Oloch Napisano 23 października 2015 Udostępnij #1 Napisano 23 października 2015 Mieszkam w starym bloku.Pokój został zrobiony z dwóch pokoi przez wyburzenie ścianki, po której dziura jest zalana betonem.W jednym pokoju jest mozaika, a w drugim wykładzina na nierównej podłodze.Jaka jest dopuszczalna nierówność pod panele?Rozumiem, że panel na swojej długości ma jakąś dopuszczalną nierówność,która pewnie też powinna zależeć od długości podłogi?Bo inaczej jego część po długości zawiśnie w powietrzu.Jaka zaś jest dopuszczalna nierówność na łączeniach paneli?I na jakim odcinku?P.s.Zrywanie mozaiki i wykładziny nie wchodzi w grę, gdyż stoją na nich stałe zabudowy.Nie chcę demontować zabudowy, a panele myślę ułożyć do nich. Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 23 października 2015 Udostępnij #2 Napisano 23 października 2015 Wklej jakieś fotki, bo opis niewiele mówi.Zdjęcia pokażą więcej Link do komentarza
Oloch Napisano 23 października 2015 Autor Udostępnij #3 Napisano 23 października 2015 Na fotkach to nawet nie widać wzniesienia terenu.Nierówności mojej podłogi też nie będzie widać.Proszę o wypowiedź fachowca jaki kat pochylenia jest dopuszczalny przy łączeniu zakładek paneli - jakie odchylenie jest dopuszczalne od 180 stopni między dwoma panelami?Idealnie powinno być 180 stopni, co oznacza doskonale równą podłogę. Link do komentarza
Oloch Napisano 24 października 2015 Autor Udostępnij #4 Napisano 24 października 2015 Czytając o panelach tu na forum znalazłem:1. Gdy nierówna podłoga, to panele się uginają. (Jednak mogły być ułożone. Lepsze takie, niż żadne.)2. Przy układaniu płytek nierówności wyrównuje się grzebieniem. (Wpadłem na myśl, by czymś wypełnić miejsca gdzie będą puste miejsca pod panelami. Coś w nie powkładać. Gazety? Jakieś klinki? A może przed położeniem zrobić tam grzebień jak pod płytki?)3. Są jakieś pianki pod panele.4. Różnica przy kładzeniu podłogi jest podawana do powierzchni 1m2 i przy różnicy wysokości 0,7 cm można kłaść. 5. „Do paneli dopuszczalne są nierówności dochodzące do 3 mm na długości 1m”( mhtyl)6. „możesz zastosować myk z różną grubością pianki.” (asiakamien)7. „można próbować podkładami pod panele (takie zielone wykonane z włókna drzewnego - coś jak płyta pilśniowa) występują w grubościach 5,5; 7mm + pianka. opcja pracochłonna i bywa że miejscami może powstać efekt pływania podłogi (będzie się uginać) z powodu dużej grubości podkładu/pianki” (huhra)8. „położyć cienką 1 warstwę płyty OSB lub MPF 10mm sprawdzić poziom i tam gdzie są nierówności podłożyć paski z podkładu a na to drugą warstwę płyt w kierunku przeciwnym do poprzedniej - oczywiście druga warstwa na położony pasek poziomujący.”( Nornik)9. „dać osb 15 będzie już dużo sztywniejsza” (huhra) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 października 2015 Udostępnij #5 Napisano 24 października 2015 Cytat Proszę o wypowiedź fachowca jaki kat pochylenia jest dopuszczalny przy łączeniu zakładek paneli - jakie odchylenie jest dopuszczalne od 180 stopni między dwoma panelami? Idealnie powinno być 180 stopni, co oznacza doskonale równą podłogę. O jakich stopniach piszesz, o jakim kącie? Nierówność podłogi to odchyłki w mm a nie w jakiś stopniach i kątach. Dopuszczalne nierówności pod układanie paneli podłogowych to max 2-3 mm na odległości 1 m. Link do komentarza
Oloch Napisano 24 października 2015 Autor Udostępnij #6 Napisano 24 października 2015 To chyba nic z paneli u mnie.Właśnie zmierzyłem: w jednym miejscu jest nawet na 1 m spadek 1,5 cm.W innym na 40 cm spadek o 1 cm.Mierząc listwą prostopadle do okien.Na środku pokoju jest jakby taka górka.Zaś równolegle do okien to w najgorszym miejscu jest 1 cm spadku na 30 cm, który to spadek biegnie równo, czyli tworząc dołek, przez 106 cm - po czym znów idzie w górę i po 30cm osiąga poziom sprzed spadku.Co z kolei tworzy dołek.Wygląda to tak, jakby ten kto robił tę podłogę wyrównywał zaprawę deską metrową.Mniej więcej wygląda prawie równo. Zrobiona tak dla oka, nawet trochę "krzywego".Ta podłoga to jakby linia falista.No to mam problem...A nic nie da włożenie gazet pod panele w miejscach spadków? Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 24 października 2015 Udostępnij #7 Napisano 24 października 2015 Cytat To chyba nic z paneli u mnie.Właśnie zmierzyłem: w jednym miejscu jest nawet na 1 m spadek 1,5 cm.W innym na 40 cm spadek o 1 cm.Mierząc listwą prostopadle do okien.Na środku pokoju jest jakby taka górka.Zaś równolegle do okien to w najgorszym miejscu jest 1 cm spadku na 30 cm, który to spadek biegnie równo, czyli tworząc dołek, przez 106 cm - po czym znów idzie w górę i po 30cm osiąga poziom sprzed spadku.Co z kolei tworzy dołek.Wygląda to tak, jakby ten kto robił tę podłogę wyrównywał zaprawę deską metrową.Mniej więcej wygląda prawie równo. Zrobiona tak dla oka, nawet trochę "krzywego".Ta podłoga to jakby linia falista.No to mam problem...A nic nie da włożenie gazet pod panele w miejscach spadków? Zacznij od odniesienia się do istniejącej posadzki z mozaiki.Sprawdź jaką minimalną grubość posadzki z paneli wraz z podkładem możesz uzyskać.Do tych możliwości dobierz grubość paneli z podkładem. Istniejący, nierówny podkład wyrównaj szpachlą naprawczą - przy niewielkiej grubości, przy większej grubości zastosuj masę samorozlewną, wspomagając jej rozlewność w poziomie, łatą z wcięciem głębokości równej grubości paneli z podkładem. Bazą będzie powierzchnia posadzki z mozaiki.Dokładność wykonania 2-3 mm na dwumetrowej łacie (Wytyczne ITB).Powodzenia. 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 października 2015 Udostępnij #8 Napisano 24 października 2015 Cytat To chyba nic z paneli u mnie.Ta podłoga to jakby linia falista.No to mam problem... Panele położysz, tylko musisz odpowiednio posadzke przygotować.Sprawę rozwiąże u Ciebie posadzka samopoziomująca.No i nie masz już problemu Link do komentarza
Oloch Napisano 24 października 2015 Autor Udostępnij #9 Napisano 24 października 2015 Dzięki @mhtylPosadzka samopoziomująca, czyli wylewka...Ta raczej wymaga zerwania mozaiki oraz wykładziny...A jak napisałem w pierwszym poście: Zrywanie mozaiki i wykładziny nie wchodzi w grę, gdyż stoją na nich stałe zabudowy.@Parkiet KomplexW jakim sensie ma być ta "minimalna grubość posadzki z paneli wraz z podkładem"?Dla mnie minimalna to może być nawet 1mm Albo nierozumiem o co chodzi, albo chodziło Ci o maksymalną? Cytat Zacznij od odniesienia się do istniejącej posadzki z mozaiki.Sprawdź jaką minimalną grubość posadzki z paneli wraz z podkładem możesz uzyskać. Nie rozumiem o co w tym chodzi.W jakim sensie ma byc to odniesienie.Jak napisałem w pierwszym poście: Pokój został zrobiony z dwóch pokoi przez wyburzenie ścianki, po której dziura jest zalana betonem. Teraz dodam, że nie to stworzyło nierówności. Bo akurat na brzegach tej dziury poziom był idealnie taki sam i po zalaniu dziury w miejscach łączenia mozaiki z betonem po dziurze i z wykładziną jest idealnie równo.Także podłoga gdzie leży mozaika jest wystarczajaco równa.Za to pokój z wykładziną, pół metra dalej od dziury, zaczyna mieć fale w stronę drugiej ściany.Doradzasz podkład pod panele.O jaki podkład chodzi?Następnie radzisz szpachlę naprawczą - rozumiem, że na dołki w fali podłogi. Czy można to dać na wykładzinę? (Nie jest dywanowa, tylko taka jaka dawali w PRL-u do bloków w płycie. Bez włosa.) Cytat przy większej grubości zastosuj masę samorozlewną Grubości czego? Chodzio głebokość obniżenia podłogi?Można wlać tę masę w te dołki na wykładzinę? Cytat wspomagając jej rozlewność w poziomie, łatą z wcięciem głębokości równej grubości paneli z podkładem. Nic nie kapuję... Cytat Bazą będzie powierzchnia posadzki z mozaiki. Bazą czego? Skoro chcę te same panele na mozaice. To wszystko jest jednym pokojem.Sorki, że nie łapię o co chodzi.Napisałeś do mnie jak do fachowca z branży.Tymczasem nie znam tej terminologii.W każdym razie jestem bardzo Ci wdzięczny. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 października 2015 Udostępnij #10 Napisano 24 października 2015 Cytat Dzięki @mhtylPosadzka samopoziomująca, czyli wylewka...Ta raczej wymaga zerwania mozaiki oraz wykładziny...A jak napisałem w pierwszym poście: Zrywanie mozaiki i wykładziny nie wchodzi w grę, gdyż stoją na nich stałe zabudowy. Wylewka.Nie doczytałem, że mozaika ma zostać. Z czego jest ta mozaika?Jeżeli piszesz, że podłoga z mozaiką jest równa to mogła by zostać, ale wykładzinę musisz wywalić.Co to za stałe zabudowy? Link do komentarza
Gość stach Napisano 24 października 2015 Udostępnij #11 Napisano 24 października 2015 (edytowany) Usuwasz wykładzinę wokół tej stałej zabudowy, robisz dylatację wokół tej stałej zabudowy, wylewasz samopoziom na wysokości tej w miarę równej mozaiki, z czego by tam ona nie była, czekasz na wysezonowanie wylewki, kładziesz panele...edit po plusowaniu: Oczywiście usuwasz wykładzinę w całej połowie pokoju, pozostawiając tą część, na której stoi ta stała obudowa, robisz dylatację itd jak wyżej... Edytowano 24 października 2015 przez stach (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 24 października 2015 Udostępnij #12 Napisano 24 października 2015 Cytat Mieszkam w starym bloku.Pokój został zrobiony z dwóch pokoi przez wyburzenie ścianki, po której dziura jest zalana betonem.W jednym pokoju jest mozaika, a w drugim wykładzina na nierównej podłodze. Uwagę skoncentrowałeś się na nierównej posadzce z wykładziną. Myślałem, że chcesz pozostawić równą posadzkę z mozaiki, a w miejsce wykładziny zainstalować panele i stąd taka moja porada.W przypadku kiedy chcesz pozostawić istniejące posadzki - mozaika i wykładzina, a na nie położyć panele, to zastosuj 5 mm podkład z pianki poliuretanowej. Nie jest to najlepsze rozwiązanie ale najprostsze, ot takie "łatanie".Powodzenia. Link do komentarza
Oloch Napisano 26 października 2015 Autor Udostępnij #13 Napisano 26 października 2015 @mhtylJak wywalę wykładzinę, to obniżę poziom względem mozaiki.W pokoju powstanie jeszcze większa nierówność.Poza tym pod wykładziną będzie betonowa podłoga dalej tak samo nierówna, a jak zrobie na nią wylewke 3 cm to zrobi sie wyżej względem mozaiki...Nie wiem z czego ta mozaika.Zabudowa to Comandora. Jest jej bardzo dużo. Była montowana przez fachowców cały tydzień.@stachDylatacja czyli po polsku szczelina?To ciekawy pomysł, by zrobić wylewkę (po usunięciu wykładziny) do poziomu mozaiki.Wykładzina jednak ma za małą grubość. Nawet jak by miała 1 cm, to wylewka musi mieć chyba minimum 3 cm.Zatem raczej tak sie nie da, by wylać do poziomu mozaiki.@Parkiet KomplexA można dawać piankę poliuretanową na mozaikę?Widzę Panowie, że odpowiedzi szukacie w rutynowych procesach, z których chyba żaden tu się nie nadaje.Wiem, że mogę rozebrać zabudowy, skuć mozaikę, zerwać wykładzinę, skuc beton i zrobic wylewkę. Przy tym nie mając gdzie mieszkąc jakis czas.Przypomina mi to problem z Windowsem i radę instalacji systemu od nowa.Zamiast naprawy systemu.Ja myślę tak. Jesli jest fala schodząca 1,5 cm w dół po 0,4 metra czy 1-nym, i panel ugnie się, to czemu ma nie pomóc podłozenie czegoś w ten dołek pod ten panel ?Jestem bardzo wdzięczny Wam za Wasze wypowiedzi.Jesteście dla mnie wspaniałymi ludźmi, że poświęcacie swój czas.(Poświęcać - ciekawe, że to słowo ma związek ze świętością.)Serdecznie pozdrawiam i dziekuję Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 października 2015 Udostępnij #14 Napisano 26 października 2015 Cytat Ja myślę tak. Jesli jest fala schodząca 1,5 cm w dół po 0,4 metra czy 1-nym, i panel ugnie się, to czemu ma nie pomóc podłozenie czegoś w ten dołek pod ten panel ?Jestem bardzo wdzięczny Wam za Wasze wypowiedzi.Jesteście dla mnie wspaniałymi ludźmi, że poświęcacie swój czas.(Poświęcać - ciekawe, że to słowo ma związek ze świętością.)Serdecznie pozdrawiam i dziekuję Jak zaczniesz równać podkładając trochu tu trochę tam to porobisz większe fale niż teraz są.Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Panele na nierównej powierzchni będą się uginały, istnieje nawet możliwość wyskakiwanie z zamków.Jedynie jeszcze najprostsze rozwiązanie to w miejsce zerwanej wykładzin y położyć płytę osb a na nią dopiero panele. Tylko z tym że płyta osb powinna licować z górą mozaiki, bo mozaiki nie chcesz ruszać.Aby płyta nie pracowała to możesz ją położyć-przykleić do starej betonowej posadzki za pomocą jakiegoś kleju czy zaprawy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 października 2015 Udostępnij #15 Napisano 26 października 2015 Podkłady wyrównujące pod panele - odpowiednio dobrane. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 października 2015 Udostępnij #16 Napisano 26 października 2015 Ale podkładami wyrównującymi nie wyrówna takiej posadzki jaka opisuje autor. Link do komentarza
bajbaga Napisano 26 października 2015 Udostępnij #17 Napisano 26 października 2015 Podkłady mineralne - zawyczaj wykonane z mieszanek poliuretanu oraz składników mineralnych takich jak np. piasek Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 października 2015 Udostępnij #18 Napisano 26 października 2015 Rysiu, nie zapominaj, że mozaika zostaje i na tej mozaice będą położone panele a to robi wysokość do wyrównania dobre dwa centymetry więc taki podkład będzie chodził jak gąbka i wątpię aby się ustabilizował. Link do komentarza
ekspert_lafarge Napisano 24 lutego 2016 Udostępnij #19 Napisano 24 lutego 2016 Dopuszczalne odchyłki mogą wynosić maksymalnie 2 mm na metr.PozdrawiamMarek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 lutego 2016 Udostępnij #20 Napisano 25 lutego 2016 Cytat Dopuszczalne nierówności pod układanie paneli podłogowych to max 2-3 mm na odległości 1 m. Cytat Dopuszczalne odchyłki mogą wynosić maksymalnie 2 mm na metr.PozdrawiamMarek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge Pisałem o tym już dawno temu, a Twoje porady archeologiczne nie wiem co mają na celu, bo nic nowego do tematu nie wnoszą oprócz reklamowania się z imienia i nazwiska.I nie wiem komu odpisujesz, bo pisząc posta zaraz po moim odpowiadasz mi, a ja to wiem jakie dopuszczalne odchyłki. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się