Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu od wewnątrz w pokoju użytkowym.


marqs

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, mieszkam na 1 piętrze zaś pode mną jest mieszkanie ale nie ogrzewane i z dziurawymi oknami, efekt zimą podłoga jest mocno chłodna. Obecnie jest beton,na tym parkiet i panele, chcę zdjąć panele i zerwać parkiet, dać folię paraizolacyjną,ułożyć legary i pomiędzy nie styropian a na to płyta OSB i panele . Teraz pytanie czy styropian 3cm będzie odpowiedni a płyta 15mm nie będzie się uginać jeśli dam legary co 50cm? Myślałem początkowo o styropianie 5cm ale wtedy wyjdzie mi duża różnica poziomu pokoju względem przedpokoju ok. 5-6cm .
Proszę o doradę,z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam Edytowano przez marqs (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Też jest chłodna ale tam jest położona nowa terakota także z tym nic nie zrobię,a pokój znacznie się wychładza w zimie jeśli są przymknięte drzwi względem innych pomieszczeń. Gdybym wiedział odrazu bym zrobił całość styropian i wylewkę ale teraz nie będę po 2 latach od remontu zrywał płytek w przedpokoju,kuchni i łazience. Edytowano przez marqs (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli już to nie styropian tylko XPS, jest droższy ale za to cieplejszy i t 3 cm powinno dać zamierzony efekt.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cześć,

Jedyne rozsądne rozwiązanie na ocieplenie stropu od części pokoju jest materiał EUROTHANE G,

Proponuje Ci dać płytę EUROTHANE G 50mm ma bardzo dobre parametry cieplne bo zaledwie lambdę 0,022

Płytę mocujemy do stelaża do GK, bardzo szybko sam możesz ocielić sobie sufit.
Wiele osób tak robi

poniżej link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=LeX4r_M2N8I
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 29.06.2015 o 22:29, mhtyl napisał:

Jeżeli już to nie styropian tylko XPS, jest droższy ale za to cieplejszy i t 3 cm powinno dać zamierzony efekt.

Proponuję Płyty PIR - współczynnik 0.022 - ale są niestety drogie. Jednak wydaje się że 2cm Pir = 3 cm XPS - jeśli wierzyć danym. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...