Skocz do zawartości

ocieplenie niskiego poddasza


Recommended Posts

Napisano
Proszę o pomoc i sugestie jw.
Dom (i konstrukcja dachu) z lat 80-tych,dach pokryty blachą trapezową niską w 2003 r.pod nią folia wysokoparoprzepuszczalna , potem pełne odeskowanie,niestety dach niski dość mocno,chciałabym zmienić na poddasze użytkowe.W związku z powyższym każdy cm na wagę złota.Czym ocieplić,żeby nie zabierało dużo miejsca,było skuteczne i w granicach przyzwoitości w kosztach.Pow.dachu to ok. 100.m.kw.Czytałam o piance PIR,PUR izobooserach itp. nowościach.Proszę jednak o sensowne propozycje i może solidnych wykonawców tychże?Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
Napisano
Cytat

Czym ocieplić,żeby nie zabierało dużo miejsca,było skuteczne i w granicach przyzwoitości w kosztach.


Te wymogi sumarycznie będą trudno, a właściwie niemożliwe do spełnienia.
Materiały o lepszych parametrach izolacyjnych niż standardowe, a przez to pozwalające na zastosowanie cieńszej warstwy izolacyjnej są niestety znacznie droższe.
Skoro toczysz walkę o każdy centymetr wysokości/grubości to najbardziej sensownym wydaje się natrysk piany PIR zamkniętokomórkowej (współczynnik przewodzenia ciepła λ < 0,02 W/mK).
Określenie grubości warstwy natrysku będzie wymagało obliczeń cieplno-wilgotnościowych, i będzie ona także zależeć od oczekiwanego przez Ciebie efektu, przy czym musi spełniać i tak wymogi normy odnośnie izolacyjności cieplnej dla dachu, która obecnie nakazuje aby współczynnik przenikania ciepła dachu wynosił U ≤ 0,25W/mK.
Ale opierając się na samym współczynniku przewodzenia ciepła możesz się zorientować że grubość izolacji będzie na poziomie 50-60% w stosunku do tradycyjnych materiałów izolacyjnych (wełna mineralna, styropian).
Rozwiązanie to niestety wiąże się ze wzrostem kosztów ocieplenia Twojego dachu w stosunku do metod powszechnie stosowanych.
A jaki to będzie koszt to poda Ci już firma wykonująca natrysk po zapoznaniu się z Twoimi wymaganiami.
  • 2 lata temu...
Napisano
Cześć,
Najlepiej by było wypełnić przestrzeń pomiędzy krokwiami płytami PIR oraz trochę dać płyty PIR pod krokwie

Tylko pytanie jakie grube masz krokwie jak mi podasz taką informacje to będę mogła zaproponować Ci fajny produkt a co ważne bardzo ciepły.

Czekam na informacje
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Sprzedajesz to? Bo wygląda mi to na chamską, nachalną reklamę.
Napisano
Cytat

Też proponuję wypełnienie PIR lub PUR, ale nie płyty,a bezpośrdnie wtryskiwanie, a na to zwykłą płytę K-G.





niestety ale to złe rozwiązani płyta PIR/PUR natryskowa nie jest dobrym rozwiązaniem na poddasza. Poczytaj inne wątki na forum. Ja się nie chce wypowiadać
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Proszę o pomoc i sugestie jw.
Dom (i konstrukcja dachu) z lat 80-tych,dach pokryty blachą trapezową niską w 2003 r.pod nią folia wysokoparoprzepuszczalna , potem pełne odeskowanie,niestety dach niski dość mocno,chciałabym zmienić na poddasze użytkowe.W związku z powyższym każdy cm na wagę złota.Czym ocieplić,żeby nie zabierało dużo miejsca,było skuteczne i w granicach przyzwoitości w kosztach.Pow.dachu to ok. 100.m.kw.Czytałam o piance PIR,PUR izobooserach itp. nowościach.Proszę jednak o sensowne propozycje i może solidnych wykonawców tychże?Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.




Piana PIR nie jest zła, ale żeby nie wydawać kasy na marne, to znaczy nie na marne, ale jeżeli chcesz w miarę bez straty objętościowej dobrze ocieplić i żeby to nie zjadło całego portfela, to chyba tylko płyty PIR lub PUR pozostają.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...