Skocz do zawartości

jak załatać dużą dziurę w mieszkaniu?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,
mam przyłącze (podobne jak w załaczniku) do zlewu z ciepłą i zimną wodą, które musiałem odtynkować i trochę odkuć bloczki silikatowe żeby je skrócić.
Mam teraz to przyłącze, wielką dziurę dookoła i zastanawiam się czym to zagipsować, zacementować?
Gips, który mam jest napisane, że można używać na głębokość max 1 cm więc się nie nada - dziura jest około 6 cm.
Czy można by tam dać np. cement? czy to nie będzie miało żadnego wpływu na przyłącze etc.
Ewentualnie czym polecacie to załatać?

DSC01446.jpg

Edytowano przez lamcpp (zobacz historię edycji)
Napisano
Napchaj w ta dziurę styropianu a na wierzch rzuć tynk np z tego gipsu wymieszanego z piaskiem albo tynkiem gotowym o ile takowy posiadasz.
Napisano
Jak masz gdzieś w jakiejś tubie, czy w spraju resztkę pianki poliuretanowej, napryskaj w dziurę, po zastygnięciu, poodcinaj nadrosty, wyrównaj zaprawą czy gipsem i już icon_lol.gif

Jak przeczytałem temat, to pomyślałem, że ta "wielka dziura" to ma wielkość przynajmniej metr na metr, czy pozostałości po usunięciu drzwi icon_eek.gif a tu taka dziurka icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Jak masz gdzieś w jakiejś tubie, czy w spraju resztkę pianki poliuretanowej, napryskaj w dziurę, po zastygnięciu, poodcinaj nadrosty, wyrównaj zaprawą czy gipsem i już icon_lol.gif


Ja tak robiłem przy większych dziurach, że napchałem skrawków styropianu a potem pianką montażową psikłem aby to "powiązało", nadmiar nożykiem ściąłem i na to tynk maszynowy Knaufa MP 75.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Chyba nie ma lepszego sposobu niz to co powyżej koledzy napisali.
Ja osobiście stosowałem patent z pianką. Szybko i przyjemnie. Od kilku lat dziura nie daje znać o sobie.
Będziesz dawał jeszcze tynk na ścianę czy tak zostawiasz ?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Chciałabym zapytać, co mam zrobić jeśli tynk nie trzyma się ściany? Mój mąż wybił dziurę w ścianie, by wprowadzić w niej przewód antenowy. Niestety teraz wyjechał i zostałam sama z bałaganem. Myślałam, że samodzielnie uda mi się załatać dziurę, a następnie pomalować ścianę. Niestety wszystko spełzło na niczym, gdyż tynk nie chce się przyczepić do ściany.. Proszę o poradę, co należy zrobić w takiej sytuacji..

Pozdrawiam
Napisano
Odbić stary tynk ten co odłazi i położyć nowy. Jeżeli nie jest to duża powierzchnia i na widocznym miejscu to wystarczy trochę gipsu budowlanego wymieszać z piaskiem i załatać.
Jak większa powierzchnia to dobry do tego jest tynk Knaufa MP75. Ale raczej tego już sama nie zrobisz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...