Skocz do zawartości

Podłączenie prądu.


Recommended Posts

Cześć!
Mam do Was - mądrych - pytanie. icon_smile.gif
Mam wybudowany kurnik, obowiązkowo muszę mieć w nim światło.
Proszę powiedzcie mi ile kW potrzeba mi do tego pomieszczenia (40m2) ?
Nie wiem od czego jest to zależne, mogę dodać, że światło będzie paliło się tam okresowo kilka godzin i przez max pół roku ciągle w żarówkach o ogólnej mocy do 500W. Sprawa pilna!
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Było napisane 20 lux



na 1 ptaka icon_cool.gif

Tyle, że jemu prawdopodobnie nie chodzi o ilość światła, tylko o szacowaną ilość energii potrzebnej od oświetlenia tego kurnika.
Pomieszał jednostki.

Czyli, zakładając, że doświetlenie to około 6 godzin dziennie, przez 180 dni x moc zainstalowanych żarówek 500W, to daje to zużycie około 540kWh.


Ps. Jeśli jednak chodzi o "przydział mocy" to potrzeba 0,5kW - czyli tyle ile wynosi łączna moc żarówek.
Link do komentarza
weź 1-2 kw - jeśli nie ma minimum - ale może być jakiś wymóg, że np. możesz mieć np. 4kw lub więcej, ze mniej nie można - to wtedy weź to minimum
a ile 1kw kosztuje to sprawdź w cenniku twojego dostawcy

warunki przyłaczenia już masz?

są specjalne tabelki jakie bezpieczniki się daje.
o ile dobrze pamiętam, to np dla 14kw daje się takie same bezpieczniki jak dla 17kw
dla przykładu jaki podałem
więc lepiej zapłacić za 14kw bo bezpiecznik i tak wytrzyma, a mniej zapłacisz za przyłacze (cena od kw)
trzeba poszukać tej tabelki, jak to dokładnie wygląda
Link do komentarza
Dobrze by było, abyś przedstawił całość zagadnienia, bo teraz to takie wróżenie z fusów.
- czy obiekt (kurnik) nowy,
- czy na działce zabudowanej domem mieszkalnym,
- czy zbudowany zgodnie z wymaganiami - czyli z pozwoleniem na budowę,
- jeśli z pozwoleniem, to w projekcie powinna być wyliczona moc i "promesa" dostawy energii elektrycznej. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Kurnik nie jest nowy, jest to dosyć stary budynek. Na tej działce nie ma innych zabudowań, w sąsiedztwie są domy.
Ciężko o pozwolenie na budowę w takim antyku...
Chciałbym wiedzieć jaki będzie ogólny koszt, jakich wydatków oprócz tych z elektrowni mam się spodziewać?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...