Skocz do zawartości

Jakie są różnice pomiędzy jastrychem anhydrytowym i cementowym?


Recommended Posts

Gość ADVERNET
Napisano
CO DO JAKOŚCI WYKONANIA -równa powierzchnia nie zależy tutaj od jastrychu bo sam się nie ułoży . są w polsce wykonawcy którzy nie maja bladego pojęcia z czym to się je i wtedy nierówności sięgają nawet 3cm -jastrych samorozlewny ,nie samopoziomujący -TAKIEGO NIE MA
mNOGOŚC WYKONAWCÓW KTÓRZY CHCĄ SPRÓBOWAC JEST NIESAMOWITA A FIRMY PRODUKUJĄCE JASTRYCH PATRZA JEDYNIE NA SPRZEDAŻ więc każdy może partaczyć robotę .nie ma to najmniejszego znaczenia dla producentów jastrychów, oni odpowiadają jedynie za jakość materiału i tyle .
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zalecana grubość na jastrych grzewczy na ogrzewanie podłogowe minimum 4,5cm, w garażach np. 6cm! Natomiast miejsca bez ogrzewań podłogowych na styropianie można już wylewać od 3,5cm.

Kolejne różnice anhydrytu nie trzeba dylatować co 30m2 jak jastrych cementowy, ma to znaczenie w przypadku wyboru okładziny np. wielkoformatowych płytek, czy też posadzki z żywicy, która przepięknie wygląda jak jest jednorodna. Na anhydrycie nie trzeba jej ciąć, tak jak w przypadku cementu.

Czas nagrzewania anhydryt już po 30 min jest ciepło, cement min. 2h!

Anhydryt nie wymaga zbrojenia.

Na anhydryt, który mamy w ofercie można wchodzić po 8h i nie trzeba go później szlifować.

W przypadku pytań,
Zapraszam do kontaktu
513 148 985 - Antoni
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Zalecana grubość na jastrych grzewczy na ogrzewanie podłogowe minimum 4,5cm, w garażach np. 6cm! Natomiast miejsca bez ogrzewań podłogowych na styropianie można już wylewać od 3,5cm.

Kolejne różnice anhydrytu nie trzeba dylatować co 30m2 jak jastrych cementowy, ma to znaczenie w przypadku wyboru okładziny np. wielkoformatowych płytek, czy też posadzki z żywicy, która przepięknie wygląda jak jest jednorodna. Na anhydrycie nie trzeba jej ciąć, tak jak w przypadku cementu.

Czas nagrzewania anhydryt już po 30 min jest ciepło, cement min. 2h!

Anhydryt nie wymaga zbrojenia.

Na anhydryt, który mamy w ofercie można wchodzić po 8h i nie trzeba go później szlifować.

W przypadku pytań,
Zapraszam do kontaktu
513xxx xxx - Antoni


Jak polecasz wylewkę anhydrytową do garażu to gratuluję profesjonalnego podejścia do zagadnienia.
Co do reszty to w miarę rozsądnie napisane, i jeszcze mała uwaga - ogłaszamy się w Słupie Ogłoszeniowym.
Napisano (edytowany)
W garażu można stosować jastrych anhydrytowy, wiem, że w PL dalej jest tłuczone do głowy, że nie można w garażu i nie można w łazienkach, co jest już nieprawdą NATOMIAST trzeba BARDZO DOBRZE podejść do zagadnienia i wykonać:
a) odpowiednią podbudowę,
b) wybrać odpowiednią klasę materiału, od sprawdzonego producenta np. jastrych geneo, którego nie trzeba szlifować,
c) odpowiednio zabezpieczyć jastrych po wylaniu np. folią w płynie.

To nie są już te jastrychy anhydrytowe, które były 6-8 lat temu.
Generalnie jastrych cementowy też musisz odpowiednio zabezpieczyć.

Dzięki za info ze słupem ogł.

Miłego dnia! icon_smile.gif
Antoni Edytowano przez wylewkasamopoziomujaca (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

W garażu można stosować jastrych anhydrytowy, wiem, że w PL dalej jest tłuczone do głowy, że nie można w garażu i nie można w łazienkach, co jest już nieprawdą NATOMIAST trzeba BARDZO DOBRZE podejść do zagadnienia i wykonać:
a) odpowiednią podbudowę,
b) wybrać odpowiednią klasę materiału, od sprawdzonego producenta np. jastrych geneo, którego nie trzeba szlifować,
c) odpowiednio zabezpieczyć jastrych po wylaniu np. folią w płynie.

To nie są już te jastrychy anhydrytowe, które były 6-8 lat temu.
Generalnie jastrych cementowy też musisz odpowiednio zabezpieczyć.

Dzięki za info ze słupem ogł.

Miłego dnia! icon_smile.gif
Antoni


No cóż, może i masz rację co do garażu, ale jestem zdania że garaż to wylewka betonowa.
Natomiast co do łazienki zgadzam się, że anhydryt może być, przecież końcowym wykończeniem jest płytka ceramiczna.
Napisano
Cytat

No cóż, może i masz rację co do garażu, ale jestem zdania że garaż to wylewka betonowa.
Natomiast co do łazienki zgadzam się, że anhydryt może być, przecież końcowym wykończeniem jest płytka ceramiczna.

 


Tak jak pisałem, wszystko zależy od odpowiedniego przygotowania i wykonawcy, bo nie sposób jest spartaczyć.

Teraz też jest moda na wykończenie garażu np. żywicą, która też kiedyś nie nadawała się na anhydryt, bo były słabe anhydryty, teraz bez problemu robimy posadzki żywiczne na nasz anhydryt z ogrzewaniem podłogowym.

Czasy się zmieniają, technologia idzie do przodu :icon_smile:

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...