Skocz do zawartości

ocieplenie niskiego poddasza


Recommended Posts

Napisano
Proszę o pomoc i sugestie jw.
Dom (i konstrukcja dachu) z lat 80-tych,dach pokryty blachą trapezową niską w 2003 r.pod nią folia wysokoparoprzepuszczalna , potem pełne odeskowanie,niestety dach niski dość mocno,chciałabym zmienić na poddasze użytkowe.W związku z powyższym każdy cm na wagę złota.Czym ocieplić,żeby nie zabierało dużo miejsca,było skuteczne i w granicach przyzwoitości w kosztach.Pow.dachu to ok. 100.m.kw.Czytałam o piance PIR,PUR izobooserach itp. nowościach.Proszę jednak o sensowne propozycje i może solidnych wykonawców tychże?Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
Napisano
Cytat

Czym ocieplić,żeby nie zabierało dużo miejsca,było skuteczne i w granicach przyzwoitości w kosztach.


Te wymogi sumarycznie będą trudno, a właściwie niemożliwe do spełnienia.
Materiały o lepszych parametrach izolacyjnych niż standardowe, a przez to pozwalające na zastosowanie cieńszej warstwy izolacyjnej są niestety znacznie droższe.
Skoro toczysz walkę o każdy centymetr wysokości/grubości to najbardziej sensownym wydaje się natrysk piany PIR zamkniętokomórkowej (współczynnik przewodzenia ciepła λ < 0,02 W/mK).
Określenie grubości warstwy natrysku będzie wymagało obliczeń cieplno-wilgotnościowych, i będzie ona także zależeć od oczekiwanego przez Ciebie efektu, przy czym musi spełniać i tak wymogi normy odnośnie izolacyjności cieplnej dla dachu, która obecnie nakazuje aby współczynnik przenikania ciepła dachu wynosił U ≤ 0,25W/mK.
Ale opierając się na samym współczynniku przewodzenia ciepła możesz się zorientować że grubość izolacji będzie na poziomie 50-60% w stosunku do tradycyjnych materiałów izolacyjnych (wełna mineralna, styropian).
Rozwiązanie to niestety wiąże się ze wzrostem kosztów ocieplenia Twojego dachu w stosunku do metod powszechnie stosowanych.
A jaki to będzie koszt to poda Ci już firma wykonująca natrysk po zapoznaniu się z Twoimi wymaganiami.
  • 2 lata temu...
Napisano
Cześć,
Najlepiej by było wypełnić przestrzeń pomiędzy krokwiami płytami PIR oraz trochę dać płyty PIR pod krokwie

Tylko pytanie jakie grube masz krokwie jak mi podasz taką informacje to będę mogła zaproponować Ci fajny produkt a co ważne bardzo ciepły.

Czekam na informacje
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Sprzedajesz to? Bo wygląda mi to na chamską, nachalną reklamę.
Napisano
Cytat

Też proponuję wypełnienie PIR lub PUR, ale nie płyty,a bezpośrdnie wtryskiwanie, a na to zwykłą płytę K-G.





niestety ale to złe rozwiązani płyta PIR/PUR natryskowa nie jest dobrym rozwiązaniem na poddasza. Poczytaj inne wątki na forum. Ja się nie chce wypowiadać
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Proszę o pomoc i sugestie jw.
Dom (i konstrukcja dachu) z lat 80-tych,dach pokryty blachą trapezową niską w 2003 r.pod nią folia wysokoparoprzepuszczalna , potem pełne odeskowanie,niestety dach niski dość mocno,chciałabym zmienić na poddasze użytkowe.W związku z powyższym każdy cm na wagę złota.Czym ocieplić,żeby nie zabierało dużo miejsca,było skuteczne i w granicach przyzwoitości w kosztach.Pow.dachu to ok. 100.m.kw.Czytałam o piance PIR,PUR izobooserach itp. nowościach.Proszę jednak o sensowne propozycje i może solidnych wykonawców tychże?Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.




Piana PIR nie jest zła, ale żeby nie wydawać kasy na marne, to znaczy nie na marne, ale jeżeli chcesz w miarę bez straty objętościowej dobrze ocieplić i żeby to nie zjadło całego portfela, to chyba tylko płyty PIR lub PUR pozostają.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...