Skocz do zawartości

Tynk cementowo-wapienny - właściwości i zastosowanie


Pomocnik

Recommended Posts

Napisano
Tynki cementowo-wapienne są najpopularniejszym rodzajem wykończenia ścian wewnętrznych, stosowane we wszystkich pomieszczeniach, również w tych o podwyższonej wilgotności (kuchnie, łazienki, pralnie), jako podłoże przewidziane do malowania lub tapetowania oraz jako podkład pod płytki ceramiczne.

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/19502-tynk-cementowo-wapienny-wlasciwosci-i-zastosowanie
Gość Parkiet Komplex
Napisano
Autor artykułu wspomniał o oddychaniu ścian przy tynkach wapiennych. I chociaż o mikroklimacie wnętrz decyduje wentylacja, to jednak przy jej "skąpym" działaniu, pewny wpływ na stabilizację wilgotności w pomieszczeniu, ma rodzaj materiału z jakiego został wykonany tynk wewnętrzny.
Zauważa się to szczególnie na jesieni, po włączeniu CO, kiedy spada wilgotność w pomieszczeniu i podłoga drewniana, nie zawsze może się odnależć w tej sytuacji. Dobrze gdy ma na podorędziu sąsiadkę, która zgromadziła pewne zapasy w ciągu lata i może posłużyć pomocą.
Podobne właściwości mają, modne ostatnio, tynki z gliny.
Warto by o nich coś rzeczowego napisać.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Autor artykułu wspomniał o oddychaniu ścian przy tynkach wapiennych. I chociaż o mikroklimacie wnętrz decyduje wentylacja, to jednak przy jej "skąpym" działaniu, pewny wpływ na stabilizację wilgotności w pomieszczeniu, ma rodzaj materiału z jakiego został wykonany tynk wewnętrzny.
Zauważa się to szczególnie na jesieni, po włączeniu CO, kiedy spada wilgotność w pomieszczeniu i podłoga drewniana, nie zawsze może się odnależć w tej sytuacji. Dobrze gdy ma na podorędziu sąsiadkę, która zgromadziła pewne zapasy w ciągu lata i może posłużyć pomocą.
Podobne właściwości mają, modne ostatnio, tynki z gliny.
Warto by o nich coś rzeczowego napisać.
Pozdrawiam.


A latem to gdzie ona, znaczy się ta podłoga drewniana była, że jesienią nie może się odnaleźć?
Napisano
Cytat

A latem to gdzie ona, znaczy się ta podłoga drewniana była, że jesienią nie może się odnaleźć?


Rzecz nie w tym gdzie, ale z kim.
W przypadku sąsiedztwa z wyprawką gipsową, która ma niską chłonność wilgoci, przy spadku wilgotności w pomieszczeniu, podłoga traci więcej wilgoci ( możliwość powstania szczelin), niż w przypadku sąsiedztwa z wyprawką wapienną.
Wyprawki wapienne latem potrafią zgromadzić więcej wilgoci i jesienią, po włączeniu CO uzupełniają jej braki w powietrzu, odciążając tym samym drewnianą podłogę.
Napisano
Cytat

Rzecz nie w tym gdzie, ale z kim.
W przypadku sąsiedztwa z wyprawką gipsową, która ma niską chłonność wilgoci, przy spadku wilgotności w pomieszczeniu, podłoga traci więcej wilgoci ( możliwość powstania szczelin), niż w przypadku sąsiedztwa z wyprawką wapienną.
Wyprawki wapienne latem potrafią zgromadzić więcej wilgoci i jesienią, po włączeniu CO uzupełniają jej braki w powietrzu, odciążając tym samym drewnianą podłogę.


Napiszę raz jeszcze, jaka wyprawka? Wyprawki to dzieci dostaja jak wychodzą ze szpitala po urodzeniu.
A tynk jest tynkiem, żadna wyprawką icon_biggrin.gif Takie tłumaczenie to jest filozofowanie, bo jak jeżeli już się tak bardzo uczepiłeś tynków pochłaniających wilgoć to jest jeszcze coś pod tynkiem jak ściana, a ona jest z różnych materiałów budowana, więc nie może być mowy i zwalania winy, że z tego powodu rozsycha się podłoga drewniana.
Napisano
Cytat

Napiszę raz jeszcze, jaka wyprawka?



Chyba nie masz racji. Taki termin nie tylko w budownictwie funkcjonuje.
Mogą być np. wyprawki, tynkarskie, posadzkarskie, malarskie, lakiernicze, itp.
Upraszczając są to "wypełnienia", uzupełnienia po naprawach lub sama "naprawa".
Napisano
Cytat

Chyba nie masz racji. Taki termin nie tylko w budownictwie funkcjonuje.
Mogą być np. wyprawki, tynkarskie, posadzkarskie, malarskie, lakiernicze, itp.
Upraszczając są to "wypełnienia", uzupełnienia po naprawach lub sama "naprawa".


Ok, znam ten termin icon_biggrin.gif , bardziej niż wyprawka mówi się zaprawka. Ale tu jest mowa o tynkach już położonych, a nie o ich naprawie jak to się robi np przed malowanie uzupełnia się ubytki, łata dziury itd.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ok, znam ten termin icon_biggrin.gif , bardziej niż wyprawka mówi się zaprawka. Ale tu jest mowa o tynkach już położonych, a nie o ich naprawie jak to się robi np przed malowanie uzupełnia się ubytki, łata dziury itd.



Wyprawka kontekście artykułu z TYNKIEM w tytule.

Jak się wyprawia niemowlaka ze szpitala to mu się daje ubranko. Goła ściana też dostaje ubranie w postaci tynku.
A jeżeli w tym tynku są jakieś wady to trzeba je naprawić - zrobić zaprawkę.
Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Napiszę raz jeszcze, jaka wyprawka? Wyprawki to dzieci dostaja jak wychodzą ze szpitala po urodzeniu.
A tynk jest tynkiem, żadna wyprawką icon_biggrin.gif Takie tłumaczenie to jest filozofowanie, bo jak jeżeli już się tak bardzo uczepiłeś tynków pochłaniających wilgoć to jest jeszcze coś pod tynkiem jak ściana, a ona jest z różnych materiałów budowana, więc nie może być mowy i zwalania winy, że z tego powodu rozsycha się podłoga drewniana.


Z tym co jest pod i za tynkiem ( mat ścienne, izolacje) też jest ważne. O tym co nieco w Fizyce Budowli.
W firmie prowadzimy monitoring mikroklimatu w budynkach przed i po wykonaniu podłogi. Jest wiele ciekawych obrazków –
wykresów z różnych budynków, i można o tym wiele, ale w Waszym gronie tak trudno się poruszać, że lepiej dać sobie spokój.

Napisano
Cytat

Wyprawka kontekście artykułu z TYNKIEM w tytule.

Jak się wyprawia niemowlaka ze szpitala to mu się daje ubranko. Goła ściana też dostaje ubranie w postaci tynku.
A jeżeli w tym tynku są jakieś wady to trzeba je naprawić - zrobić zaprawkę.
Pozdrawiam.


Wiesz co? Już mi się przejadło to Twoje filozofowanie.
Gdzie Ty widzisz w tytule tematu coś o wyprawce, i co za brednie wciskasz o naprawach tynku gdzie wyraźnie temat jest o właściwościach i zastosowaniu tynków cementowo - wapiennych.
Wg Twojego rozumowania to ściany tez są wyprawką tak jak dach, bo ściany ubierają fundament a dach ubiera ściany.
Popadłeś w depresje jesienną czy co?

Cytat

Z tym co jest pod i za tynkiem ( mat ścienne, izolacje) też jest ważne. O tym co nieco w Fizyce Budowli.
W firmie prowadzimy monitoring mikroklimatu w budynkach przed i po wykonaniu podłogi. Jest wiele ciekawych obrazków –
wykresów z różnych budynków, i można o tym wiele, ale w Waszym gronie tak trudno się poruszać, że lepiej dać sobie spokój.


:wallbash:
Czy Ty taki jesteś czy takiego udajesz?
O tych Twoich badaniach Fizyczno-Budowlanych to już pisałem, ino Redakcja wycięła.
Zaczynasz bzdury takie pisać, że ręce opadają. Nikt nie jest przeciw Tobie, wbij to sobie do głowy, pisz tylko rozsądnie i mądrze a jeżeli chcesz pisać o tym monitoringu mikroklimatu to załóż nowy temat i tam dyskusje prowadź a nie rozwalaj kolejny temat innymi wątkami bo robisz tylko nie potrzebnie zamęt w wątku.
A tak na marginesie i powiem, żeby robić jakieś badania i aby były one miarodajne to musza być przeprowadzane w takich samych warunkach, podejrzewam że te wasze badania to można sobie ... pooglądać i zapomnieć o nich.
Gość Budowlaniec
Napisano
Wyprawa tynkarska

Element wykończeniowy muru chroniący go przed uszkodzeniami i wpływem warunków atmosferycznych. Tradycyjne wyprawy tynkarskie wykonuje się dwuwarstwowo lub trójwarstwowo osiągając tynk kategorii I, II, III.

Zaprawka tynkarska.
Czynność lub miejsce napraw wadliwie wykonanych lub uszkodzonych tynków, wykonane masą szpachlową.
Napisano
Cytat

Wyprawa tynkarska

Element wykończeniowy muru chroniący go przed uszkodzeniami i wpływem warunków atmosferycznych. Tradycyjne wyprawy tynkarskie wykonuje się dwuwarstwowo lub trójwarstwowo osiągając tynk kategorii I, II, III.


To są poszczególne warstwy tynku, a całość nazywamy tynkiem. W tym temacie jest mowa o tynku a nie o jego składowych.
I tak jak to nazwałeś, po fachowemu to nie ma czego się czepiać icon_biggrin.gif

Cytat

Zaprawka tynkarska.
Czynność lub miejsce napraw wadliwie wykonanych lub uszkodzonych tynków, wykonane masą szpachlową.


I tu też się wszystko zgadza, grunt to nazywać rzeczy po imieniu.
Gość Budowlaniec
Napisano
Dzięki, ja to przepisałem z technologii, ten od parkietu też dobrze napisał, może nawet bardziej zrozumiale dla przeciętnego.
Tak naprawdę to nie wiadomo o co Wam chodzi?
Napisano
W którym miejscu? icon_biggrin.gif
Gdyby napisał tak jak to Ty uczyniłeś , pomimo że jak już wspomniałem odbiega to od tematu wszystko było by jasne i zrozumiałe a nie pisanie przenośniami i takimi tam skrótami myślowymi.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam,
Jestem tu nowa wiec wybaczcie ewentualne gafy:) A co do nurtującego problemu: we wrześniu weszła ekipa i robiła u nas w domu tynki cementowo -wapienne (dom postawiony maj-lipiec 2014, fundamenty w 2013, zadaszony, okna +drzwi, dom z YTONG 36cm, w środku YTONG 24 i 12). Wszystko było ok. po tynkach rozkładaliśmy styropian na podłogach, dylatacje itd. po nas weszli panowie od ogrzewania podłogowego i chwile po nich (ok. 15 października) przybyli panowie od posadzek i wykonali robotke. Tak więc kiedy tylko się dało zamieszkaliśmy w naszym domu:) +/- jakieś 1,5 miesiąca od tynków. Jednak pewnego wieczoru zaniepokoiło nas dziwne "strzelanie" jedno..... drugie... następnego dnia kolejne.... mąż się zainteresował dziwnych odgłosem przeszedł po domu i okazało się ze na ścianach zaczynają pojawiać się pęknięcia:/ w tej chwili najwięcej jest ich na ścianach nośnych, choć i na działowych zaczynają pojawiać się pęknięcia. W wielu miejscach na ścianie pojawiła się siatka pęknięć o oczkach wielkości ok 20x20cm:/ a w miejscach gdzie stykają się 3 linie pęknięć tynk odszedł od ściany i przy pukaniu wydaje głuchy odgłos. Wczoraj przybyli panowie tynkarze....na swoje nieszczęście chcieli zrobić test:D i udowodnić nam ze pęknięcia są naturalne i powstały w miejscu fugi. Niestety pan tynkarz mocno się zdziwił kiedy odkuł kawałek ściany fugi nie było. Jakiś eksperyment tez pan poczynił wylewając na ścianę kubek wody i tu tez zdziwienie bo okazało się z w tym miejscu nie była jedna rysa ale 3 !!! W każdym razie panowie twierdzą ze wina leży w samym budynku ze podobno na ich oko rozjeżdżają się ściany...a poza tym to po zrobieniu tynków nie wolno otwierać okien, drzwi absolutnie nie wolno wietrzyć ani ogrzewać !!!! Nie wiem ile w tym prawdy bo w co źródło to inne informacje.:/ Nie będę ukrywać ze kiedy zamieszkaliśmy ogrzewaliśmy się koza ale.... ściany popękały również w pomieszczeniach odciętych totalnie od ogrzewania np. w garażu... czy w wiatrołapie. Teraz prośba do WAS co WY sądzicie o pękających tynkach? Co mogło być tego przyczyna?? i ile czasu należy faktycznie nie grzać... nie wietrzyć ...od położenia tynków o ile w ogóle? Bo czytałam też ze niektórzy zalecają wietrzenie. Panowie tynkarze powiedzieli że zgłoszą problem do producenta tynków a on ma przyjechać i wykonać ekspertyzę gdzie jest problem? czy w gruntowaniu....czy w budynku czy w technice kładzenia albo w naszym "użytkowaniu" budynku. Ale jak wiadomo każdy będzie ciągnął w swoją stronę...producent zwali winę na tynkarzy a oni na nas...a ja chciałabym się dowiedzieć co tak naprawdę mogło się zadziać? Dlatego proszę Was o opinie i jakieś pomysły co z tym fantem zrobić? pozdrawiam -Ola

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hoe Toegankelijke AI Leren, Onderzoek en Doceren Transformeert In het snel veranderende landschap van onderwijs en academisch onderzoek staan studenten, docenten en onderzoekers voor diverse uitdagingen. Denk aan de enorme hoeveelheid informatie die verwerkt moet worden, de noodzaak om complexe concepten snel te doorgronden, of de tijdrovende taak van het schrijven en redigeren van academische teksten. Vaak ontbreekt het aan persoonlijke begeleiding op maat of de middelen voor gespecialiseerde software. Dit is waar de mogelijkheid om ChatGPT Gratis te gebruiken een revolutionaire kans biedt. Het democratiseert de toegang tot krachtige kunstmatige intelligentie (AI) die u kan helpen bij het leren, onderzoeken en doceren, zonder hoge financiële drempels. ChatGPT Gratis transformeert de manier waarop kennis wordt verworven, verwerkt en overgedragen. Het stelt u in staat om snel informatie samen te vatten, complexe onderwerpen uit te leggen in begrijpelijke taal, ideeën te genereren voor onderzoek of zelfs concepten voor lesmateriaal te creëren. Het is niet alleen een hulpmiddel voor kostenbesparing, maar een strategische partner die helpt bij het versnellen van leerprocessen, het verdiepen van onderzoek en het efficiënter maken van educatieve praktijken. Dit alles draagt bij aan een rijkere en productievere academische en educatieve ervaring voor iedereen. De Essentiële Voordelen van ChatGPT Gratis voor Educatie en Academie Het slim benutten van de gratis AI-opties levert directe en tastbare voordelen op die de academische en educatieve processen aanzienlijk verbeteren: 1. Verhoogde Begrip en Personalisatie van Leermateriaal Studenten hebben vaak moeite met complexe onderwerpen of het samenvatten van grote hoeveelheden tekst. Met ChatGPT Gratis kunt u: Complexe Concepten Vereenvoudigen: Voer complexe academische teksten, theorieën of definities in en vraag de AI om deze in eenvoudigere taal uit te leggen, met voorbeelden of analogieën. Samenvatten van Bronnen: Laat de AI lange artikelen, onderzoeksrapporten of boekenhoofdstukken samenvatten tot de kernpunten, wat essentieel is voor literatuurstudie. Aanpassen aan Leerstijl: Vraag de AI om uitleg in verschillende stijlen (bijv. als een leraar, een vriend, of in de vorm van een verhaal) om het begrip te vergroten. Dit bevordert een dieper begrip en maakt leren toegankelijker en efficiënter, wat cruciaal is voor academisch succes. 2. Ondersteuning bij Onderzoek en Analyse Voor onderzoekers is het verwerken van informatie en het formuleren van hypothesen tijdrovend. AI kan hierin een waardevolle partner zijn: Brainstormen over Onderwerpkeuzes: Genereer ideeën voor onderzoeksvragen, scriptieonderwerpen of potentiële onderzoeksmethoden binnen een bepaald vakgebied. Literatuuroverzicht: Krijg hulp bij het identificeren van belangrijke concepten of auteurs binnen een literatuuroverzicht (door relevante teksten in te voeren en te laten analyseren). Hypothese Formulering: Stel duidelijke en testbare hypotheses op voor experimenten of analyses. Dit versnelt de onderzoeksprocessen, waardoor onderzoekers zich meer kunnen richten op analyse en interpretatie. 3. Hulp bij Academisch Schrijven en Redigeren Het schrijven van essays, scripties en publicaties vereist precisie en helderheid. Hoewel AI geen vervanging is voor origineel denkwerk, kan het wel fungeren als schrijfassistent: Structuuradvies: Krijg suggesties voor de structuur van een academisch essay, inclusief inleiding, hoofdtekst en conclusie. Zinsbouw en Stijl: Optimaliseer zinsconstructies, verbeter de woordkeuze en zorg voor een consistente academische toon. Referentieformattering (basis): Vraag naar de basisopzet van referenties in verschillende stijlen (bijv. APA, MLA), hoewel altijd handmatige controle nodig is. Dit helpt studenten en onderzoekers om hun academische schrijfvaardigheden te verbeteren en hun boodschap effectiever over te brengen. De mogelijkheid om te profiteren van ChatGPT Gratis stelt u in staat om zonder financiële druk de basisbeginselen van AI te begrijpen en te zien hoe deze technologie uw dagelijkse operaties kan verbeteren. 4. Innovatie in Lesmateriaal en Educatieve Hulpmiddelen Docenten kunnen AI gebruiken om hun lesmateriaal te verrijken en diverse leermiddelen te creëren: Lesplannen en Oefeningen: Genereer ideeën voor lesplannen, discussievragen of interactieve oefeningen die aansluiten bij de leerdoelen. Toetsvragen: Creëer concepten voor multiple-choice vragen, open vragen of casestudy's voor toetsen en examens. Uitlegvideo Scripts: Ontwikkel scripts voor korte uitlegvideo's over complexe onderwerpen, waardoor de stof toegankelijker wordt. Dit ondersteunt docenten bij het ontwikkelen van boeiend en effectief lesmateriaal dat tegemoetkomt aan verschillende leerstijlen. Praktische Toepassingen van ChatGPT Gratis in Educatieve Context De toepassingen van de gratis AI-functionaliteiten zijn breed en direct bruikbaar voor studenten, docenten en onderzoekers: Samenvatten van colleges: Voer je eigen notities in en vraag om een beknopte samenvatting van de kernpunten. Begrip van concepten: Vraag AI om een concept, zoals "kwantumfysica" of "economische recessie", op verschillende niveaus uit te leggen. Essaystructuur: Krijg een gedetailleerde outline voor een essay over een specifiek onderwerp. Grammatica en spellingcheck: Plak tekst in en vraag om correcties of suggesties voor verbetering. Brainstormen voor presentaties: Genereer ideeën voor de inhoud en structuur van een academische presentatie. Oefenvragen genereren: Vraag om een set oefenvragen over een specifiek hoofdstuk of onderwerp voor zelfstudie. Uitleg van grafieken/tabellen (basis): Beschrijf de data in een tabel en vraag AI om een interpretatie van de belangrijkste trends. De Toekomst van Leren: Slimmer, Toegankelijker en AI-Gedreven Het integreren van AI in academische en educatieve processen is geen vervanging van menselijke interactie, kritisch denken of de expertise van docenten en onderzoekers, maar een krachtige aanvulling. ChatGPT Gratis biedt een unieke kans om de voordelen van geavanceerde AI-modellen te ervaren in een leer- en onderzoekscontext, zonder de gebruikelijke drempels. Grijp deze kans om uw leerervaring te verdiepen, uw onderzoek te versnellen en uw onderwijs te verrijken. Begin vandaag nog met het verkennen van de onverwachte krachtbron die AI kan zijn voor uw academische en educatieve doeleinden, en ontdek hoe u met slimme inzet uw potentieel volledig kunt benutten. Tạo Tổng quan bằng âm thanh Contactgegevens & Locatie Bedrijf: ChatGPT ONL – ChatGPTOnl.com Telefoonnummer: +31 6 47348335 Website: https://chatgptonl.com/ E-mailadres: chatgptnl.com@gmail.com Adres: Wibautstraat 5, 1091 GH Amsterdam, Nederland
    • Cześć Kochani!!!!!!!!!!!!!!!   Z dziką przyjemnością Was zobaczę  Czy podany termin jest już ostateczny? Wtedy jesteśmy zapisani na wycieczkę    I stoimy w rozkroku  
    • Solona pewnie solą oceaniczną.
    • Dopisałam kilka minut temu w pierwszym wpisie, że zapraszamy ... oczywiście  
    • no a jak zapraszamy także tych, którzy do tej pory nie brali udziału z wrodzonej nieśmiałości  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...