Skocz do zawartości

Zniszczony tynk od komina


Brum

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam zniszczony kawałek tynku, który jest na kominie w którym była wilgoć. Tynk jest surowy (nie gruntowany i nie malowany), na dniach będę kładł płytki na podłodze i planuję pojechać z cokołami z płytek a wyżej pomalować. Tynk w tym miejscu jest kruchy, jak to można trwale naprawić by można było pomalować i być spokojnym, że "nic nie wyjdzie"?
Dodam, że do komina wilgoć już nie leci.

DSC01446.jpg

Napisano
Kolego po mojemu to nie wilgoć tylko kondensat Ci przebił z komina.
Komin masz zapewne murowany a piec z dmuchawą.
Napisz coś więcej jaki piec i czym palisz.

Tynk jest do skucia i do ponownego położenia.
Napisano (edytowany)
Cytat

Kolego po mojemu to nie wilgoć tylko kondensat Ci przebił z komina.
Komin masz zapewne murowany a piec z dmuchawą.
Napisz coś więcej jaki piec i czym palisz.

Tynk jest do skucia i do ponownego położenia.



...nie tylko tynk ...niestety.

To skutek palenia mokrym opałem w zbyt niskiej temperaturze.
Teoretycznie przesiąknięte cegły należy wymienić na nowe.
W praktyce skuwa się tynk , narzuca nowy->grunt->płynna folia->klej->płytki .

ed. literka Edytowano przez r-32 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

...nie tylko tynk ...niestety.

To skutek palenia mokrym opałem w zbyt niskiej temperaturze.
Teoretycznie prząsiaknięte cegły należy wymienić na nowe.
W praktyce skuwa się tynk , narzuca nowy->grunt->płynna folia->klej->płytki .


Dokładnie tak, trochę mnie Gregory uprzedziłeś ale to samo chciałem napisać tylko czekałem aż autor odpisze na moje pytania.
Dodam że po skuciu tynku należy wyskrobać fugi między cegłami na tyle ile się da ,no nie do przesady icon_biggrin.gif tak około 2-3 cm w głąb ,całość powinna wyschnąć i wtedy zagruntować . Przed położeniem płynnej foli fugi zakleić klejem elastycznym do równej powierzchni aby licowały z cegłą i dopiero wtedy można kłaść folię dwa,trzy razy i na to klej elastyczny i płytki.
Tak robiłem u teściowej w pokoju i trzyma do dziś ,a minęło już dobre z cztery lata.
Napisano
Piec na ekogroszek oczywiście z dmuchawą. Ekogroszek jaki kupuję jest dobrej jakości, nie ma z nim problemu, nie gaśnie nawet po kilku godzinach przerwy w paleniu. Czasem trafi się, że jest wilgotniejszy jak się kupi na szybko i nie poleży kilka dni w ciepłym miejscu.
Komin przez dłuższy okres nie był od góry zamknięty i jakiś śnieg, deszcz... teraz jest czapka i problemu nie ma, jest sucho i nie śmierdzi jak wcześniej.
To mnie nie pocieszyliście... że skuć i otynkować to jasne, a co tu ma dać folia?
Napisano
Cytat

To co daje folia w płynie... odcina szczelnie stroną mokrą/wilgotną od strony suchej.
W tym przypadku ewentualne zapachy również.


To oczywiste, ale jak przyjdzie wilgoć od strony komina, to nie pomoże bo i tak tynk zniszczy a od strony pomieszczenia wilgoci nie będzie. Płytki będą tylko na cokole, wyżej farba więc tam folii nie mogę dać. Więc chyba w ogóle folia nie ma sensu.
Napisano
Na razie położę płytki na podłodze bo mi się spieszy a resztę zostawię na letni remont, na ścianach są rury i teraz ich nie zdejmę a w lato owszem (łączenia na śrubunkach) i wtedy ogarnę ściany.
Napisano
Cytat

To oczywiste, ale jak przyjdzie wilgoć od strony komina, to nie pomoże bo i tak tynk zniszczy a od strony pomieszczenia wilgoci nie będzie. Płytki będą tylko na cokole, wyżej farba więc tam folii nie mogę dać. Więc chyba w ogóle folia nie ma sensu.


Ale przecież napisałem wyżej jak to zrobić. W przypadku izolacji z foli nie musisz już tynkować jeżeli dasz płytki.
A jeżeli nie dasz płytek to jak dasz folię i potem to otynkujesz to tynk nie powinien przesiąknąć, aczkolwiek płytki były by lepsze, u mnie się sprawdziły.

Cytat

Piec na ekogroszek oczywiście z dmuchawą. Ekogroszek jaki kupuję jest dobrej jakości, nie ma z nim problemu, nie gaśnie nawet po kilku godzinach przerwy w paleniu. Czasem trafi się, że jest wilgotniejszy jak się kupi na szybko i nie poleży kilka dni w ciepłym miejscu.
Komin przez dłuższy okres nie był od góry zamknięty i jakiś śnieg, deszcz... teraz jest czapka i problemu nie ma, jest sucho i nie śmierdzi jak wcześniej.


Komin murowany ma się rozumieć,bo nic nie piszesz jaki jest.
I tak się będzie działo co jakiś czas bo piec masz ,że tak się wyrażę niskotemperaturowy i raz komin jest ciepły a raz zimny i kondensat będzie się skraplał,jak nie w tym miejscu to za jakiś czas może wyjść w innym.
Napisano (edytowany)
Cytat

To oczywiste, ale jak przyjdzie wilgoć od strony komina, to nie pomoże bo i tak tynk zniszczy a od strony pomieszczenia wilgoci nie będzie. Płytki będą tylko na cokole, wyżej farba więc tam folii nie mogę dać. Więc chyba w ogóle folia nie ma sensu.



Napisałem : teoretycznie należy wymienić przesiąknięte cegły na nowe.
W tym wypadku żadna folia nie jest potrzebna ( chyba ,że zapobiegawczo icon_biggrin.gif ).
Edytowano przez r-32 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...