Skocz do zawartości

Zniszczony tynk od komina


Brum

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam zniszczony kawałek tynku, który jest na kominie w którym była wilgoć. Tynk jest surowy (nie gruntowany i nie malowany), na dniach będę kładł płytki na podłodze i planuję pojechać z cokołami z płytek a wyżej pomalować. Tynk w tym miejscu jest kruchy, jak to można trwale naprawić by można było pomalować i być spokojnym, że "nic nie wyjdzie"?
Dodam, że do komina wilgoć już nie leci.

DSC01446.jpg

Napisano
Kolego po mojemu to nie wilgoć tylko kondensat Ci przebił z komina.
Komin masz zapewne murowany a piec z dmuchawą.
Napisz coś więcej jaki piec i czym palisz.

Tynk jest do skucia i do ponownego położenia.
Napisano (edytowany)
Cytat

Kolego po mojemu to nie wilgoć tylko kondensat Ci przebił z komina.
Komin masz zapewne murowany a piec z dmuchawą.
Napisz coś więcej jaki piec i czym palisz.

Tynk jest do skucia i do ponownego położenia.



...nie tylko tynk ...niestety.

To skutek palenia mokrym opałem w zbyt niskiej temperaturze.
Teoretycznie przesiąknięte cegły należy wymienić na nowe.
W praktyce skuwa się tynk , narzuca nowy->grunt->płynna folia->klej->płytki .

ed. literka Edytowano przez r-32 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

...nie tylko tynk ...niestety.

To skutek palenia mokrym opałem w zbyt niskiej temperaturze.
Teoretycznie prząsiaknięte cegły należy wymienić na nowe.
W praktyce skuwa się tynk , narzuca nowy->grunt->płynna folia->klej->płytki .


Dokładnie tak, trochę mnie Gregory uprzedziłeś ale to samo chciałem napisać tylko czekałem aż autor odpisze na moje pytania.
Dodam że po skuciu tynku należy wyskrobać fugi między cegłami na tyle ile się da ,no nie do przesady icon_biggrin.gif tak około 2-3 cm w głąb ,całość powinna wyschnąć i wtedy zagruntować . Przed położeniem płynnej foli fugi zakleić klejem elastycznym do równej powierzchni aby licowały z cegłą i dopiero wtedy można kłaść folię dwa,trzy razy i na to klej elastyczny i płytki.
Tak robiłem u teściowej w pokoju i trzyma do dziś ,a minęło już dobre z cztery lata.
Napisano
Piec na ekogroszek oczywiście z dmuchawą. Ekogroszek jaki kupuję jest dobrej jakości, nie ma z nim problemu, nie gaśnie nawet po kilku godzinach przerwy w paleniu. Czasem trafi się, że jest wilgotniejszy jak się kupi na szybko i nie poleży kilka dni w ciepłym miejscu.
Komin przez dłuższy okres nie był od góry zamknięty i jakiś śnieg, deszcz... teraz jest czapka i problemu nie ma, jest sucho i nie śmierdzi jak wcześniej.
To mnie nie pocieszyliście... że skuć i otynkować to jasne, a co tu ma dać folia?
Napisano
Cytat

To co daje folia w płynie... odcina szczelnie stroną mokrą/wilgotną od strony suchej.
W tym przypadku ewentualne zapachy również.


To oczywiste, ale jak przyjdzie wilgoć od strony komina, to nie pomoże bo i tak tynk zniszczy a od strony pomieszczenia wilgoci nie będzie. Płytki będą tylko na cokole, wyżej farba więc tam folii nie mogę dać. Więc chyba w ogóle folia nie ma sensu.
Napisano
Na razie położę płytki na podłodze bo mi się spieszy a resztę zostawię na letni remont, na ścianach są rury i teraz ich nie zdejmę a w lato owszem (łączenia na śrubunkach) i wtedy ogarnę ściany.
Napisano
Cytat

To oczywiste, ale jak przyjdzie wilgoć od strony komina, to nie pomoże bo i tak tynk zniszczy a od strony pomieszczenia wilgoci nie będzie. Płytki będą tylko na cokole, wyżej farba więc tam folii nie mogę dać. Więc chyba w ogóle folia nie ma sensu.


Ale przecież napisałem wyżej jak to zrobić. W przypadku izolacji z foli nie musisz już tynkować jeżeli dasz płytki.
A jeżeli nie dasz płytek to jak dasz folię i potem to otynkujesz to tynk nie powinien przesiąknąć, aczkolwiek płytki były by lepsze, u mnie się sprawdziły.

Cytat

Piec na ekogroszek oczywiście z dmuchawą. Ekogroszek jaki kupuję jest dobrej jakości, nie ma z nim problemu, nie gaśnie nawet po kilku godzinach przerwy w paleniu. Czasem trafi się, że jest wilgotniejszy jak się kupi na szybko i nie poleży kilka dni w ciepłym miejscu.
Komin przez dłuższy okres nie był od góry zamknięty i jakiś śnieg, deszcz... teraz jest czapka i problemu nie ma, jest sucho i nie śmierdzi jak wcześniej.


Komin murowany ma się rozumieć,bo nic nie piszesz jaki jest.
I tak się będzie działo co jakiś czas bo piec masz ,że tak się wyrażę niskotemperaturowy i raz komin jest ciepły a raz zimny i kondensat będzie się skraplał,jak nie w tym miejscu to za jakiś czas może wyjść w innym.
Napisano (edytowany)
Cytat

To oczywiste, ale jak przyjdzie wilgoć od strony komina, to nie pomoże bo i tak tynk zniszczy a od strony pomieszczenia wilgoci nie będzie. Płytki będą tylko na cokole, wyżej farba więc tam folii nie mogę dać. Więc chyba w ogóle folia nie ma sensu.



Napisałem : teoretycznie należy wymienić przesiąknięte cegły na nowe.
W tym wypadku żadna folia nie jest potrzebna ( chyba ,że zapobiegawczo icon_biggrin.gif ).
Edytowano przez r-32 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...