Skocz do zawartości

Garaż min grubość wylewki betonowej przy podłogówce


przemooo33

Recommended Posts

Napisano

Witam ,

mam dylemat z wysokością wylewki betonowej w garażu.Był kolega u mnie dzisiaj na budowie i mnie trochę załamał .
Mam wylany oprócz garażu wszędzie anhydryt –około 5,5 cm pod nim mata 3 cm i styropian 6 cm . Czyli w sumie 14,5 cm .
Mam kupiony też już do garażu styropian 6cm ( EPS-200) i matę 3cm / też EPS-200 .Będzie w garażu kilka pętli ogrzewania podłogowego i na środku będzie kratka ściekowa czyli spadki
kopertowo z rogów do środka –z tego powodu też nie mogłem w garażu wylać anhydrytu –bo spadki tylko można zrobić na betonie .Przeznaczyłem na grubość wylewki betonowej około 6 cm w garażu tak ,żeby nie mieć żadnych progów między pomieszczeniami tyle samo praktycznie co grubość anhydrytu w innych pomieszczeniach( zamierzam wiadomo użyć mocny beton ,dobrze go zazbroić siatką ,poprawnie zrobić dylatację brzegową oraz wzdłużną ,generalnie poprawnie zrobić wszystko )
Bo właśnie kolega powiedział mi,że 6cm to za mało jeśli chodzi o grubość wylewki w garażu i ,że 6cm może pękać .
Moje pytanie i prośba o pomoc –czy jak porządnie zazbroje te zaplanowane 6 cm i użyję najwyższej klasy betonu ,poprawnie zrobię dylatację ( nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić ) czy naprawdę może popękać płyta ? Garaż na dwa auta osobowe ,około 43m2
Proszę o konkretne podpowiedzi i doradztwo.
Z góry dziękuję bardzo ��� :icon_biggrin::icon_biggrin::icon_biggrin:

Napisano
Po pierwsze, po co w garażu ogrzewanie? Jeżeli już to dałbym grzejniki.
Natomiast co do grubości wylewki, powinna być grubsza, ale jak dałbyś włókna PP + siatkę metalową to powinno sprawę załatwić.
Napisano
dziekuję za odpowiedz- czyli 6cm moge wylac - włókna PP + siatka + dylatacja
i powinno być bez problemow w przyszlosci .
Co do grzejników to generalnie nie będzie ich nigdzie więc w garażu też nie chciałbym ich
dawać,cały układ garażu też juz zaplanowany
(regały,stojaki itp ) i w planach nie były one uwzględnione.
Co do podłogówki to będzie to parę metrów rury tak żeby w razie ,,W" przełamać temperaturę icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To równie dobrze możesz dać trochę większy grzejnik i temp jaka idzie na podłogówkę też złamie temperaturę.
Druga kwestia, jeżeli nie będzie ogrzewać garażu do np 15-20' w zimie to nie dawaj styro w podłogę.
Napisano
Nie wiem do kogo pytanie icon_smile.gif Na gołą glebę nigdy się nie daje , ma być wybrana tak jak i pod resztą domu.
Mam zasyp piasku ok 0,7m , na to chudy beton, teraz pójdzie izolacja i na to wylewka.
Napisano
Moim zdani nie ma sensu dawać podsypki z cementem, szkoda kasy i nic to nie da.
Zrób tak jak pisałem. Wybierz grunt rodzimy tzn humus, na to daj piasek który dobrze zagęść ubijarka jakąś. Potem wylej chudy beton a dalej to juz jak zechcesz. Jeżeli będzie ogrzewał garaż to daj styropian ,jeżeli nie to od razu wylewke
Napisano
hmmm
na "wylewce anhydrytowej" nie da rady spadków wyprowadzić? samopoziomująca to chyba nie jest? (nie wiem icon_smile.gif ) pytanie: chciałeś zostawić gołą wylewkę, czy ją wykleić płytkami?
co do wytrzymałości - patrz p#2, nawet bez siatki, wystarczą włókna PP;
a skoro garaż osobowy, to podbudowa w każdym miejscu jak pod chodniki w zupełności wystarcza, nie wiem po co więcej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...