Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
nowicjusz37

Scianka dzialowa- stelaz

Recommended Posts

Czesc, w tym temacie prosilbym doswiadczonych o odpowiedzi, wszelkie rady, dodatkowe informacje itd. Mianowicie mam na mysli stawienie scianki dzialowej ze stelaza stalowego.
-jak wyznaczyc powierzchnie do profili(chodzi mi o sznurek zanurzony w kredzie)
-czy profile UW sa przykrecane do sufitu,podlogi, CW slupki do scian, UA do otworow drzwiowych?
-czy tasme tlumiaca przykleja sie pod wszystkie profile? (UW/CW?)
-czy to prawda ze pod profile UW najpierw wywierca sie otwory i kolki przybija sie tylko mlotkiem? (czy tak samo jest z pr. CW?)

Bardzo prosze o dokladne wytlumaczenie niektorych kwesti dosw. w tym temacie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Popatrz, ile tu roboty icon_eek.gif
Pomyśl, czy nie łatwiesze, szybsze by nie było postawienie takiej ścianki z bloczków Ytonga - są one niemal idealnie równe, przy starannym klejeniu uzyskujesz doskonałą powierzchnię, którą wystarczy zaciągnąć cieniutką warstewką gładzi i pomalować. Gdy wykorzystasz bloczki o grubości 7.5 cm uzyskujesz wytrzymałą i izolującą akustycznie przegrodę, możesz w niej zamontować drzwi - będą stabilne. Jeśli masz na tej ściance zamontować jakąś np. umywalkę, możesz użyć grubszych bloczków, np. 10 cm i wtedy będziesz miał możliwość wkucia rurek, nawet o średnicy 50 mm (choć wystarczyłyby 40 mm)
Kotwisz do ściany istniejącej każdą warstwę bloczków, więc wiercenia masz mniej, niż przy mocowaniu profili przyściennych, na podłodze pierwszą warstwę po prostu kleisz do podłoża, nie musisz nic oklejać jakimiś taśmami izolującymi alustycznie, bloczki kleisz klejem przeznaczonym do tego celu, albo po prostu klejem do glazury (ja kleiłem, zgodnie z podpowiedzią fachowców zwykłym Ceresitem CM11, można Atlasem "niebieskim" http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...TYCZNIONA_ATLAS , też go używałem do tego celu), dokładnie pilnujesz pionu i sznurka murarskiego, po dwóch dniach równasz tarką, gruntujesz, gipsujesz i malujesz icon_lol.gif
Przy ściance z płyt gipsowych też musisz użyć gipsu do klejenia spoin, więc gpsowania i szlifowania, czyli kurzu i tak nie unikniesz icon_confused.gif
Przy wykonaniu ścianek z płyt g/k masz więcej możliwości popełnienia błędu, który zaważyć może na wytrzymałości, czy izolacji akustycznej.
Wiem, że doświadczeni fachowcy postawią ściankę szybko i solidnie, pomontują instalację elektryczną, czy hydrauliczną, nawet przygotują ją do powieszenia telewizora,czy nawet dość ciężkiej szafki, ale oni mają odpowiednie przygotowanie i DOŚWIADCZENIE i wiedzą jak to zrobić - nie potrzebne są im wskazówki o które prosisz icon_confused.gif
Z Twoim zapałem i brakiem wiedzy nie brałbym się za taką konstrukcję, chociaż jak mówi przysłowie "nie święci garnki lepią" icon_confused.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Gdy wykorzystasz bloczki o grubości 7.5 cm uzyskujesz wytrzymałą i izolującą akustycznie przegrodę, możesz w niej zamontować drzwi - będą stabilne. Jeśli masz na tej ściance zamontować jakąś np. umywalkę, możesz użyć grubszych bloczków, np. 10 cm i wtedy będziesz miał możliwość wkucia rurek, nawet o średnicy 50 mm (choć wystarczyłyby 40 mm)
Kotwisz do ściany istniejącej każdą warstwę bloczków, więc wiercenia masz mniej, niż przy mocowaniu profili przyściennych, na podłodze pierwszą warstwę po prostu kleisz do podłoża, .....



ciekawa koncepcja. Na wiosne planuje postawic kilka scianek i przyznam, ze temat mnie zaciekawil i z pewnoscia sprawdze jeszcze jak to wyjdzie kosztowo. Ale tylko na czesci bede mogl tak zrobic :( bo na pietrze mam drewnianą podłogę, więc chyba na niej bloczki to jednak nie za bardzo ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

[...] tylko na czesci bede mogl tak zrobic :( bo na pietrze mam drewnianą podłogę, więc chyba na niej bloczki to jednak nie za bardzo ;(


Ścianka murowana z bloczków jest pewnie trochę cięższa niż montowana z płyt g/k i w pewnych przypadkach - np. stropy drewniane w domach, gdzie konstrukcyjnie przewidywano nieużytkowanie poddasza - korzystniej będzie zastosować płyty g/k. Ale gdy mamy stropy wylewane, teriwa, czy z płyt (warszawskich), ta różnica w wadze staje się mało istotna i śmiało można murować ścianki działowe.
Istotne jest jakiego rodzaju masz tę podłogę drewnianą; jeśli jest to podłoga klejona na wylewce, to można pokusić się na precyzyjne wycięcie kawałków tej podłogi pod ścianki i murowanie na wylewce - miejsce cięcia podłogi zakryją listwy przyścienne, zamontowane pod nową ścianą. Więcej kombinacji będzie w przypadku podłogi ułożonej na legarach na wylewce stropu, ale również jest możliwe dostanie się do wylewki i murowanie ścianki.
Przy projektowaniu miejsca ustawienia ścianki z płyt g/k na podłodze na legarach też należy uwzględnić położenie i kierunek ułożenia legarów. U siebie w domu bez wątpliwości postawiłbym, po odizolowaniu od drewna, ściankę z bloczków grubości 5 albo 7.5 cm, jeśli wypadłaby dokładnie na legarze icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...