Skocz do zawartości

Jaki tynk wewnętrzny?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Planuję na wiosnę tynkowanie wnętrza i mam kilka pytań, które nasunęły mi się po rozmowach z wykonawcami.
1. Jaki tynk wybrać maszynowy czy ręczny? Czy są jakieś zasadnicze różnice poza sposobem zarzucania??
2. Jeżeli maszynowy to czy gotowa zaprawa z worka czy mieszanie piasku z cementem kupionym na składzie?? (przy założeniu, że będzie później kładziona gładź gipsowa)
3. Co sądzicie o gładzi wapiennej??
4. Co zrobić, aby tynk był jak najbardziej gładki, a nie miał faktury chropowatej?
5. Czym najskuteczniej zabezpieczyć stolarkę przed tynkowaniem?
Napisano
Ad1. Jeden czort, ale robiony z piasku,wapna i cementu wychodzi taniej niż gotowy maszynowy.
Ad2. Nie słyszałem aby przy kładzeniu maszynowym robiono tynk z piasku itd na budowie.
Ad3. Nie słyszałem.
Ad4. Można po tynkowaniu przy tynku cementowo-wapiennym za filcować (chyba dobrze nazwałem te czynność) tynk, wtedy masz powierzchnię w miarę gładką.
Ad5.Folia malarska + taśma papierowa, chyba lepszego zabezpieczenia nie wynaleziono icon_biggrin.gif

A na koniec to jeżeli chcesz mieć gładkie ściany to robiąc tynk cementowo-wapienny czy maszynowy a potem gładź to przedraża okropnie inwestycję. Polecam tynk maszynowy lekki MP75L Knaufa, po położeniu masz powierzchnię ideał, tak jak gładź i gwarancję, że nie odparzy się miejscami jak to przy gładzi bywa a i dom bez białego pyłu jaki zostaje po gładzi.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ad1. Jeden czort, ale robiony z piasku,wapna i cementu wychodzi taniej niż gotowy maszynowy.
Ad2. Nie słyszałem aby przy kładzeniu maszynowym robiono tynk z piasku itd na budowie.
Ad3. Nie słyszałem.
Ad4. Można po tynkowaniu przy tynku cementowo-wapiennym za filcować (chyba dobrze nazwałem te czynność) tynk, wtedy masz powierzchnię w miarę gładką.
Ad5.Folia malarska + taśma papierowa, chyba lepszego zabezpieczenia nie wynaleziono icon_biggrin.gif

A na koniec to jeżeli chcesz mieć gładkie ściany to robiąc tynk cementowo-wapienny czy maszynowy a potem gładź to przedraża okropnie inwestycję. Polecam tynk maszynowy lekki MP75L Knaufa, po położeniu masz powierzchnię ideał, tak jak gładź i gwarancję, że nie odparzy się miejscami jak to przy gładzi bywa a i dom bez białego pyłu jaki zostaje po gładzi.

Rozwiń  


Ad. 2 Może gość się przejęzyczył, ale zrozumiałem, że robi tylko tynk maszynowy i podał mi cenę za taki z worków jak i za taki "robiony".
Ad. 3 Też nie słyszałem, ale takie dzisiaj usłyszałem określenie.

Co do tynku lekkiego. Nie chce tynków gipsowych. Wolę te tradycyjne cementowo-wapienne. Ale popytam jeszcze i zobaczę jakie ceny oferują za tynk gipsowy. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano
Też bym był za porządnymi cementowymi tynkami. Tylko oczywiście jak zawsze jest kwestia materiałów (główny czynnik wpływający na cenę). A na czym jak na czym, ale na cemencie to nie ma co oszczędzać. Więc moim zdaniem albo porządny produkt (tym bardziej że teraz one są oznaczone jako pewny cement więc wszystko wiadomo) albo lepiej już wybrać inną opcję, choćby te gipsowe ;) Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

A na czym jak na czym, ale na cemencie to nie ma co oszczędzać. Więc moim zdaniem albo porządny produkt (tym bardziej że teraz one są oznaczone jako pewny cement więc wszystko wiadomo)

Rozwiń  


Pisząc "porządny produkt" to masz na myśli gotową zaprawę z worka?? Gdzie są te oznaczenia "Pewny cement"?
Napisano
Zrób tak jak radzi mhtyl, czyli tynk gipsowy maszynowy - dobry tynkarz zrobi gładkie ściany. Te gipsowe tynki zrób oczywiście tylko w pomieszczeniach suchych - tam, gdzie planujesz układanie glazury, czyli łazienki, wc, pralnia, garaż, połóż tynki cementowo-wapienne. Dla dobrego tynkarz to nie będzie żaden problem , a glazurnik na pewno pochwali Twój wybór, a Ty będziesz miał dobrze wykończone wnętrza
Napisano
  Cytat

Zrób tak jak radzi mhtyl, czyli tynk gipsowy maszynowy - dobry tynkarz zrobi gładkie ściany. Te gipsowe tynki zrób oczywiście tylko w pomieszczeniach suchych - tam, gdzie planujesz układanie glazury, czyli łazienki, wc, pralnia, garaż, połóż tynki cementowo-wapienne. Dla dobrego tynkarz to nie będzie żaden problem , a glazurnik na pewno pochwali Twój wybór, a Ty będziesz miał dobrze wykończone wnętrza

Rozwiń  


Na 5 tynkarzy, których mi polecono (do tynków cementowo-wapiennych), żaden nie robi gipsowych. Na 90% jestem przekonany do tradycyjnych tynków i mimo wszystko wolałbym takie. Pogadam jeszcze z gośćmi, którzy robią gipsowe, zobaczymy w jakich cenach i czy zrobią mi też cementowo-wapienne w pomieszczeniach "mokrych".
Napisano
  Cytat

Na 5 tynkarzy, których mi polecono (do tynków cementowo-wapiennych), żaden nie robi gipsowych. Na 90% jestem przekonany do tradycyjnych tynków i mimo wszystko wolałbym takie. Pogadam jeszcze z gośćmi, którzy robią gipsowe, zobaczymy w jakich cenach i czy zrobią mi też cementowo-wapienne w pomieszczeniach "mokrych".

Rozwiń  

Cena za robociznę powinna być taka sama za gipsowe jak za cementowo-wapienne.
Moja rada aby trochę zaoszczędzić to w łazience nie rób tynków, masz na pewno równe ściany więc klej i płytki. Po co płacić za coś co i tak się przykryje i nie będzie widać.
Co do tynków gipsowych, zapewniam Cię, że nie są one wcale takie kruche jakby się wydawało, bo na pewno tego się obawiasz.
A jeżeli już zdecydujesz się na cementowo-wapienne to ja bym gładzi nie kładł, i to nie ze względów estetycznych czy finansowych, po prostu struktura takiego tynku mi się podoba, szczególnie jak już jest taka ściana pomalowana.
Napisano
  Cytat

Co do tynków gipsowych, zapewniam Cię, że nie są one wcale takie kruche jakby się wydawało, bo na pewno tego się obawiasz.

Rozwiń  


Tego się nie obawiam. Obawiam się raczej jego "wciągania" i magazynowania wilgoci.
Napisano (edytowany)
Otóż to, jak to Stachu napisał.
Ja mam w łazience tynk z knaufa jako wyrównujący/licujący płytki grubości około 1 cm położony na ścianie,już dwa lata i nic się nie dzieje. A położyłem go dlatego, że znajomy tez tak ma już kilka lat i tez nie narzeka.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

A skąd ta obawa ?

Rozwiń  



  Cytat

Otóż to, jak to Stachu napisał.
Ja mam w łazience tynk z knaufa jako wyrównujący/licujący płytki grubości około 1 cm położony na ścianie,już dwa lata i nic się nie dzieje. A położyłem go dlatego, że znajomy tez tak ma już kilka lat i tez nie narzeka.

Rozwiń  



Stąd taka obawa, iż niektórzy posiadający taki tynk narzekają właśnie na to. Nie wiem. Nie znam się na tym dlatego dopytuję. Może problem u nich tkwi w czymś innym, a efektem jest wyczuwalna w dotyku wilgotność ściany.
No nic na sobotę umówiłem się z dwoma tynkarzami i zobaczę co mi powiedzą, co będą doradzać, jakie argumenty przedstawią. Póki co jeden mi powiedział, że "nawet jak pan da tynk gipsowy, to tak czy inaczej trzeba przejechać cienką warstwą gładzi, bo zawsze pozostają jakieś zarysowania itp."
I bądź tu mądry człowieku icon_biggrin.gif Coś mi się wydaje, że trzeba będzie rzucić monetą icon_biggrin.gif

Aha, jeszcze jedno - a co z nieogrzewanym garażem?? Jak tam zachowa się gips??
Napisano
  Cytat

Póki co jeden mi powiedział, że "nawet jak pan da tynk gipsowy, to tak czy inaczej trzeba przejechać cienką warstwą gładzi, bo zawsze pozostają jakieś zarysowania itp."

Aha, jeszcze jedno - a co z nieogrzewanym garażem?? Jak tam zachowa się gips??

Rozwiń  

To jakiś fachowiec teoretyk, że takie głupoty gada.
Wg mnie ogrzewanym garażu może być problem, ale tego nie sprawdzałem więc trudno mi jednoznacznie powiedzieć.
Napisano
  Cytat

Pisząc "porządny produkt" to masz na myśli gotową zaprawę z worka?? Gdzie są te oznaczenia "Pewny cement"?

Rozwiń  

Tutaj mi chodzi stricte o cement, gdzie na workach masz właśnie ten znak "pewny cement" (taka pomarańczowa strzalka), of course on jest na produktach które spełniają normy i generalnie mają takie właściwości jakie powinny mieć ;)
Napisano
  Cytat

Tutaj mi chodzi stricte o cement, gdzie na workach masz właśnie ten znak "pewny cement" (taka pomarańczowa strzalka), of course on jest na produktach które spełniają normy i generalnie mają takie właściwości jakie powinny mieć ;)

Rozwiń  


Dzięki. Sprawdziłem już sobie stronę pewnycement.pl i poczytałem.
Napisano
  Cytat

Tynki tylko cementowo-wapienne , nie brudza się , trwałe zawsze można pomalować .

Rozwiń  


a ja widziałem zabrudzone...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Witam,
Planuję na wiosnę tynkowanie wnętrza i mam kilka pytań, które nasunęły mi się po rozmowach z wykonawcami.
1. Jaki tynk wybrać maszynowy czy ręczny? Czy są jakieś zasadnicze różnice poza sposobem zarzucania??
2. Jeżeli maszynowy to czy gotowa zaprawa z worka czy mieszanie piasku z cementem kupionym na składzie?? (przy założeniu, że będzie później kładziona gładź gipsowa)
3. Co sądzicie o gładzi wapiennej??
4. Co zrobić, aby tynk był jak najbardziej gładki, a nie miał faktury chropowatej?
5. Czym najskuteczniej zabezpieczyć stolarkę przed tynkowaniem?

Rozwiń  


Ja wybrałem tynkowanie ręczne - ten sam koszt robocizny a nakładanie jest wolniejsze i jest mniej spękań.
Oczywiście tynk przygotowywany z piachu na budowie - znacznie taniej niż kupienie gotowego
Moje tynki składają się 3 warstw cementowej, gruboziarnistej i zacierki wapiennej. Praktycznie zero poprawek i malowanie.
Po dwóch warstwach farby widać tylko strukturę zostawioną przez wałek.

  Cytat

Zdecydowałem - będą cementowo-wapienne icon_biggrin.gif

Rozwiń  



Najlepsze i najzdrowsze. Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...