Skocz do zawartości

kredyt PKO s.a. - kosztorys


Recommended Posts

Napisano
witam icon_smile.gif
chcemy wziac z malzonka kredyt 160.000zl w banku PKO s.a. na wykonczenie domu.
projekt to melite II. aktualnie mamy stan surowy z dachem na gotowo, bez okien.
kredyt mialby wystarczyc na wykonczenie.
myslicie, ze jest to realna kwota za ktora daloby rade to zrobic ? caly dom (oprocz garazu) jest podpiwniczony.
mamy problem z wypelnieniem kosztorysu - otoz nie wiemy, czy mamy za te 160tys wykonczyc dom na gotowo tzn np z plytkami i malowaniem scian, czy nie.
pomozcie...
Napisano
Ja brałem w PKO s.a 150 tys na cały dom (był stan zero i zalana chuda posadzka)w 2009 roku i tak wykombinowałem że dostałem. icon_biggrin.gif
W kosztorysie podaj ,że robocizna będzie własna, np szwagier tynki, teściu płytki ,sąsiad elektrykę zrobi itd.
Napisano (edytowany)
moze ujme to inaczej:
mamy stan surowy z dachem na gotowo ale bez okien i drzwi.
160tys mialoby nam starczyc na instalacje elektryczna+CO+wylewki,tynki, okna i drzwi zew i wew. czyli takie minimum zeby sie wprowadzic.
w kosztorysie od banku mam takie rubryki jak instalacje alarmowe, gazowe, malowanie czy elewacja z ociepleniem w ktore zamierzam nie wpisywac daty realizacji, gdyz takowej nie przewiduje zwyczajnie. czy bank sie na to zgodzi ?

co do robocizny, to nie mam tam nigdzie takiej rubryki. Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli o kwotę to spokojnie starczy. A czy przejdzie? trza pytać w banku. Ja kosztorys jak robiłem to w porozumieniu z Panią z banku co prowadziła mój kredyt.
Ten kredyt to rozumiem ,że pod hipotekę będziesz brał.
Co do wykonywania prac to jeżeli takie będą jak np ocieplenie to datę musisz wpisać (chociaż nie data jest ważna co front robót które musisz wykonać w danym etapie) bo inaczej transzy Ci bank nie wypłaci jeżeli roboty nie zostaną wykonane a sprawdza to ktoś na polecenie banku i on wystawia opinie ,że roboty zostały wykonane zgodnie z harmonogramem.
Napisano
ok ale czy musze wykonac wszystkie roboty z kosztorysu ? tak jak np ocieplenie i elewacje ktorych nie zamierzam robic ani wpisywac na kosztorysie, gdyz z kredytu kasy mi nie starczy, a za te pieniazki chce wykonac cos wazniejszego np CO i tynki?

kredyt pod hipoteke. juz bylem i pytalem dostane 160tys bez problemu.

problemem jest ten kosztorys za ktory nie wiem jak sie zabrac i z ktorej strony ugryzc. musze go wypelnic zeby dostac kredyt, ale tez glupota byloby wypelnienie go "na pale" zeby pozniej ktos sie przyczepil i zebym nie dostal ktorejs transzy...

generalnie nie mam pojecia ile wyniosa mnie tynki... wyliczylem okolo 40tys... oraz CO i piec tez okolo 40tys zl, do tego okna z brama garazowa 25tys zl i drzwi wew 12tys i juz nie mam 117tys. kurcze boje sie, ze kredytu braknie i bank mi zrobi jakis problem.
Napisano
Cytat

ok ale czy musze wykonac wszystkie roboty z kosztorysu ? tak jak np ocieplenie i elewacje ktorych nie zamierzam robic ani wpisywac na kosztorysie, gdyz z kredytu kasy mi nie starczy, a za te pieniazki chce wykonac cos wazniejszego np CO i tynki?

kredyt pod hipoteke. juz bylem i pytalem dostane 160tys bez problemu.

problemem jest ten kosztorys za ktory nie wiem jak sie zabrac i z ktorej strony ugryzc. musze go wypelnic zeby dostac kredyt, ale tez glupota byloby wypelnienie go "na pale" zeby pozniej ktos sie przyczepil i zebym nie dostal ktorejs transzy...

generalnie nie mam pojecia ile wyniosa mnie tynki... wyliczylem okolo 40tys... oraz CO i piec tez okolo 40tys zl, do tego okna z brama garazowa 25tys zl i drzwi wew 12tys i juz nie mam 117tys. kurcze boje sie, ze kredytu braknie i bank mi zrobi jakis problem.


Jeżeli kredyt hipoteczny to dom raczej musi być ukończony.
Ja za tynki robocizna 7,5 tys, tynki cementowo wapienne, za co. 15 tys z piecem i 2,8 tys za robociznę, drzwi wewnętrzne po 120 zł sztuka + 100 zł futryna,okna białe 11 szt za 7 tys, a jeżeli masz ocieplenie wg projektu to niestety ale musi być ono też zrobione. Nic na wyrost bo chodziło mi aby mieć gdzie mieszkać bo sytuacja była domowa nieciekawa i aby jak najszybciej uciec na swoje.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A ja na twoim miejscu po prostu zapytałabym jakiegoś fachowca ile takie coś może kosztować i powpisywała. A dlaczego za 160 tysięcy nie wykończysz i nie wyposażysz domu? Moja siostra spokojnie zmieściła się w tej kwocie razem z elewacją i ociepleniem. Z tym, że oni sobie własnymi siłami to robili. Najwyżej wejdź sobie na porównywarkę finansową i napisz do eksperta z banku. Tam możesz zapytać o wszystko jeśli już do banku nie chcesz chodzić. na pewno ci doradzą i będziesz wiedział co i jak. Z tego co sie orientuję to jest tam nawet ekspert banku, w którym chcesz wziąć kredyt, ale zajrzyj i sam sie przekonaj, bo nie pamiętam na 100%

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...