Skocz do zawartości

z czego ściany?


Recommended Posts

Napisano
Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów.

To mój pierwszy post ale zapewne nie ostatni. Budowę domu planujemy z żoną już od kilku miesięcy, sam wybór projektu trwał ponad dwa miesiące. Ciężko było sie zdecydować ale w końcu kupiliśmy projekt domu około 200m2 plus garaż. (miał być do 160m2 ale mamy trójkę dzieci i za cholerę nie moglismy sie zmieścić).

Mamy już zarezerwowaną ekipę ale od miesiąca "wgryzam" się w temat z czego stawiać ściany i zaczynam wariować bo nie mogę się zdecydować. (i do tego szanowna małżonka codziennie się dopytuje czy już....)

Na tą chwilę skłaniam sie do budowy ściany z pustaka/bloczku o szerokości od min 36 cm do max 42 (o możliwie jak najniższym współczynniku przenikalności ciepła), i dodaniu wełny max 10 cm. Nie chcę na ściany kłaść styropianu.

Proszę napiszcie co o tym myslicie i poradzcie jaki w takim układzie byłby najlepszy materiał - zwykły gazobeton, ytong, ceramika, keramzyt czy może coś innego.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
Zigo
Napisano
CZeść,
Też miałem z tym dużo myslenia. Mi wyszło, że obojętne z czego buduję ścianę w systemiw dwuwarstwowym, bo nawet jak zastosuje chłodniejszą ścianę to dam centymetr czy dwa więcej ocieplenia i sie wyrówna. BK jest miękki (problemy z mocowaniem różnych rzeczy) i w chałupie mocno słychać co się dzieje w sąsiednim pokoju. Maksy itp. mają ten feler, że trudno w tym osadzić kołki (jak nieostrożnie będziesz osadzał, to duży kawałek odpada i robi się dziura) a obecnie (Warszawa) czeka się b. długo na realizację zamówienia (kolejki) i jest to drogi mnateriał. WYbrałem silikaty na zwykłej zaprawie (cena porównywalna z BK + szybki czas realizacji zamówienia). Ściany będę miał 24 cm + ok. 15 cm. ocieplenia (chyba styropian bo znacznie tańszy, zobaczę jak ceny będą w przyszłym roku się kształtować, w tym roku stan surowy otwarty buduję).
Napisano
Cytat

Dwa pytanka?
Czym chcesz ogrzewać i ile chcesz za ogrzewanie łacić?
Jak długo zamierzasz w tym domu mieszkać?
To bardzo ułatwi odpowiedź jakie ściny, podłoga dach.




Witam,

Jeszcze nie zdecydowałem się na sposób ogrzewania i podgrzewania wody. Oczywiście rachunki jak każdy chciałbym płacić jak najniższe. Poważnie zastanawiam się nad instalacją rekuperatora. Ile będę w nim mieszkał to trudno powiedzieć, nie zakładam że bedzie to do konca życia, nie traktuję tego sentymantalnie, dom jak samochód można sprzedać.

Chciałbym aby był dobrze docieplony ale nie jestem zwolennikiem styropianu. Chcę go tylko wykorzystać do fundamentu. Na tą chwilę skłaniam się do ścian z keramzytu plus ocieplenie.

Pozdrawiam
Zigo
Napisano
Czy można sprzedać użuwany samochód, który dużo pali?? Mało tracąc?
Traktowanie izolacji domu jako ściany to nieporozumienie. Dawanie izolacji termicznej za stałym , bardzo dobrym odbiornikiem , jakim jest pustak keramzytowy na fundamencie w guncie to coś koszmarnego.
Izolacja temiczna to termos. A termos ma wszystkie przegrody jednakowo grube, suche i ze sobą zamknięte.
Najważniejsza w domu jest wentylacja- odpowiada za zdrowie , wypoczynek, komfort, opłaty, potem izolacja termiczna - odpowiada za zdrowie i opłaty, trzy to projekt, który to wszystko zgra z ogrzewaniem. Nie mozna więc kupować projektu, w którym niema trzech najważniejszych dla domu elementów.... To nie projekt domu a RYSUNEK!!!!!!!!!!!!!!!.
Napisano
Ja zamierzam budować dom z Ytonga 40 cm + 15 cm wełna, rekuperator i GWC ogrzewanie piec kondensacyjny + kominek z płaszczem wodnym, na parterze podłogówka a poddasze grzejniki strasznie droga inwestycja ale raz a porządnie
Napisano
Faktycznie droga inwestycja, ale za to opłty wcale nie będą niskie, i dom nie musi być zdrowy. Ytong będzie chłoną wilgoć (nie ma hydroizolacji jak w dachu) . Dając izolacje termiczną na zewnątrz, zaprzeczasz fizyce, najpierw musisz rozgrzać ytong, fundanent i grunt. Nie ma też co demonizować GWC , w praktyce nie mają one energetycznego wpływu na dom, gdyż powietrze wentylacyjne jest w stanie "przenieść" energię porównywalną ze 100W żarówką!!!
Napisano
Wyboru tu właściwie nie ma. Izolacja to termos nie ściana (a częściowe termosy nie istnieją) . Czy słyszał Pan o różnych rozwięzaniach dachu?? Dyskutuje się nie o wełnie od środka, czy konieczności hydroizolacji wewnętrznej, a jedynie o grubości.
Wełna (gruba ) i hydroizolacja od środka. Są dyrektywy unijne Dach 0.08W/m2xK ściana i podłoga 0.1W/m2xK. A dom zużywający powyżej 70kWh/m2 rocznie (od 17 lat mieścimy się w 40-tu) będzie za kilka lat, ciężki do utrzymania, a niemożliwy na emeryturze. Pozatym dom żle izolowany jest droższy w budowie i niezbyt zdrowy!
Napisano
Witam,
Ja mam pytanie do Pana T. Brzęczkowskiego. Chcę zbudować dom, projekt wybrany (pow.148+garaż). Jestem pozytywnie nastawiony na ściany jednowarstwowe z bloków Ytong PP 1,5/0,35/40x60x20, gdyż przeczytałem że mają bardzo niski wspólczynnik (0,23).-chbya są szybkie w budowie i tanie. Jeśli chodzi o ogrzewanie to jestem nastawiony na kominek (płaszcz grzejny lub coś innego) + cos do niego zeby dobrze współgrało. Co by mi Pan zaproponował w stosunku do ścian i do ogrzewania, czy moje decyzje są słuszne i wydajne na przyszłość. Zależy by dom był tani w utrzymaniu. Proszę o odpowiedż
Napisano
Dzień dobry. przestrzegam przed Ytong-giem , mam z nim bardzo złe doświadczenia, pęka gdzie i kiedy chce . Kolejny dom budowałbym po prostu z cegieł. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Witam,
Ja mam pytanie do Pana T. Brzęczkowskiego. Chcę zbudować dom, projekt wybrany (pow.148+garaż). Jestem pozytywnie nastawiony na ściany jednowarstwowe z bloków Ytong PP 1,5/0,35/40x60x20, gdyż przeczytałem że mają bardzo niski wspólczynnik (0,23).-chbya są szybkie w budowie i tanie. Jeśli chodzi o ogrzewanie to jestem nastawiony na kominek (płaszcz grzejny lub coś innego) + cos do niego zeby dobrze współgrało. Co by mi Pan zaproponował w stosunku do ścian i do ogrzewania, czy moje decyzje są słuszne i wydajne na przyszłość. Zależy by dom był tani w utrzymaniu. Proszę o odpowiedż



Z budowaniem domu to tak jak z wyborem samochodu - dopiero w użytkowaniu okaże się czy decyzja była słuszna.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Dzień dobry. przestrzegam przed Ytong-giem , mam z nim bardzo złe doświadczenia, pęka gdzie i kiedy chce . Kolejny dom budowałbym po prostu z cegieł. Pozdrawiam.


Gratulacje - cegła najbardziej "niezdrowy" materiał do budowy ścian . Największa promieniotwórczość ze wszystkich materiałów ściennych.
Napisano
Cytat

Z budowaniem domu to tak jak z wyborem samochodu - dopiero w użytkowaniu okaże się czy decyzja była słuszna.


a czy osoby, które już coś tam w życiu wybudowały nie mogą poradzić nowicjuszom !!!! ????
czytam i czytam i nie znajduje odpowiedzi....

to jak z tymi ścianami ????????:
- jednowarstowa np. tylko 44-48 porotherm
- dwuwarstwowa np. 24 poro + z zewnątrz ocieplenie styrop albo wełna ( albo wełna od wewnątrz ???)
- trójwarstwowa ???? z czego ??

proszę odpowiedzieć jasno !

i jeszcze jedno: budować jak projekt przewiduje (24+izolacja), czy zmieniać wg własnego widzimisie???
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Gratulacje - cegła najbardziej "niezdrowy" materiał do budowy ścian . Największa promieniotwórczość ze wszystkich materiałów ściennych.



A gdzieś to wyczytał ???!!!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...