Skocz do zawartości

Garaż min grubość wylewki betonowej przy podłogówce


przemooo33

Recommended Posts

Napisano

Witam ,

mam dylemat z wysokością wylewki betonowej w garażu.Był kolega u mnie dzisiaj na budowie i mnie trochę załamał .
Mam wylany oprócz garażu wszędzie anhydryt –około 5,5 cm pod nim mata 3 cm i styropian 6 cm . Czyli w sumie 14,5 cm .
Mam kupiony też już do garażu styropian 6cm ( EPS-200) i matę 3cm / też EPS-200 .Będzie w garażu kilka pętli ogrzewania podłogowego i na środku będzie kratka ściekowa czyli spadki
kopertowo z rogów do środka –z tego powodu też nie mogłem w garażu wylać anhydrytu –bo spadki tylko można zrobić na betonie .Przeznaczyłem na grubość wylewki betonowej około 6 cm w garażu tak ,żeby nie mieć żadnych progów między pomieszczeniami tyle samo praktycznie co grubość anhydrytu w innych pomieszczeniach( zamierzam wiadomo użyć mocny beton ,dobrze go zazbroić siatką ,poprawnie zrobić dylatację brzegową oraz wzdłużną ,generalnie poprawnie zrobić wszystko )
Bo właśnie kolega powiedział mi,że 6cm to za mało jeśli chodzi o grubość wylewki w garażu i ,że 6cm może pękać .
Moje pytanie i prośba o pomoc –czy jak porządnie zazbroje te zaplanowane 6 cm i użyję najwyższej klasy betonu ,poprawnie zrobię dylatację ( nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić ) czy naprawdę może popękać płyta ? Garaż na dwa auta osobowe ,około 43m2
Proszę o konkretne podpowiedzi i doradztwo.
Z góry dziękuję bardzo ��� :icon_biggrin::icon_biggrin::icon_biggrin:

Napisano
Po pierwsze, po co w garażu ogrzewanie? Jeżeli już to dałbym grzejniki.
Natomiast co do grubości wylewki, powinna być grubsza, ale jak dałbyś włókna PP + siatkę metalową to powinno sprawę załatwić.
Napisano
dziekuję za odpowiedz- czyli 6cm moge wylac - włókna PP + siatka + dylatacja
i powinno być bez problemow w przyszlosci .
Co do grzejników to generalnie nie będzie ich nigdzie więc w garażu też nie chciałbym ich
dawać,cały układ garażu też juz zaplanowany
(regały,stojaki itp ) i w planach nie były one uwzględnione.
Co do podłogówki to będzie to parę metrów rury tak żeby w razie ,,W" przełamać temperaturę icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To równie dobrze możesz dać trochę większy grzejnik i temp jaka idzie na podłogówkę też złamie temperaturę.
Druga kwestia, jeżeli nie będzie ogrzewać garażu do np 15-20' w zimie to nie dawaj styro w podłogę.
Napisano
Nie wiem do kogo pytanie icon_smile.gif Na gołą glebę nigdy się nie daje , ma być wybrana tak jak i pod resztą domu.
Mam zasyp piasku ok 0,7m , na to chudy beton, teraz pójdzie izolacja i na to wylewka.
Napisano
Moim zdani nie ma sensu dawać podsypki z cementem, szkoda kasy i nic to nie da.
Zrób tak jak pisałem. Wybierz grunt rodzimy tzn humus, na to daj piasek który dobrze zagęść ubijarka jakąś. Potem wylej chudy beton a dalej to juz jak zechcesz. Jeżeli będzie ogrzewał garaż to daj styropian ,jeżeli nie to od razu wylewke
Napisano
hmmm
na "wylewce anhydrytowej" nie da rady spadków wyprowadzić? samopoziomująca to chyba nie jest? (nie wiem icon_smile.gif ) pytanie: chciałeś zostawić gołą wylewkę, czy ją wykleić płytkami?
co do wytrzymałości - patrz p#2, nawet bez siatki, wystarczą włókna PP;
a skoro garaż osobowy, to podbudowa w każdym miejscu jak pod chodniki w zupełności wystarcza, nie wiem po co więcej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...