Skocz do zawartości

jakie materiały warto kupić zimą


Recommended Posts

Napisano
witam
jestem na etapie SSO, no niezupełnie bo dachówkę kładę w tym roku by sobie dachem na wiosnę głowy nie zaprzątać...część materiałów chce kupić teraz jesień/ zima i od marca ruszać z dalszą pracą
macie jakieś doświadczenia co można kupić zimą? wiem że niektóre materiały zimą tanieją i można je przechować na terenie hurtowni do wiosny...
robiłam wycenę okien zagadałam i wiem ze okna najlepiej zamówić/kupić w grudniu/styczniu bo będzie taniej ale co jeszcze?? skoro okna to i drzwi zewnętrzne i garażową bramę..
a co z ociepleniem? styropian/ wełna? może płyty gk? a może ekipy tynkarskie?? może płytki?piec?
buduje 1 dom nie mam doświadczenia wiadomo jak jest z kasą...warto zaoszczędzić jeśli się da, podpowiedzcie
Napisano
Witam. Sporo materiału można dostać po niższych cenach, jednak nie wszyscy chcą go u siebie przechowywać. Na teraz to styropian powinien być tańszy, okna jak pisałaś, jak pisze Draagon bloczki lub cegła na ścianki działowe jeśli ich jeszcze nie masz. Ogólnie trzeba szukać promocji, ale też trzeba znać ceny jakie były wcześniej, czyli w sezonie budowlanym. Szukaj i pytaj.
Pozdrawiam
Napisano
A ja powiem tak, to że zimą niektóre towary są tańsze to już przeszło do historii. Dzisiaj nawet w sezonie można kupić taniej jak się trafi na promocje. Co do materiałów takich jak bloczki, styropian itd, to nikt nie trzyma u siebie na składzie takiej ilości materiału aby starczyło na cały dom/y, bo plac hurtowni musiałby być ogromniasty aby pomieścić takie duże ilości towaru. Inwestor jedzie do hurtowni, zamawia dana ilość ( mam na myśli na cały dom a nie na jedna ściankę działową) a właściciel hurtowni zamawia towar u producenta, który w większości przypadków przyjeżdża bezpośrednio na budowę od producenta. I tu właśnie chodzi o tą cenę, cena jest taka jaka w danej chwili obowiązuje.
Napisano
W sumie to i racja, mi się udało zamówić styropian zimą za niższą, w danej chwil cenę, niż w sezonie, jednak za długo nie trzymali i prawdopodobnie po zamknięciu zamówienia /patrz całe auto z przyczepą/ przywieźli wszystko na budowę.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dobrze jest poszukać osób, które też poszukują materiałów w naszej okolicy. Wtedy to oprócz standardowych zniżek można jeszcze dostać upust za wielkość zamówienia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A ja powiem tak, to że zimą niektóre towary są tańsze to już przeszło do historii. Dzisiaj nawet w sezonie można kupić taniej jak się trafi na promocje. Co do materiałów takich jak bloczki, styropian itd, to nikt nie trzyma u siebie na składzie takiej ilości materiału aby starczyło na cały dom/y, bo plac hurtowni musiałby być ogromniasty aby pomieścić takie duże ilości towaru. Inwestor jedzie do hurtowni, zamawia dana ilość ( mam na myśli na cały dom a nie na jedna ściankę działową) a właściciel hurtowni zamawia towar u producenta, który w większości przypadków przyjeżdża bezpośrednio na budowę od producenta. I tu właśnie chodzi o tą cenę, cena jest taka jaka w danej chwili obowiązuje.



Święta prawda!!!
Napisano
Radzę przeglądać oferty marketów budowlanych, bo często można trafić okazję.
Ja w ten sposób kupiłem panele drewniane w cenie, która była 30% niższa niż normalnie.
Interes życia ;d
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma już czegoś takiego, jak wyprzedaż na przykład po lecie, czy zimie. Markety budowlane mają wielką powierzchnię do magazynowania, wolą składować na przykład meble ogrodowe do następnego sezonu, niż sprzedać je za jakąś mniejszą sumę (testowałam to w zeszłym roku). Ogólnie materiały budowlane mają swoją cenę bardziej zależną od koniunktury, lub nawet cen walut, ale nie pory roku. Ewentualnie można znaleźć obniżki na drewno kominkowe, wiadomo, że im bliżej zimy, tym cena będzie wyższa.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Generalnie zimą mozna kupić wszystko na budowę. Markety faktycznie częśc rzeczy przetrzymują, ale hurtownie budowlane już nie i ozna nieraz niezłą promocję trafić. Kwestia jest tylko taka, czy masz miejsce aby zeskładować materiały przez kilka miesięcy.
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...