whiterose Napisano 16 września 2015 Udostępnij #1 Napisano 16 września 2015 Witam,poniżej zamieszczam zdjęcia z remontu łazienkimam zastrzeżenia do:-krzywo położonych płytek, wystające rogi płytek (pierwszy gat., małoformatowe)-krzywo przyciętych płytek-niewyrównanie podłogi na jeden poziom przez co ościeżnice nie dochodzą do podłogi-brodzik zamontowany jest na płytkach oraz jest szczelina pomiędzy ścianą a brodzikiem (obawiam się że może woda dostawać się pomiędzy brodzik a ścianę - grzyb, zalewanie sąsiada z dołu)-krzywo zamontowana kabina prysznicowa-halogeny na suficie są zamontowane w nierównych odległościach-halogeny halogeny 'nad lustrem' są przesunięte-nierówno silikonu z widocznymi "pęcherzykami powietrza" (wykonawca nałożył szerszy pasek w miejscach gdzie krzywo przyciął płytki)-brak drzwiczek rewizyjnych w brodziku-krzywo wyrównane ściany karton-gipsem (brak kątów prostych)Moje pytanie jak rozliczyć taką fuszerkę? proszę o rady. Link do komentarza
bobiczek Napisano 16 września 2015 Udostępnij #2 Napisano 16 września 2015 Nie ma umowy na papierku - nie ma rozliczenia. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 września 2015 Udostępnij #3 Napisano 16 września 2015 Umowa ustna, to też umowa pełnoprawna - tyle, że trudno udowodnić zakres.Ale.Z reguły to umowa zlecenie, a ta z założenia (definicji) jest starannego działania (wykonania).Czyli w tym przypadku nie można mówić o starannym działaniu - przeto i zgodnie z prawem, można żądać poprawienia pracy (bez dodatkowego wynagrodzenia, z materiałami wykonawcy), można wstrzymać wynagrodzenie do czasu usunięcia stwierdzonych usterek, można obniżyć wynagrodzenie (w zasadzie wg. własnego uznania). Link do komentarza
stokrotka.35 Napisano 16 września 2015 Udostępnij #4 Napisano 16 września 2015 Dochodzić naprawy w/w usterek, ale tylko w drodze korespondencyjnej.Najlepiej mieć wszystko na papierze Link do komentarza
whiterose Napisano 17 września 2015 Autor Udostępnij #5 Napisano 17 września 2015 Wykonawca odmawia naprawy usterek,twierdząc że poprawić tego już się nie da... listy ignoruje. Jak to rozliczyć?czy odebralibyście taką pracę na moim miejscu? Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 września 2015 Udostępnij #6 Napisano 17 września 2015 To "budowała" firma, czy na czarno pan Kazimierz?I dlaczego pytasz ile mu zapłacić - ma jakieś żądania w tym zakresie ? Cytat Wykonawca odmawia naprawy usterek,twierdząc że poprawić tego już się nie da... To za co chce zapłatę ?Ps. Czy zapłaciłeś mu cokolwiek i czy masz na to pokwitowanie ? Link do komentarza
whiterose Napisano 17 września 2015 Autor Udostępnij #7 Napisano 17 września 2015 Cytat To "budowała" firma, czy na czarno pan Kazimierz?I dlaczego pytasz ile mu zapłacić - ma jakieś żądania w tym zakresie ?To za co chce zapłatę ?Ps. Czy zapłaciłeś mu cokolwiek i czy masz na to pokwitowanie ? Dawałam mu spore zaliczki na zakup materiałów i na to mam pokwitowanie (jego podpisy). Teraz chcę rozliczyć się z nim uczciwie najpierw z pieniążków które już mu dałam a potem zapłacić mu za robociznę kwotę adekwatną do jakości jego usługi. Z rozliczeniem się z pieniędzy na materiały mam problem gdyż pan "fachowiec" przedstawia mi tylko wz-ki oraz liczne rezerwacje odbiorcy. Ponad to wg opinii innych majstrów Z przedstawionych dokumentów wynika, że liczba materiałów jest zdecydowanie zbyt duża (np. na rezerwacji odbiorcy widnieje 60 metrów rury do łazienki która ma 3m2 i gdzie instalacja była wymieniana tylko w obrębie łazienki). Pan pracował u mnie na czarno i nie mamy żadnej umowy. Był polecony przez znajomego z pracy dlatego mu zaufałam i nie kontrolowałam go. Niestety on to wykorzystał. Jestem załamana. Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 września 2015 Udostępnij #8 Napisano 17 września 2015 1. Rozliczasz tylko te materiały na których zakup jest "kwit" - czyli F-ra, albo paragon.2. Ilość materiałów potrzebnych do tej łazienki łatwo ustalić, robiąc pomiary pomieszczenia - odliczając (ewentualnie) te materiały które należy np. skuć.3. Co do robocizny - to zależy od dobroci Twojego serca. 1 Link do komentarza
Miskweer Napisano 16 listopada 2015 Udostępnij #9 Napisano 16 listopada 2015 Moim zdaniem powinnaś wysłać mu pismo z potwierdzeniem odbioru, w którym poinformujesz go o swoich postanowieniach czyli na przykład oczekiwaniu na naprawienie usterek lub brak zapłaty za wykonane usługi Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się