Skocz do zawartości

Wentylacja, podłączenie


Recommended Posts

Napisano
Im bliżej kalenicy i wyżej niej będzie wyciąg tym lepiej.
To jest nowy domek czy go remontujesz?

Pytanie czy raczej rozwiązanie aby rurę wpuszczać aż do parteru nie rozumiem. Jak możesz to napisz dlatego takie rozwiązanie bierzesz pod uwagę.
Napisano
Dom lat 60 z cegły wcześniej nie było wentylacji, teraz wybudowałem osobny komin systemowy i stary komin chce wykorzystać jako wentylacje pokojów, są kratki w pokojach już i komin znajduje się na strychu a teraz chce podłączyć za pomocą rury ocieplonej z rewizją ( rewizje zrobić z jak najmniejszej średnicy rury by skropliny spadały do pojemnika)

PS mam wilgotność 67% mam się bać czy to normalne o takich porach
Napisano
Cytat

Dom lat 60 z cegły wcześniej nie było wentylacji, teraz wybudowałem osobny komin systemowy i stary komin chce wykorzystać jako wentylacje pokojów, są kratki w pokojach już i komin znajduje się na strychu a teraz chce podłączyć za pomocą rury ocieplonej z rewizją ( rewizje zrobić z jak najmniejszej średnicy rury by skropliny spadały do pojemnika)

PS mam wilgotność 67% mam się bać czy to normalne o takich porach


Jeżeli te kanały nie są powiązane z kanałem dymowym bo nie ma sensu dawać rury aż do parteru.
Rewizja nic Ci nie pomoże nawet gdyś dał ją przekroju tak jak rura główna a Ty piszesz że chcesz dać ją jak najmniejszą icon_eek.gif
Nie znam się na wilgotności, ale biorąc pod uwagę porę roku to raczej tak.
Napisano
Dlaczego uważasz, że rewizja nic nie da zrobić delikatny spad i może się uda ociple wszytkie ruru wełna 20 i może nie będzie tak źle
Dzięki w ogóle za zainterweniowaniem się tematem

Pozdrawiam
Napisano
Masz wentylacje grawitacyjną a nie mechaniczną, więc droga kanałów powinna być jak najbardziej prosta i skierowana ku górze aby była jako tako sprawna.
Napisano
Cytat

sprawdziłem świeczką zdmuchnąłem żeby dym był i wciągło dym w sekundę


Ale weź pod uwagę dzisiejsza pogodę, a co będzie latem? czy taki sam cug będzie ona miała?
Rewizja jest zbędna, ale jak chcesz to montuj i tak nic ona nie da.
Napisano
Cytat

ja mam kąt 45 stopni, ale to jest odcinek 20cm


To tyle co nic icon_biggrin.gif
A jakiej średnicy masz te rury?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...