Skocz do zawartości

Ściana trójwarstwowa


Recommended Posts

Napisano
Proszę o poradę:
Mam w projekcie ściany trójwarstwowe gr. łącznej 50cm. mają być wykonane w kolejności z:
cegły szczelinowej typu Max 28,8cm
+2cm pustka powietrzna
+10cm styropian FS15 lub wełna mineralna np. Rockwool
+pustak szczelinowy uzupełniający Dz gr. 8,8cm
W projekcie brak informacji na temat kotew, i otworów odwadniających o których dowiedziałam się z Waszych publikacji ale najbardziej niepokoi mnie umieszczenie pustki powietrznej po stronie ściany nośnej, icon_confused.gif wyliczony współczynnik przenikania ciepła wynosi k=0,26W/m2x0K.
Proszę doradzić szczerze czy wełna czy styropian lepsze dla ścian trójwarstwowych.
Gość Redakcja__
Napisano
Ścianę zaprojektowano w wyjątkowo nieekonomiczny sposób. Nie ma żadnego powodu, aby warstwa nośna miała grubość aż 29 cm - wystarczy ustawienie pustaka na grubść 19 cm. Natomiast zdecydowanie trzeba zwiększyć grubość ocieplenia do 14 - 16 cm. Całkowita grubość ściany zmiejszy się wtedy do 42 - 44 cm, a wspólczynnik przenikania U będzie mniejszy niż 0,25 W/m2 K. W budowie ścian trójwarstwowych zdecydowanie lepszy jest styropian - można użyć tańszej odmiany FS 12, a ocieplenie układać z dwóch warstw z przesunięciem złączy. Przy styropianie nie jest potrzebna żadna pustka wentylacyjna. Natomiast zastosowanie wełny wiąże się przede wszystkim z bardziej kłopotliwym wykonaniem (najczęściej używa się jej przy dwuetapowej budowie ścian - najpierw mur, a później ocieplenie z warstwą elewacyjną) oraz niebezpieczeństwem jej zawilgocenia podczas robót lub w czasie eksploatacji. Ocieplenie wełną nie przynosi żadnych wyraźnych korzyści dla użytkownika, a ryzyko popełnienia błędów jest znacznie wyższe niż przy użyciu styropianu. Praktycznie przy takiej konstrukcji ściany, ocieplenie wełną jest uzasadnione jedynie wtedy, gdy mur stawia się z betonu komórkowego, gdyż umożliwia szybsze odprowadzenie wilgoci technologicznej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jedna z najwygodniejszych stron internetowych poświęconych wypoczynkowi, która idealnie działa na smartfonie. Pod linkiem gokong  ; znajdziesz wysokiej jakości usługi i szeroki wybór rozrywek na każdy gust. Podoba mi się, że wszystko jest tu proste, zrozumiałe i bez ukrytych warunków.
    • Nie wiem jak z jakością tej kamery termowizyjnej, bo pożyczona od kolegi, nieprofesjonalna - jakiś chińczyk z aliexpress. Natomiast podczas oglądania podłogi to też zależało jak trzymałem kamerę. Nie wiem czy dobrze wszystko wyłapała. Inna sprawa że płyta przy tej rurce została też przycięta, aby rura była bliżej ściany. Może przy samej ścianie jakoś tego nie wychwyciło, natomiast sprawdziłem jeszcze raz pirometrem temperatury w tym obszarze i podłoga jest cieplejsza w tym miejscu, a różnica temperatury pomiędzy rurą poprzeczną a łukiem to max 1*C.   Może trzeba było tak zrobić. Ale skoro sam Sander w swoich materiałach podaje że można położyć jeszcze suchy jastrych i jako przykład podaje Fermacella, to uznaliśmy to za lepsze wyjście w kontekście w kontekście układania różnych typów okładzin w różnych pomieszczeniach - np. kafle w łazience, kuchni, korytarzu. A gdybyśmy chcieli kiedyś zmienić kafle czy była potrzeba ich wymiany, to łatwiej będzie to zrobić z jastrychu niż bezpośrednio z płyt Sander bez uszkadzania ich. Oczywiście wtedy jastrych też jest praktycznie do wymiany, ale styropian i rurki zostają nienaruszone. Jakiś późniejszy remont bez jastrychu, to praktycznie wymiana całej podłogi z warstwą ogrzewania. Więc robiąc tą podłogę wydawało nam się to dobrym pomysłem, zwłaszcza że takie rozwiązanie funkcjonuje w materiałach promocyjnych producenta.
    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...