Skocz do zawartości

STYROPIAN PŁYTKI PROBLEM


brytan23

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie.Mam mały problem , otóż przeprowadziłem sie do mieszkania w starej kamienicy z jednego wolnego pomieszczenia chcę zrobic lazienke i zamontowac tam prysznic.Na scianie jest polozony styropian a na nim siatka i cienka warstwa gipsu.Wlasnie na tej scianie chcialbym zalozyc plytki.myslalem o zerwaniu tego styropianu.wycialem maly kwadrat i sciagnalem ten kawalek ,podloze na ktorym jest ten styropian nie jest zbyt ciekawe po przejechaniu po nim srrobokretem sypie sie no i widac ze jest miekkie .na moje oko to trzeba by to zeskrobac i polozyc wartwe jakiegos tynku troche za duzo roboty wiec MOZE BY TAK ZOSTAWIC TEN STYROPIAN ZERWAC TE SIATKE Z GIPSEM I POLOZYC NA NIM NOWA SIATKE I PRZECIAGNAC KLEJEM DO PLYTEK ,ZACZEKAC AZ DOBRZE WYSCHNIE I NA TO KLAŚĆ JUZ NORMALNIE PLYTKI? co wy na to ,co o tym sadzicie? dziekuje bardzo za rady.
Link do komentarza
Ja bym, tak na wszelki wypadek, dał tej przykrytej (styropianem) ścianie, chwiluńkę na dojście do siebie, coby ochłonęła a w zasadzie "wychłonęła" wilgoć.
Bo z opisu wynika, ze pilnie potrzebuje takiej terapii.

Ps. Jeśli płyty to położone na "pełen" klej, aby woda nie wykraplała się w szczelinach (pustkach między płytą a ścianą) - moim zdaniem oczywiście.
Link do komentarza
Cytat

Zielona płyta też pije . Ten gips na styropianie niepotrzebny.Zeskrob. Połóż siatkę z klejem i dotąd gruntuj , aż nie będzie wchłaniany. Potem płytki. Ja tak mam i jest ok. Jan.



A po co ma zmniejszać pomieszczenie, jeśli może zwiększyć?
No i żeby pić, to trzeba zaopatrzenia. Jak się nie polewa, to i nie pije.
Link do komentarza
Po co kładziony był ten styropian - czy to było równanie ścian, czy miała to być izolacja i ocieplenia ścian w tym mieszkaniu w starej kamienicy, tzn, czy jest to ściana zewnętrzna budynku? Czy według starych mieszkańców (o ile z nimi na ten temat rozmawiałeś) to ewentualne ocieplenie coś dało - tzn czy "bezkarnie" możesz się pozbyć tego styropianu...

A czy da się zerwać samą siatkę z tą warstewką gipsu, nie odrywając styropianu?
To takie pytanie retoryczne, bo ten styropian, nie wiem jak wzmocniony siatkami i innymi klejami nie utrzyma płytek - przynajmniej ja nie dałbym Ci gwarancji na tak ułożoną glazurę!

Ja osobiście radziłbym Ci zerwać styropian bezwzględnie, wzmocnić to podłoże (zagruntować głęboko-penetrującym gruntem) albo wręcz pozbyć się go i wytynkować od nowa tynkiem cementowo-wapiennym i dopiero wtedy kłaść glazurę. Można też - ewentualnie, bo jestem przeciwnikiem płyt g/k w domu, szczególnie w łazience - położyć te płyty (jeśli podłoże jest bardzo słabe - to nie na placki kleju do gipsu, a raczej na stelażu stalowym) i dopiero wtedy oklejać glazurą.
Link do komentarza
a wiec tak : za ta scianą jest strych, styropian byl polozony pewnie jako wygluszenie pomieszczenia . ja je przedzielilem na pol plyta karton gips zielona i mi wydzedl naroznik na kabine. czyli jedna sciana prysznicu bedzie z plyty karton gips a druga ...no ten styropian. siatke ze styropianu da sie oderwac,sam styropian dobrze sie trzyma. moge calkiem ten styropian zerwac , zeskrobac ten syf co sie da nie chce za duzo zdzierac ,zagruntowac i na to zarzucic klej.wyschnie i klasc plytki na to. teraz to juz nie wiem co robic. chcialem tak jak mowilem wczesniej zalozyc na styropian nowa siatke z klejem do plytek zaczekac az to wyschnie i potem na to dopiero klasc plytki...czy moj pomysl zda egzamin?czy zerwac go calkiem , dac scianie odetchnac , zarzucic kleju zaczekac az przeschnie i potem klaasc juz plytki

co do plyt to wiadomo tylko stelaż jeszcze nigdy nie kladlem plyt na klej . chyba to bedzie najlepsze rozwiazanie z ta plyta zielona skoro na styropianie maja sie plytki nie trzymac . bym musial na prawde pozbyc sie starego tynku z tej sciany i klasc nowy

mistrz jan ma plytki na styropianie wiec ? mam dwie mozliwosci do wyboru albo styropian siatka klej , plytki albo plyta kg plytki Edytowano przez brytan23 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Moja znajomość sztuki budowlanej, przebyte tu i ówdzie szkolenia i niechęć do robienia reklamacyjnych poprawek nakazywałaby zrobienie tak jak pisałem, a więc wyrzucenie wszystkiego z tynkiem i robienie wszystkiego od nowa .
To, że inni jakoś tam robią i że u nich się trzyma - nie jest dla mnie argumentem wystarczającym, abym podjął się tego typu wykonania...
Jeśli jedną ze ścian narożnika masz już zrobioną z płyty g/k - zrób (na własną odpowiedzialność) na tym styropianie (niech dalej wygłusza) stelaż i na nim umocuj zieloną płytę g/k i na to płytki - też będą się trzymać, a będzie mniej roboty...

edit: coś mi się podwoiło icon_eek.gif Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...