Skocz do zawartości

Nadlanie stropu - Czy dobrze myślę i robię ?


Recommended Posts

Witam . Postanowiłem nadlać trochę stropu przy schodach żeby przyszłe drzwi nie otwierały się do środka przedpokoju .

Strop chcę wydłużyć o 30cm a szerokość to 1m

Zrobiłem zbrojenie z prętów Fi8 pręty są rozmieszczone co 10cm oprócz tego wykułem jedną cegłę z ściany bo myślę że dobrze jakby beton się oparł też o ścianę .

I mam kilka pytań :
- Czy należy pozwiązywać drutem wszystkie pręty czy tylko niektóre dla otrzymania sztywności ?
- Czy teraz na takim etapie wystarczy zrobić tylko szalunek i zalewać czy należałoby jeszcze coś zrobić ?
Ogólnie proszę o wasze porady icon_smile.gif

Tu linki do zdjęc icon_smile.gif
http://www32.zippyshare.com/v/1339581/file.html
http://www32.zippyshare.com/v/21834063/file.html


Link do komentarza
Cytat

I mam kilka pytań :
- Czy należy pozwiązywać drutem wszystkie pręty czy tylko niektóre dla otrzymania sztywności ?
- Czy teraz na takim etapie wystarczy zrobić tylko szalunek i zalewać czy należałoby jeszcze coś zrobić ?
Ogólnie proszę o wasze porady


Hmm... znaczy przemyślałeś sprawę i schody Ci się zmieszczą (tu mam na myśli długość i wysokość stopnia, oraz ich ilość)?
Pręty główne połączyłeś ze zbrojeniem stropu z zakładem 40cm?
Jakie tam będą schody - moje pytanie dotyczy sposobu połączenia ze stropem.
Co byś nie odpowiedział, to dla mnie jest to partyzantka...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...