Skocz do zawartości

Cegła pozaklasowa


Recommended Posts

Napisano
Ja sądzę, że jest sens w zależności do czego i jaka cegła, pod warunkiem że nie są to połówki cegieł icon_biggrin.gif
Napisano
Dokładnie chodzi i thermopor 30 p+w ,przeznaczenie budowa scian zewnêtrznych ,cena na rynku okolo 3zł sztuka a ja mam mozliwosc za 1,20zl ,a czy polowki tego nikt nie wie
Napisano
Jeżeli jest to thermopur to po pierwsze to nie cegła,a po drugie pozaklasowe do budowy domy raczej się nie nadadzą.
Dopytaj dokładnie na czym ta pozaklasowość polega i kto te pustaki sprzedaje, osoba prywatna czy jakaś hurtownia?
Napisano
No tak nie jest to cegla ,jest to hurtownia nie prywatna osoba ,z tego co sie dowiedzialem ze j est to zly nr serii,ze cos tam nie pykło i dlatego no niewiem to moze polecicie z czego wybudowac sciane o gr 30 cm chodzi i ceramike
Napisano
Ale to co opisałeś to nic jeszcze nie mówi. Dlaczego dokładnie jest są one pozaklasowe, może np nie trzymają wymiaru bo takich materiałów jest dużo i figurują przeważnie w handlu jako II lub III gatunek.
Napisano
Nie obraź się, ale z takim pytaniem to do wróżka.pl icon_lol.gif

Nikt kumaty nie odpowie Ci na to pytanie, bo znaków zapytania jest wiele - w tym najważniejszy, czy z tej cegły można budować "konstrukcje".

A jak im (producentowi) nie pykła np. wytrzymałość na ściskanie ?

Już pomijam zupełnie, wymogi prawne co do materiałów budowlanych.
Napisano
Dzięki za odpowiedzi ,to moze pomozecie mi w drugiej sprawie.
W projekcie mam ściany z ceramiki 30cm gr i 114styr.czy mogę zmienić np na 25cm u 220 itp. Juz naprawde nie wiem z jakiej cegły,pustaka budowac zeby miał 30 cm
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za odpowiedzi ,to moze pomozecie mi w drugiej sprawie.
W projekcie mam ściany z ceramiki 30cm gr i 114styr.czy mogę zmienić np na 25cm u 220 itp. Juz naprawde nie wiem z jakiej cegły,pustaka budowac zeby miał 30 cm


O czym piszesz? O ścianach zew że masz w projekcie 30 cm rozumiem, że chcesz dać inny np 25 cm (nie ma takiego materiału jest 24 cm) tez rozumiem ale pisząc o styropianie to już nie pojmuje o jaki parametrach piszesz 114 i 220 ? co to jest za parametr.
Materiał ścienny możesz zmienić pod warunkiem, że nie będzie miał gorszych parametrów niż w projekcie. Robiłeś już adaptacje projektu? Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Sorki moze to chaotycznie napisałem ale jestem zielony w tym ,napisze wyraźniej.mam pozwolenia adaptacje itp bo na wiosne planuje budowe .
W priojekcie mam ściany zewnętrzne 30 cm ceramika i 14 cm styropian.
Pytanie brzmi czy mogę teraz zmienić na 25cm ceramika i np 19cm styropian czy musze to gdzies zgłaszac itp bo nie ukrywajmy materiały na scianę o szer.25 cm taniej wychodzi
A jeśli jednak zostanę przy 30 cm grubosci to jaki materiał proponujesz myślę że teraz w miarę sensownie napisałem :-)
Napisano
Cytat

Sorki moze to chaotycznie napisałem ale jestem zielony w tym ,napisze wyraźniej.mam pozwolenia adaptacje itp bo na wiosne planuje budowe .


To w takim razie proponuje porządna lekturę budowlaną w dłoń i się podszkolić/doinformować wtedy będziesz zadawał konkretniejsze i bardziej sprecyzowane pytania. Na dużo Twoich pytań sama lektura Ci odpowie, a na co nie odpowie to odpowiemy My icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...