Skocz do zawartości

postawienie scianki dzialowej na kleju po glazurze


Recommended Posts

Napisano
Czy moge postawic scianke dzialowa z betonu komorkowego o grubosci 12cm na wysokosc raptem 1.5m a dlugosc 1m ( ma to byc podest pod 40-50kg ciezar) na jakims kleju po plytkach podlogowych?
Kupilem szlifierke i wycialem kawalek plytek tam gdzie bedzie sciana bo do kafelkow zaprawa sie nie trzyma i okazalo sie ze pod spodem jest masa kleju - do doswiadczonych skuwac go czy zostawic bo mozna zaprawe na niego dac?

Napisano
Jeśli przez ostukanie stwierdzisz, że pod klejem nie ma pustki, to śmiało możesz na nim stawiać tę maleńką ściankę. Czy ta ścianka będzie związana ze ścianką istniejącą?

Jeśli jako budulec wybierzesz ytong, to możesz kleić klejem firmowym, albo nawet zwykłym klejem do glazury - używałem Atlasa i podobne ścianki stoją 10 - 12 lat, jako ścianki działowe, ścianki pod blat-barek...
Napisano (edytowany)
juz klej skulem choc latwo nie bylo, okazalo sie ze warstwa miala 6cm - ach ci glazurnicy.
Niestety juz mam kupiona zaprawe murarska atlas extra i na niej bede pracowal choc z zakupu zapewne zadowolony nie bede.
Probnie jako ze dosc dlugo nikt na trzech forach nie odpisywal w zwiazku ze stawianiem na kleju przykleilem bloczek na ta zaprawe do tego kleju i trzymal sie dosc kiepsko - oczywiscie proporcji mieszania zaprawy raczej nie zachowalem tylko robilem na oko. Dodatkowo nie popryskalem tego klejo ani gazobetonu woda, a podobno gazobeton ciagnie wode i nalezy go nawilzyc.
Ekspert z firmy atlas poradzil mi dodatkowo zbroic sciane icon_smile.gif Smiech na sali to po co mi zaprawa?! Gazobeton to tak wdzieczny material ze mozna go na prety nakretkami skrecic...
w kazdym badz razie w 1-2 kolki 12mm bedzie wkrecony pret ktory bedzie szedl przez cala wysokosc scianki, dodatkowo kazda z 3 warstw bedzie miala po 2 prety dowiazane do sciany w zaprawie - zupelnie zbednej... Edytowano przez mariusz88 (zobacz historię edycji)
Napisano
W normalnych warunkach elementy ściany pracują na ściskanie. Ścianę luzem postawioną przewrócisz, ale dociśniętej stropem już nie.
Kłopot z małymi ściankami polega na tym, że nic ich od góry nie ściska. I tu zaczyna się kombinowanie.
Może lepiej ją z postawić ciężkiego materiału, np z cegły, ale i tu zależy co z tym dalej zrobisz. Jak kładłem blat w kuchni, to odbiłem cegłę ze ścianki, takiej około 1m x 1m. Ale dociśnięta blatem, leży.


W sensie - cegła leży. Bo ścianka - stoi.
Napisano
w stropie sa 2 kolki rozporowe a w nie wkrecone na sile 1 - metrowe prety.
W kazdym z bloczkow sa nawiercone otwory pod te prety i kazdy bloczek oprocz zaprawy bedzie nasuniety na pret.
Dodatkowo kazda warstwa bedzie zwiazana z istniejaca sciana 2 pretami rowniez w kolkach rozporowych.
Testy wykonywalem jak ta zaprawa sie zachowuje i jest bardzo kiepsko. Zastanawiam sie po co ja w ogole kupilem lepiej byloby wszystko skrecic na sruby bo bloczki maja idealne wymiary i po problemie.
Sciana jest po to by polozyc na niej blat a na nim 40-50kg wiec docisk bedzie
Napisano
To, że leży równiutko nie znaczy że nie trzeba go powiązać jakimś wiązadłem icon_biggrin.gif
Należało kupić klej do betonu komórkowego firmowy albo producenta niezależnego. Klej dajesz cieniutko, a zaprawę musisz dać około 1 cm.
Ja na Twoim miejscu odżałowałbym 30 zł i kupił worek kleju do bk.
Napisano
Blat? Skoro blat, to niczym się nie przejmuj. Muruj normalnie, nawet pręty to nadmiar troski. Blat dociśnie. Zaprawa wiąże kilka dni. Drugiego, trzeciego dnia wygląda to kiepsko, ale po tygodniu okazuje się, że - jest mur.
Napisano (edytowany)
wiem wiem icon_smile.gif sprawdzalem zawsze po 2 dniach. Robilem tez testy - murowanie na suchy strop i bloczek i na mokry.
Bloczek ciagnie wode wiec wypada go porzadnie zlac.
Pierwszy bloczek wymurowany - niech schnie 2-3 dni i wtedy postawie kolejne warstwy.

Cytat

To, że leży równiutko nie znaczy że nie trzeba go powiązać jakimś wiązadłem icon_biggrin.gif
Należało kupić klej do betonu komórkowego firmowy albo producenta niezależnego. Klej dajesz cieniutko, a zaprawę musisz dać około 1 cm.
Ja na Twoim miejscu odżałowałbym 30 zł i kupił worek kleju do bk.


z tego co sie zdarzylem zorientowac nawet korzystajac z zapraw cienkowarstowych to i tak pierwsza wypada polozyc na zaprawie tradycyjnej. Zaprawy cienkowarstwowe sa po ok 15zl wiec skad 30zl wziales ;) chyba ze kielnie doliczyles ;)
Jesli bloczki klade rowno jeden na drugim a nie z przesunieciem (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi, cegly jak sie kladzie to nie sa obok siebie w pionie a z przesunieciem zeby sie trzymaly) to lepsza zaprawa tradycyjna poniewaz zmieszcze zbrojenie w warstwach zaprawy... Edytowano przez mariusz88 (zobacz historię edycji)
Napisano
Wymuruj całość a potem czekaj tydzień albo i więcej.

Takie murowanie prYpomina stawianie domku z kart: ostrożnie, nie na siłę. A potem niech schnie.
Napisano
Cytat

Zaprawy cienkowarstwowe sa po ok 15zl wiec skad 30zl wziales ;) chyba ze kielnie doliczyles ;)
Jesli bloczki klade rowno jeden na drugim a nie z przesunieciem (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi, cegly jak sie kladzie to nie sa obok siebie w pionie a z przesunieciem zeby sie trzymaly) to lepsza zaprawa tradycyjna poniewaz zmieszcze zbrojenie w warstwach zaprawy...


Pierwszą warstwę kładzie się na zaprawie w przypadku muru.
Cena 30 zł to cena oryginalnego kleju np Ytonga a nie producentów niezależnych, no chyba że teraz ceny poszły w dół. icon_biggrin.gif
Bloczki jak są przesunięte to stabilniejsza była by ścianka, ale to jest namiastka ścianki to może chyba i wytrzyma.
Napisano
Cytat

Wymuruj całość a potem czekaj tydzień albo i więcej.

Takie murowanie prYpomina stawianie domku z kart: ostrożnie, nie na siłę. A potem niech schnie.


nigdzie mi sie nie spieszy to dam jej 2-3 dni odpoczac icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...