą Acryl Putz , czyli szpachle , farby Śnieżka ma całkiem dobre , często z nich korzystam i polecam klientom .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...