Skocz do zawartości

Garaż min grubość wylewki betonowej przy podłogówce


przemooo33

Recommended Posts

Napisano

Witam ,

mam dylemat z wysokością wylewki betonowej w garażu.Był kolega u mnie dzisiaj na budowie i mnie trochę załamał .
Mam wylany oprócz garażu wszędzie anhydryt –około 5,5 cm pod nim mata 3 cm i styropian 6 cm . Czyli w sumie 14,5 cm .
Mam kupiony też już do garażu styropian 6cm ( EPS-200) i matę 3cm / też EPS-200 .Będzie w garażu kilka pętli ogrzewania podłogowego i na środku będzie kratka ściekowa czyli spadki
kopertowo z rogów do środka –z tego powodu też nie mogłem w garażu wylać anhydrytu –bo spadki tylko można zrobić na betonie .Przeznaczyłem na grubość wylewki betonowej około 6 cm w garażu tak ,żeby nie mieć żadnych progów między pomieszczeniami tyle samo praktycznie co grubość anhydrytu w innych pomieszczeniach( zamierzam wiadomo użyć mocny beton ,dobrze go zazbroić siatką ,poprawnie zrobić dylatację brzegową oraz wzdłużną ,generalnie poprawnie zrobić wszystko )
Bo właśnie kolega powiedział mi,że 6cm to za mało jeśli chodzi o grubość wylewki w garażu i ,że 6cm może pękać .
Moje pytanie i prośba o pomoc –czy jak porządnie zazbroje te zaplanowane 6 cm i użyję najwyższej klasy betonu ,poprawnie zrobię dylatację ( nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić ) czy naprawdę może popękać płyta ? Garaż na dwa auta osobowe ,około 43m2
Proszę o konkretne podpowiedzi i doradztwo.
Z góry dziękuję bardzo ��� :icon_biggrin::icon_biggrin::icon_biggrin:

Napisano
Po pierwsze, po co w garażu ogrzewanie? Jeżeli już to dałbym grzejniki.
Natomiast co do grubości wylewki, powinna być grubsza, ale jak dałbyś włókna PP + siatkę metalową to powinno sprawę załatwić.
Napisano
dziekuję za odpowiedz- czyli 6cm moge wylac - włókna PP + siatka + dylatacja
i powinno być bez problemow w przyszlosci .
Co do grzejników to generalnie nie będzie ich nigdzie więc w garażu też nie chciałbym ich
dawać,cały układ garażu też juz zaplanowany
(regały,stojaki itp ) i w planach nie były one uwzględnione.
Co do podłogówki to będzie to parę metrów rury tak żeby w razie ,,W" przełamać temperaturę icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To równie dobrze możesz dać trochę większy grzejnik i temp jaka idzie na podłogówkę też złamie temperaturę.
Druga kwestia, jeżeli nie będzie ogrzewać garażu do np 15-20' w zimie to nie dawaj styro w podłogę.
Napisano
Nie wiem do kogo pytanie icon_smile.gif Na gołą glebę nigdy się nie daje , ma być wybrana tak jak i pod resztą domu.
Mam zasyp piasku ok 0,7m , na to chudy beton, teraz pójdzie izolacja i na to wylewka.
Napisano
Moim zdani nie ma sensu dawać podsypki z cementem, szkoda kasy i nic to nie da.
Zrób tak jak pisałem. Wybierz grunt rodzimy tzn humus, na to daj piasek który dobrze zagęść ubijarka jakąś. Potem wylej chudy beton a dalej to juz jak zechcesz. Jeżeli będzie ogrzewał garaż to daj styropian ,jeżeli nie to od razu wylewke
Napisano
hmmm
na "wylewce anhydrytowej" nie da rady spadków wyprowadzić? samopoziomująca to chyba nie jest? (nie wiem icon_smile.gif ) pytanie: chciałeś zostawić gołą wylewkę, czy ją wykleić płytkami?
co do wytrzymałości - patrz p#2, nawet bez siatki, wystarczą włókna PP;
a skoro garaż osobowy, to podbudowa w każdym miejscu jak pod chodniki w zupełności wystarcza, nie wiem po co więcej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, niestety w miejscowym planie były same dwuspady wiec nad garazem musiał sie pojawić mały dach a więc i 2 rynny koszowe połączone w kalenicy garazu.   "Ten wariant z pierwszego zdjęcia jest generalnie poprawny" Nie zauwazyłem Twojej odp i byłem juz działąć. Troche się dzisiaj bałem ze zrypie ale zrobiłem. Wyszlo mi chyba nie najgorzej  Nie zrobiłem zdjęcia ale wrzuce następnym razem to obedzie mozna ocenić. Blacharzem nie jestem wiec miałem duzo szczescia. Chwile trenowałem na kartce papieruzeby zrozumeić jak to się będzie zachowywało i to troche pomogło jak by ktos też kombinował. Teraz już po myśle ze to całkiem proste ale trzeba uważać na to zeby blache wystawić do góry wystarczająco na tyle zeby pozniej ja zabiąć na grzbiecie 2 blachy i zeby nie była zawysoko i nie kolidowałą z łata kalenicy.   "Rąbek ma być ukształtowany tak, aby spływająca woda była kierowana na boki (po obu jego stronach), do dwóch rynien koszowych. " Tak zrobilem. Narzedzia do kształtowania blachy kupiłem więdząc ze bede robił to samo.   Jutro chce jeszcze uszczelnić to silikonem dekarskim i pokombinowac łatą od kalenicy bo niestety blacha wyszłą nieco za wysoko i bede musiał ją skrócić. Pokaże na zdjeciach bo ciezko jak opisze to kazdy zrozumie inaczej   Co do filmów to się z Tobązgadzam. W jednym widac ze docinaja dachówke w połowie, jak by nie mogli jej dobrze rozmierzyć. Albo dokładają łate na łate kalenicowa, bo nie wymierzyli dobrze wysokości.   Ciekawe ze sa tez drypy ze strony producenta. Sam zauwazylem ze dachowka mimo ze zrobiona zgodnie z instrukcja jakos slabo pasuje do gasiora. Chwila rozmowy z doradca technicznym producenta i okazuje sie ze zamki sa za duze i tego nie sa sie ladnie spasowac. Ma byc tak jak u mnie, czyli zgodnie z instrukcja ze szczelina went zgodna z "normami" albo ladnie czyli tak jak robia czasami dekarze zmniejszajac szczeline w kalenicy zeby ukryc zamki. Szkoda tylko ze w instrukcjach o tym nie pisza i dowiaduje sie czlowiek o tym po fakcie jak ja.
    • Równie dobrze jakieś zanieczyszczenia w instalacji mogły zapchać zawór zasilający lub powrotny tego zimnego grzejnika. 
    • Nowy system barwienia Osmo to rozwiązanie stworzone z myślą o osobach, które oczekują pełnej swobody w doborze koloru i najwyższej jakości wykończenia. W praktyce oznacza to, że można uzyskać dowolny odcień – zarówno z palet RAL, jak i NCS – bez konieczności ograniczania się do standardowej gamy kolorów producenta. Jedną z największych zalet systemu jest elastyczność. Osmo umożliwia teraz wykorzystanie tych samych kolorów w produktach do wnętrz i na zewnątrz, o ile oba produkty są w wersji kryjącej lub transparentnej. Dzięki temu można zachować spójność kolorystyczną w całym projekcie – od podłogi i mebli, po stolarkę okienną i elementy elewacyjne. Warto też podkreślić, że cały proces barwienia odbywa się lokalnie. Sprzedawca Osmo dysponuje mieszalnikiem i może na miejscu przygotować wybrany odcień w dokładnie takiej ilości, jaka jest potrzebna. Klient otrzymuje produkt gotowy do użycia, z oznaczeniem „Tinted for You”. Każda puszka zawiera również próbkę koloru i jego nazwę na etykiecie, co pozwala łatwo odtworzyć ten sam odcień w przyszłości. Produkty barwione w systemie zachowują wszystkie właściwości oryginalnych preparatów Osmo – zarówno pod względem trwałości, odporności, jak i sposobu aplikacji. Nie ma więc obawy, że indywidualne barwienie wpłynie negatywnie na jakość czy wydajność. Podsumowując, nowy system barwienia Osmo to duże ułatwienie dla osób, które oczekują precyzji i dopasowania koloru do własnej wizji. Wystarczy wybrać odpowiedni produkt Osmo dla danej powierzchni i wymarzony odcień – resztą zajmuje się punkt sprzedaży z mieszalnikiem.
    • Komentarz dodany przez Brygida.: Witam . Szanowni Państwo to co tu widzę to propozycje dla milionerów, celebrytów a nie dla zwykłych zjadaczy chleba. Mam domek drewniany niecałe 100 m2 i tarasik 9 m2 i jestem szczęśliwa i zadowolona z tego co mam. Spełniły mi się moje marzenia o własnym domku z ogrodem w wieku 55 lat ,od 9 lat jestem na emeryturze więc już nie stać mnie na takie luksusy. Dziękuję ,wszystko piękne ale nie dla mnie. Pozdrawiam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...