Skocz do zawartości

Wykonanie podjazdu z kruszywa


Recommended Posts

Gość drogowiec
Napisano
jeśli grunt jest słabo przepuszczalny - gliny - to geowłóknina separacyjna, bo będzie błoto.
Pierwsza warstwę z tłucznia 0-63mm tylko "przyklepujemy". Dopiero następnymi - klińcem 0-31.5mm klinujemy warstwę tłucznia. Zaś miał kamienny pokazany na rysunku - szczotkami zamulamy nawierzchnię. Jeśli chcemy mieć w miarę szczelną.
Ale to jest konstrukcja nawierzchni. Co z podłożem? Na plastycznej glinie możemy sobie sypać, zagęszczać, sypać, zagęszczać... aż utoną tony kruszywa.
Najpierw podłoże ulepszamy - wymieniamy grunt na 10-20cm na piasek lub żwir. W zależności od gruntu... chyba za dużo juz szczegółów. ;)
  • 4 lata temu...
Napisano
Nic z tych rzeczy nie robiłem. Gdy przyszło zrobić drogę do nowo wybudowanego garażu. Nawiozłem opon osobówek ułożyłem je prosto na łąkę, zasypałem żwirem co się daje pod kostkę. Mija drugi rok, jeżdżę codziennie, wszystko ok.
  • 9 miesiące temu...
Gość Daniel
Napisano

Mi najbardziej odpowiadają firmy, które sprzedają oczyszczone kruszywo w dobrych cenach i dowożą je na umówioną godzinę.

  • 3 miesiące temu...
Napisano
Geowłókninę o jakiej gramaturze należy zastosować? znalazłem od 150-500 g/m2 dość istotnie różniące się ceną.
  • 6 miesiące temu...
Gość Jasiek
Napisano
Na sam spód można też dać drobnego gruzu, czystego i w miarę jednorodnego
  • 6 miesiące temu...
Napisano
jakie tu są koszty wyszczegulnione ? To są koszty tylko przybliżone materiału a gdzie robocizna sprzęt transport ?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
a krasnoludki wykorytują , wywiozą ziemię , czy krawężniki też , ubijarka gratis z wypożyczalni itd .
  • 3 miesiące temu...
Gość Mateusz
Napisano
Przecież jak wół napisane macie, że wyliczenie dotyczy materiałów
  • 1 miesiąc temu...
Gość Łukasz
Napisano
Tu macie w przybliżeniu podane ile potrzeba materiałów, jeśli ktoś liczy na krasnoludki i inne stworzenia że mu wykonają pracę. Lepiej niech zleci to firmie która zrobi wszystko od podstaw. Ale trzeba się liczyć Z tym, że koszt wzrośnie nawet o 100 % zależy od regionu.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Grabki, lopata i taczka i mozna samemu zrobic w 3 popoludnia.! Lenie smierdzace ;)
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...