Skocz do zawartości

Jak ocieplić ściany w bloku?


Gość Guest_Andrzej_*

Recommended Posts

Gość Guest_Andrzej_*
Napisano
Witam wszystkich
Mam problem z ociepleniem ścian w bloku z wielkiej płyty. Na I piętrze mam pleśń (ciemne plamy bez plechy) na ścianie od klatki schodowej (tynk-wibrobeton-tynk) i pod parapetem na ścianie zewnętrznej (płyta-tynk-płyta kartonowo-gipsowa). Mieszkanie jest po kapitalnym remoncie więc nie jest to pozostałość po poprzednich lokatorach. Mamy szczelne plastikowe okna ale systematycznie wietrzymy mieszkanie. Mimo to wilgoć osiada we wspomnianych miejscach.
Ponieważ nie mogę liczyć na ocieplenie zewnętrzne ( Spółdzielnia w najbliższej 10-latce nie będzie izolować termicznie budynków) wpadłem na pomysł, żeby izolację termiczną wykonać od wewnątrz.
Proszę o poradę fachowców (praktyków) czy takie izolowanie ma sens a jeśli tak - to jakich materiałów użyć do tego celu.
Pozdrawiam i czekam na wieści.
Napisano
nie wierz w wietrzenie. wentylacja musi być nonstop. wietrzenie wystarcza na 15 - 20 min. potem masz to co przed uchyleniem okna.
Gość Gość
Gość Guest_Andrzej_*
Napisano
Dzięki za odsyłacze i tak szybką odpowiedź.

Myślałem jednak o nieco "subtelnieszej" izolacji (mieszkanie mam nie największe a proponowane systemy zabierają dość dużo przestrzeni). Ponieważ nie jestem budowlańcem zależy mi na jak najprostszej metodzie.

Czy istnieją płyty styropianowe, korkowe, gipsowe lub jakieś inne, o niewielkiej grubości, które można przykleić do ścian i odciąć dostęp wilgotnego powietrza?

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dzięki za odsyłacze i tak szybką odpowiedź.

Myślałem jednak o nieco "subtelnieszej" izolacji (mieszkanie mam nie największe a proponowane systemy zabierają dość dużo przestrzeni). Ponieważ nie jestem budowlańcem zależy mi na jak najprostszej metodzie.

Czy istnieją płyty styropianowe, korkowe, gipsowe lub jakieś inne, o niewielkiej grubości, które można przykleić do ścian i odciąć dostęp wilgotnego powietrza?

Pozdrawiam



Z pytania nie wynika jaki jest cel zamocowania takich płyt - czy chodzi o izolację przeciwwilgociową czy też poprawę ciepłochronności ściany. Nie wiadomo skąd bierze się wilgotne powietrze - jeśli powstaje ono w pomieszczeniu to konieczna jest wentylacja a nie "uszczelnienie".
Napisano
Nie radzę ocieplać ściany od środka korkiem czy styropianem bo to jeszcze pogorszy sprawę, budynków z reguły nie dociepla się od wewnątrz po to właśnie żeby nie trzymały wilgoci w środku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...