Skocz do zawartości

balkon i jego obciążenie


flapis

Recommended Posts

Napisano

Witam

moje pytanie dotyczy balkonu i jego obciązenia.

Balkon ma wymiary licząc od muru 1,5 m na 5 m, wykonane zbrojenie jest dobrze kilka lat temu podczas budowy domu. płyta ma gubość jakies 8-9 cm i druty są u góry płyty. ocieplenie styropianem od dołu 12 cm

Wziąłem teraz fachowców aby wykonać płytę dociskową i wyrównac do poziomu okien.
Z tym że wylali oni około 8-9 cm betonu, mówiłem im żeby dać płyty styropianiowe 3-4 cm a oni powiedzieli że nie trzeba i tek bedzie dobrze. oczywiscie folia dana pod i siatka zbrojeniowa i dylaytacja zrobiona

Nastepnie na to bedzie szła hydroizolacja i płytki.

moje pytanie jest takie.

czy nie przesadzili oni z ciężarem tego betonu?

balkon ma 1,5 występu i i nie jest podpary i boję się że to jest za duży ciężar ?

Czy mozna by ewetualnie obicąć go o 30 cm żeby teraz uratować sprawę jeśli oczywiscie jest za cięzko ?

myślałem jescze o tym żeby go podeprzeć delikatnie w dwóch rogach słupami ozdobnymi np. z kwasówki (na dole jest taras betonow wysoki na 1 m)


z góry dziękuje za odpowiedź :icon_smile:

Napisano
Tu wróżka nie siedzi aby odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Nie wiadomo jakie zbrojenie dano i ile w ten balkon. Musiałby by to ktoś policzyć a może już jest policzone w projekcie jakie max obciążenie może wynosić. Dopiero potem można coś doradzać czy podpierać ten balkon czy nie.
Acz kolwiek podparcie jego dwoma słupami czy kolumnami na pewno nie zaszkodzi tylko czy przy okazji nie oszpeci.
Napisano (edytowany)
zbrojenie jest na pewno dobrze zrobione jak i cały dom, ale już się trochę pocieszyłem tym, że balkony są tak konstrułowane tak żeby wytrzymały nacisk 500 kg na m2 i to nie wliczając w to masy samego balkonu, więc chyb nie jest źle, pęknieć nie widać póki co nigdzie Edytowano przez flapis (zobacz historię edycji)
Napisano
a kto tak Cię pocieszył?
to jak powinno być to wskazuje projekt, dotrzyj do niego to będziesz wiedział, zarówno jakie warstwy były projektowane, jak i na jakie obciążenie użytkowe, które zazwyczaj jest 1,5kN/m2 o ile dobrze pamiętam, a to nie jest 500kg/m2 a prędzej 150kg/m2

obcinanie to zły pomysł, chyba, że zbrojenie jest tylko górą i nie "zawija" na końcu balkonu pod spód
podparcie również - skoro balkon zazbrojony górą to podpierając go zmieniamy układ statyczny - spód jest rozciągany (zamiast góra) i wtedy może pękać dołem
no chyba, że podeprzesz konstrukcją wyglądającą jak odwrócone L, gdzie stopka podpiera balkon i jest kotwiona w ścianie, z której wystaje balkon, plus jeszcze jakieś "stężenia" podpierające balkon w środku

co prawda nie sądzę, aby coś z balkonem się miało stać, ale kto wie jak to było wykonane i z czego
Napisano
Znalazłem taką tabelę i jest 2,5 - 4 kn/m2 na balkony wg. PN , a co mogłoby się stać gdybym obciął go z długości te 30 cm?

oczywiście po kawałku ostrożnie odciążając go wtedy jakieś 600 kg

DSC01446.jpg

Napisano
o - nawet nie pamiętałem tego, dzięki za tabelkę
no ale to nijak nie wychodzi te 500kg/m2, a 250-400kg/m2 z tabeli (użytkowe)
to co Ci położyli to obciążenie stałe, jakieś 160kg/m2
masz dostęp do dokumentacji?

a co by się stało? praktycznie - pewnie nic, teoretycznie - awaria vel katastrofa budowlana icon_smile.gif
kwestia jakie jest zbrojenie i jaki jest jego układ
znowu - przydałby się projekt, wg którego to zrobiono
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 26.10.2015 o 12:53, flapis napisał:

ocieplenie styropianem od dołu 12 cm

Wziąłem teraz fachowców aby wykonać płytę dociskową i wyrównac do poziomu okien.
Z tym że wylali oni około 8-9 cm betonu, mówiłem im żeby dać płyty styropianiowe 3-4 cm a oni powiedzieli że nie trzeba i tek bedzie dobrze. oczywiscie folia dana pod i siatka zbrojeniowa i dylaytacja zrobiona

Nie wiem, czy dobrze zrozumialem - masz balkon ocieplony od dołu styropianem? a od góry nie. No to masz powiększony mostek (radiator ciepła dokładnie) o tą dodatkową płytę,ktora wg mnie nadmiernie obciąża płytę. 9 cm bestonu to sakramencki ciężar na balkonie - ale to moje prywatne zdanie - pewnie jeszcze dojdzie klej i płytki? Zadnych podpor bym nie dawal (bo na balkonie inaczej się siły rozkładają i może pęknąć przy pionowej sile od dołu na krawędzi zewnętrznej) , tylko skuł tą dodatkową wylewkę, dał - jjak chciałeś - styropian i posadzkę na balkon.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...