nowicjusz37 Napisano 8 grudnia 2013 Udostępnij #1 Napisano 8 grudnia 2013 Czesc, w tym temacie prosilbym doswiadczonych o odpowiedzi, wszelkie rady, dodatkowe informacje itd. Mianowicie mam na mysli stawienie scianki dzialowej ze stelaza stalowego.-jak wyznaczyc powierzchnie do profili(chodzi mi o sznurek zanurzony w kredzie)-czy profile UW sa przykrecane do sufitu,podlogi, CW slupki do scian, UA do otworow drzwiowych?-czy tasme tlumiaca przykleja sie pod wszystkie profile? (UW/CW?)-czy to prawda ze pod profile UW najpierw wywierca sie otwory i kolki przybija sie tylko mlotkiem? (czy tak samo jest z pr. CW?)Bardzo prosze o dokladne wytlumaczenie niektorych kwesti dosw. w tym temacie. Pozdrawiam Link do komentarza
Sławomir Napisano 9 grudnia 2013 Udostępnij #2 Napisano 9 grudnia 2013 To najlepszy sposób na wytłumaczenie: Link do komentarza
Gość stach Napisano 9 grudnia 2013 Udostępnij #3 Napisano 9 grudnia 2013 Popatrz, ile tu roboty Pomyśl, czy nie łatwiesze, szybsze by nie było postawienie takiej ścianki z bloczków Ytonga - są one niemal idealnie równe, przy starannym klejeniu uzyskujesz doskonałą powierzchnię, którą wystarczy zaciągnąć cieniutką warstewką gładzi i pomalować. Gdy wykorzystasz bloczki o grubości 7.5 cm uzyskujesz wytrzymałą i izolującą akustycznie przegrodę, możesz w niej zamontować drzwi - będą stabilne. Jeśli masz na tej ściance zamontować jakąś np. umywalkę, możesz użyć grubszych bloczków, np. 10 cm i wtedy będziesz miał możliwość wkucia rurek, nawet o średnicy 50 mm (choć wystarczyłyby 40 mm)Kotwisz do ściany istniejącej każdą warstwę bloczków, więc wiercenia masz mniej, niż przy mocowaniu profili przyściennych, na podłodze pierwszą warstwę po prostu kleisz do podłoża, nie musisz nic oklejać jakimiś taśmami izolującymi alustycznie, bloczki kleisz klejem przeznaczonym do tego celu, albo po prostu klejem do glazury (ja kleiłem, zgodnie z podpowiedzią fachowców zwykłym Ceresitem CM11, można Atlasem "niebieskim" http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...TYCZNIONA_ATLAS , też go używałem do tego celu), dokładnie pilnujesz pionu i sznurka murarskiego, po dwóch dniach równasz tarką, gruntujesz, gipsujesz i malujesz Przy ściance z płyt gipsowych też musisz użyć gipsu do klejenia spoin, więc gpsowania i szlifowania, czyli kurzu i tak nie unikniesz Przy wykonaniu ścianek z płyt g/k masz więcej możliwości popełnienia błędu, który zaważyć może na wytrzymałości, czy izolacji akustycznej. Wiem, że doświadczeni fachowcy postawią ściankę szybko i solidnie, pomontują instalację elektryczną, czy hydrauliczną, nawet przygotują ją do powieszenia telewizora,czy nawet dość ciężkiej szafki, ale oni mają odpowiednie przygotowanie i DOŚWIADCZENIE i wiedzą jak to zrobić - nie potrzebne są im wskazówki o które prosisz Z Twoim zapałem i brakiem wiedzy nie brałbym się za taką konstrukcję, chociaż jak mówi przysłowie "nie święci garnki lepią" Link do komentarza
tavish Napisano 11 grudnia 2013 Udostępnij #4 Napisano 11 grudnia 2013 Cytat Gdy wykorzystasz bloczki o grubości 7.5 cm uzyskujesz wytrzymałą i izolującą akustycznie przegrodę, możesz w niej zamontować drzwi - będą stabilne. Jeśli masz na tej ściance zamontować jakąś np. umywalkę, możesz użyć grubszych bloczków, np. 10 cm i wtedy będziesz miał możliwość wkucia rurek, nawet o średnicy 50 mm (choć wystarczyłyby 40 mm)Kotwisz do ściany istniejącej każdą warstwę bloczków, więc wiercenia masz mniej, niż przy mocowaniu profili przyściennych, na podłodze pierwszą warstwę po prostu kleisz do podłoża, ..... ciekawa koncepcja. Na wiosne planuje postawic kilka scianek i przyznam, ze temat mnie zaciekawil i z pewnoscia sprawdze jeszcze jak to wyjdzie kosztowo. Ale tylko na czesci bede mogl tak zrobic :( bo na pietrze mam drewnianą podłogę, więc chyba na niej bloczki to jednak nie za bardzo ;( Link do komentarza
Gość stach Napisano 11 grudnia 2013 Udostępnij #5 Napisano 11 grudnia 2013 Cytat [...] tylko na czesci bede mogl tak zrobic :( bo na pietrze mam drewnianą podłogę, więc chyba na niej bloczki to jednak nie za bardzo ;( Ścianka murowana z bloczków jest pewnie trochę cięższa niż montowana z płyt g/k i w pewnych przypadkach - np. stropy drewniane w domach, gdzie konstrukcyjnie przewidywano nieużytkowanie poddasza - korzystniej będzie zastosować płyty g/k. Ale gdy mamy stropy wylewane, teriwa, czy z płyt (warszawskich), ta różnica w wadze staje się mało istotna i śmiało można murować ścianki działowe. Istotne jest jakiego rodzaju masz tę podłogę drewnianą; jeśli jest to podłoga klejona na wylewce, to można pokusić się na precyzyjne wycięcie kawałków tej podłogi pod ścianki i murowanie na wylewce - miejsce cięcia podłogi zakryją listwy przyścienne, zamontowane pod nową ścianą. Więcej kombinacji będzie w przypadku podłogi ułożonej na legarach na wylewce stropu, ale również jest możliwe dostanie się do wylewki i murowanie ścianki. Przy projektowaniu miejsca ustawienia ścianki z płyt g/k na podłodze na legarach też należy uwzględnić położenie i kierunek ułożenia legarów. U siebie w domu bez wątpliwości postawiłbym, po odizolowaniu od drewna, ściankę z bloczków grubości 5 albo 7.5 cm, jeśli wypadłaby dokładnie na legarze Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się