Skocz do zawartości

Wybór kotła dwufunkcyjnego


Recommended Posts

Napisano
Witam

Zastanawiam się nad wyborem pieca do domku jednorodzinnego. Projekt domu można zobaczyć na http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...nerinach-2.html

Developer montuje zwykły piec dwufunkcyjny. Ogrzewanie w systemie mieszanym w kuchni w wiatrołapie oraz łazience ogrzewanie podłogowe.
Jak widać na projekcie łazienka jest oddalona od pieca umieszczonego w kotłowni dlatego myślę o zmianie koncepcji developera na piec dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem. System cyrkulacyjny będzie zamontowany dlatego myślę ze to dobry pomysł. Tylko jestem zielony w tej materii dlatego doradźcie jaki piec jakiej firmy i na co zwrócić uwagę..


Pozdrawiam z góry dziękuje za rady i konkretne propozycje

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje napiszcie podam icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam

Zastanawiam się nad wyborem pieca do domku jednorodzinnego. Projekt domu można zobaczyć na http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...nerinach-2.html

Developer montuje zwykły piec dwufunkcyjny. Ogrzewanie w systemie mieszanym w kuchni w wiatrołapie oraz łazience ogrzewanie podłogowe.
Jak widać na projekcie łazienka jest oddalona od pieca umieszczonego w kotłowni dlatego myślę o zmianie koncepcji developera na piec dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem. System cyrkulacyjny będzie zamontowany dlatego myślę ze to dobry pomysł. Tylko jestem zielony w tej materii dlatego doradźcie jaki piec jakiej firmy i na co zwrócić uwagę..


Pozdrawiam z góry dziękuje za rady i konkretne propozycje

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje napiszcie podam icon_smile.gif


JUNKERS CERAPUR MODUL ZBS 14/100S-3MA
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam

Zastanawiam się nad wyborem pieca do domku jednorodzinnego. Projekt domu można zobaczyć na http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...nerinach-2.html

Developer montuje zwykły piec dwufunkcyjny. Ogrzewanie w systemie mieszanym w kuchni w wiatrołapie oraz łazience ogrzewanie podłogowe.
Jak widać na projekcie łazienka jest oddalona od pieca umieszczonego w kotłowni dlatego myślę o zmianie koncepcji developera na piec dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem. System cyrkulacyjny będzie zamontowany dlatego myślę ze to dobry pomysł. Tylko jestem zielony w tej materii dlatego doradźcie jaki piec jakiej firmy i na co zwrócić uwagę..


Pozdrawiam z góry dziękuje za rady i konkretne propozycje

Jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe informacje napiszcie podam icon_smile.gif


A co to ma mieć na celu???? icon_eek.gif W mojej ocenie lepiej jednofunkcyjny z zasobnikiem i zaworem trójdrożnym. Bedzie taniej i niezawodnej. Lub kocioł jednofunkcyjny do co. Natomiast do cuw zasobnik pojemnościowy gazowy , nie wymaga zasilania elektrycznego i uniezależnia od uruchomienia kotła co. Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
pogrzebałem i znalazłem coś takiego De Dietrich MCR 3 24 + BS 150 http://www.ceneo.pl/18011641#tab=spec de dietrich. Ten model pieca jest dostępny w dwóch mocach grzewczych 24 oraz 35. Co sadzicie o tym tylko nic nie jest w prost napisane ze współpracuje z cyrkulacja ale domyślam się gdy piszą ze - Przystosowany do współpracy z pojemnościowymi podgrzewaczami cwu po doposażeniu w zawór przełączający co/cwu jest to możliwe Czy się mylę ??

TAki schemat Grzewczy chce zastosować. Może inna propozycje macie kotła + zasobnik
Napisano
Cytat

pogrzebałem i znalazłem coś takiego De Dietrich MCR 3 24 + BS 150 ...



icon_eek.gif dla współcześnie budowanego domu o powierzchni 100m2 icon_eek.gif
Przeca to ma prawie 25kW, a najniższa modulacja daje ponad 6kW icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

Przez wiekszość sezonu grzewczego będzie Ci taktował lepiej jak metronom.
Napisano
Cytat

pogrzebałem i znalazłem coś takiego De Dietrich MCR 3 24 + BS 150 http://www.ceneo.pl/18011641#tab=spec de dietrich. Ten model pieca jest dostępny w dwóch mocach grzewczych 24 oraz 35. Co sadzicie o tym tylko nic nie jest w prost napisane ze współpracuje z cyrkulacja ale domyślam się gdy piszą ze - Przystosowany do współpracy z pojemnościowymi podgrzewaczami cwu po doposażeniu w zawór przełączający co/cwu jest to możliwe Czy się mylę ??

TAki schemat Grzewczy chce zastosować. Może inna propozycje macie kotła + zasobnik


W kontekście tego co Bajbaga napisał, czy Twój dom będzie posiadał okna? Bo jeżeli tylko otwory okienne to weź ten większy kocioł. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Charakterystyka projektu Dom w nerinach 2
technologia wykonania: bloczek z betonu komórkowego YTONG 24 cm, styropian 20 cm



Przy takich przegrodach, to tak na szybko - 3kW będzie miał znaczny nadmiar mocy do ogrzewania powierzchni.
Napisano (edytowany)
Chodzi o to że lepiej w twoim przypadku wybrać kocioł 1 funkcyjny gdyż przewidujesz zasobnik natomiast kotły 2 funkcyjne ponieważ są przewidziane do dostarczania cuw bez zasobnika mają większe moce na co u ciebie będzie wręcz szkodliwe i dla rachunków za gaz jak i dla komfortu i żywotności samego kotła. Dla przykładu ja mam dom z poddaszem ok 130 m2 ale mam w domu grzejniki o łącznej mocy 6kW i pracują na około 50% mocy. Nie bój sie małych kotłów i nie słuchaj tumanów doradców dla których czasy komuny jeszcze sie nie skończyły.

Cytat

Domek jest z pustaka ceramicznego max 25 cm. ocieplenie styropianem 10 cm i tynk


Chyba ok może rozważ lepszy styropian tzw ciepły lub weź grubszy. Jakie ogrzewanie tzn grzejniki czy podłoga? Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
pogrzebałem i znalazłem program do obliczana OZC i jednym slowem ...... nieudało mi się

Ktoś już to robił i pomoże bo sluchać osób które chcą sprzedać produkt w tym przypadku kocioł jest niewskazane

Wyczytałem ze w tym projekcie który mam zapotrzebowanie jest podawane przez projektanta to 7.8kW

Może ktoś by był taki dobry i napisał jakie mu sa potrzebne informacje do obliczenia OZC i podejmie sie tego wyzwania DIEKUJE z góry

mój mail to wwrobel86@gmail.com Edytowano przez Ptak86 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...